Sluiten

Zoeken in de website

Over Training Gamification in de les

Training Gamification in de les

Actiever in de les

’Hoe krijg ik ze in beweging, hoe motiveer ik ze?’…. Leerlingen motiveren voor hun eigen leerproces en voor de lessen die ze volgen, is een actueel vraagstuk voor docenten. Door gamification worden leerlingen actiever in de les. Daarnaast leren leerlingen samenwerken en worden zij door herhaling en oefening beter. Gamification biedt ook mogelijkheden voor differentiatie, o.a. op basis van prestatie en interesse, en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.

Meer motivatie bij leerlingen

Gamification is het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken, in een niet-spelcontext. Dit kan met of zonder ICT-tools. U kunt hierbij denken aan het behalen van punten of het krijgen van feedback. Uit het onderzoek ‘Implementatie van Games in het Onderwijs’ van Verheul en Koops (2014) blijkt dat veel docenten verwachten dat gamification kan leiden tot meer motivatie bij leerlingen, o.a. door de competitieve spelelementen en het aansluiten op hun belevingswereld. Een aantal gratis ICT-tools is geschikt om gamification in het onderwijs aan te brengen.

Tijdens de training richten we ons op de volgende thema’s:

  • Gamification
  • Games
  • Motiveren
  • Activeren
  • Differentiëren
  • ICT in de les

Wat leert u?

  • U leert wat gamification inhoudt en wat het kan opleveren voor uw les
  • U ervaart zelf gamification in deze training
  • U krijgt voorbeelden van gamification zonder en met ICT-tools
  • U krijgt de mogelijkheid om een toepassing van gamification voor uw les te maken
  • Inspiratie en blijvende uitwisseling ook na de bijeenkomst
  • N.B.: Deze training richt zich NIET op het ontwerpen van een (digitale) game ter vervanging van uw les. Het doel is om u een aantal spelelementen voor uw bestaande lessen aan te reiken.

Voor wie?

Docenten in voortgezet onderwijs en mbo

Wanneer en waar?

29 maart 2019, van 10.00 - 16.00 uur, CPS te Regio Amersfoort

Praktische informatie

  • U krijgt voorbeelden van gamification, gaat zelf aan de slag en wisselt vervolgens de opbrengsten uit.
  • Voorafgaande aan de training vult u een digitale vragenlijst in, waarmee we uw leerbehoeften inventariseren.

digitaledidactiek

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Standaardprijs € 330,00
Vroegboekkorting € 280,00

Deel met anderen