Zoeken in de website

Over Training De gesprekscyclus: van evalueren tot beoordelen via leren en motiveren

Training De gesprekscyclus: van evalueren tot beoordelen via leren en motiveren

Motiverende en resultaatgerichte gesprekken voeren: hoe doe ik dat?

Correcte en doelgerichte uitvoering van de gesprekscyclus draagt bij aan de kwaliteit van uw onderwijsaanbod. Uw teamleden weten beter wat hun sterke punten zijn, kunnen werken aan verbeterpunten en weten hoe zij een bijdrage kunnen leveren aan het school/teamplan. Met deze tweedaagse training weet u vanuit de juiste houding de juiste snaar te raken.

Gesprekspraktijk

U werkt aan de verdere ontwikkeling van uw kennis en vaardigheden, waarbij alle relevante onderwerpen uit de gesprekspraktijk de revue. De nadruk ligt op gesprekstechnieken die met ervaren HR-acteurs worden geoefend. U krijgt onder meer inzicht in de rollen en posities van de deelnemers, leert feedback te geven en anderen te laten reflecteren.

Door te doen en te ervaren, vergroot u niet alleen de effectiviteit van uw gesprekstechniek, maar ook van uw eigen gedrag. U gaat naar huis met bagage die direct in uw eigen school van pas komt. Thema’s die we behandelen zijn onder meer:

  • Nieuwe vormen van gespreksvoering en uw visie daarop
  • De verschillende rollen en posities van deelnemers
  • Feedback geven
  • Uw gesprekspartners laten reflecteren
  • Ontwikkeling van Persoonlijk (Ontwikkelings) Plan ondersteunen
  • Concrete doelen leren stellen

U ervaart in de training wat de invloed is van uw eigen houding tijdens gesprekken en wat de doelen van de verschillende gesprekken zijn. Er ligt veel nadruk op uw leidinggevende HR-rol. Tussen de trainingsdagen in oefent u gespreksvaardigheden.

Wat leert u?

Als u (mede) uitvoering geeft aan de gesprekscyclus, geeft deze training u de juiste bagage om de inhoud en effectiviteit te verbeteren. Dat geldt voor start- en voortgangsgesprekken en voor evaluatie-, functionerings- en beoordelingsgesprekken. Wat er allemaal bij komt kijken? Deze training geeft antwoord op actuele vragen.

  • Hoe leer ik mijn gesprekspartner reflecteren op de effectiviteit van zijn eigen gedrag?
  • Hoe laat ik anderen zelf doelen stellen en een Persoonlijk (Ontwikkelings) Plan formuleren?
  • Hoe zet ik de gesprekscyclus zo effectief mogelijk in?
  • Wat is de betekenis van de gesprekscyclus in het integraal personeelsbeleid?

Voor wie?

Spraakmakende stof voor leidinggevenden, coördinatoren en/of afdelingsleiders in het primair en voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.

Wanneer en waar?

2 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur

  • 6 maart 2018
  • 13 april 2018

Praktische informatie

  • Maximale groepsgrootte: 18 deelnemers
  • U ontvangt documentatie en het Handboek Personeelsbeleid in het onderwijs

Wat vonden anderen van deze training?

  • “Door oefeningen en ruimte voor uitwisseling directe feedback gekregen. Heb ik wat aan. Materiaal aangereikt gekregen dat ik de komende tijd regelmatig er op na zal slaan.”
  • “Op alle vragen, ook buiten het vooraf bepaalde kader, een duidelijk antwoord.”
  • “Prima scholing. Ondanks al jaren uitvoerend bezig te zijn en al veel geleerd te hebben, prettig om het voorbij te horen komen.''

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Standaardprijs € 700,00

Inclusief het boek Actief personeelsbeleid in de school

 

Deel met anderen

(c) 2018 CPS Onderwijsontwikkeling en advies