Zoeken in de website

Over Training Een digitale (instap)toets afgenomen, en nu? Differentiëren!

Training Een digitale (instap)toets afgenomen, en nu? Differentiëren!

Ik zoek naar manieren om de resultaten uit digitale (instap)toetsen effectief in te zetten bij de lesvoorbereiding, maar:

  • Welke data kan ik allemaal halen uit digitale instap(toetsen) en hoe betrouwbaar zijn die data?
  • Vaak geven digitale (instap)toetsen veel data, maar welke gegevens gebruik ik in de voorbereiding van een les?
  • Hoe bereid ik een effectieve gedifferentieerde instructie voor en hoe organiseer ik deze in de les?

In deze bijeenkomst krijgt u antwoord op bovenstaande vragen door onder andere gegevens uit te wisselen met collega rekendocenten en door het aanbod van nieuwe theorie van de trainer (gebaseerd op de zeer gewaardeerde publicatie Differentiëren is te leren!).

Met een digitale (instap)toets en een gedifferentieerde les naar hogere opbrengsten

De bijeenkomst start met het uitwisselen van de gegevens die ze hebben verzameld met digitale (instap)toetsen en de analyse die ze daarbij hebben gemaakt. De resultaten zullen gedurende de rest van de training gebruikt worden om groepsindelingen te kunnen maken.

Vervolgens is er aandacht voor de verschillende vormen van differentiatie en de start van differentiëren. Welke stappen doorloop je, hoe maak je groepen, welke gegevens gebruikt je, wat zijn de voorwaarden?

Daarna volgt een interactief blok over hoe je een gedifferentieerde rekenles (in instructie) opzet. Hoe bepaal je met behulp van de gegevens uit de digitale (instap)toets je instructie en verlengde instructie? Heb je hier eventueel nog aanvullende formatieve lesonderdelen voor nodig? Ook krijgen de deelnemers hier concrete voorbeelden van gedifferentieerde lessen (in instructie). Ten slotte ontwerpen de deelnemers een gedifferentieerde les waarbij ze de gegevens uit hun digitale (instap)toets gebruiken om de groepen samen te stellen.

Wat leert u?

  • U weet welke gegevens beschikbaar zijn bij verschillende digitale (instap)toetsen en hoe betrouwbaar die zijn
  • U weet hoe u leerlingen kunt clusteren met behulp van deze digitale toets die u op school gebruikt of een andere formatieve toets
  • U weet hoe u een effectief gedifferentieerd instructiemoment aanbiedt
  • U maakt een lesopzet voor een gedifferentieerde les in instructie waarbij u de resultaten van uw digitale toets inzet

Voor wie?

Rekendocenten en rekencoördinatoren in voortgezet onderwijs en mbo

Wanneer en waar?

19 maart 2018, van 9.30 – 16.00 uur, CPS Amersfoort

Praktische informatie

Het is niet noodzakelijk voor deze training dat u gebruik maakt van een digitale rekenmethode.

Zie ook Leergang Rekencoördinator en meer rekentrainingen.

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Standaardprijs € 330,00

Deel met anderen

(c) 2018 CPS Onderwijsontwikkeling en advies