Sluiten

Zoeken in de website

Over Training Passende Perspectieven voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften

Training Passende Perspectieven voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften

Aangepaste leerlijnen taal en rekenen van essentieel belang in het kader van Passend Onderwijs

Meer leerlingen kunnen het fundamentele referentieniveau 1F halen. Andere leerlingen halen dat niveau 1F niet, maar kunnen wel verder komen. Hoe? Met een passend onderwijsaanbod. Wij helpen u op weg om doelgericht te werken via afgeleide leerroutes taal en rekenen. U zet in om gerichte keuzes te maken in onderwijsdoelen en lesactiviteiten.

Versterken van kwaliteit taal- en rekenonderwijs in (speciaal) basisonderwijs

In deze training leert u werken met Passende Perspectieven aan de hand van materiaal dat ontwikkeld is in de pilot Passende Perspectieven uitgevoerd door SLO. Dit materiaal is gemaakt om leerkrachten, intern begeleiders, en taal- en rekencoördinatoren te trainen in het doelgericht werken via aangepaste leerroutes taal en rekenen voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Uitgangspunten zijn een handelingsgerichte en doelgerichte manier van werken om de kwaliteit van het taal- en rekenonderwijs in het (speciaal) basisonderwijs te versterken.

Passende Perspectieven omvat verschillende leerplanproducten, waaronder leerroutes en een draaiboek hoe u deze producten kunt bespreken en inzetten in de dagelijkse schoolpraktijk op basis van uw eigen schoolsituatie. Ervaren CPS trainers helpen u hiermee graag op weg.

Wat leert u?

Na afloop:

  • kunt u starten met de samenstelling van een passend onderwijsaanbod voor leerlingen die naar verwachting referentieniveau 1F (op onderdelen) niet zullen halen aan het einde van het (speciaal) basisonderwijs.
  • Kunt u leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften verder op weg helpen naar referentieniveau 1F.
  • Bent u wegwijs in de inhoud en werkwijze van Passende Perspectieven.

Leerkrachten leren hoe zij Passende Perspectieven kunnen gebruiken om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften gericht taal- en rekendoelen te stellen en hen te begeleiden naar het voor hen hoogst haalbare niveau.
Intern begeleiders en taal- en rekencoördinatoren kunnen ondersteuning bieden aan leerkrachten die met Passende Perspectieven werken.
Schoolleiders zijn op de hoogte van de wettelijke ontwikkelingen rondom taal en rekenen en hebben richtlijnen voor een effectieve uitvoering op de eigen school.

Voor wie? 

Leerkrachten in groep 6, 7 of 8, intern begeleiders, taal- en rekencoördinatoren, en schoolleiders in het (speciaal) basisonderwijs

Wanneer en waar?  

  • 11 februari 2019 van 10:00 - 16:00 uur
  • Amersfoort

Praktische informatie

  • Maximale groepsgrootte 16 deelnemers
  • Tijdens de training werken we met een Elektronische Leeromgeving.
  • Neemt u een laptop of tablet mee?

Wat vonden anderen van deze training?

Reacties van leerkrachten van een van de scholen die door CPS is begeleid in de SLO pilot Passende Perspectieven:

  • "Bewondering voor de wijze waarop iedere deelnemer zijn vraag mocht stellen en passend antwoord kreeg (direct of op een later tijdstip). De rust en de kennis van de trainer maken dat ik alle informatie goed tot me kan nemen .Prettig dat het tempo hoog ligt en dat er tevens ruim tijd is voor pauze/ koffie/ lunch. Mooie rustige locatie."
  • "Ik merk dat ik nog specifieker mijn doelen kan stellen en me nog gerichter met de instructie kan bezighouden."
  • "Ik durf nu gerichte leerstofkeuzes te maken uit de methode."
  • "Goed om de achtergrond van passende perspectieven te kennen. Ook de inhoud over de referentieniveaus was zinvol."

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Standaardprijs € 330,00

Deel met anderen