Sluiten

Zoeken in de website

Over Training Klassenmanagement: greep op de groep

Training Klassenmanagement: greep op de groep

Hoe is het met uw klassenmanagement?

 Organiseren en communiceren zijn belangrijke vaardigheden in het managen van een klas. Klassenmanagement zorgt voor veiligheid en voorspelbaarheid in de les. Rust, respect, betrokkenheid zijn belangrijke factoren voor de sfeer waarin u lesgeeft. Sluiten uw organisatorische, pedagogische en communicatieve vaardigheden nog aan op de praktijk van het lesgeven en begeleiden? De tweedaagse training 'Klassenmanagement: greep op de groep' biedt inspirerende momenten voor zelfreflectie. U krijgt concrete, direct toepasbare inzichten en vaardigheden aangereikt om negatieve patronen te doorbreken en doelmatig met leerlingen te communiceren.

Uw eigen uitdagingen helder maken

U werkt vanuit uw eigen ervaring. U deinst niet terug voor zelfreflectie om vragen die bij u leven beantwoord te krijgen en uw eigen uitdagingen helder te maken. U gaat concreet aan de slag met die uitdagingen. Door oplossingen te bedenken en uit te werken, uw eigen visie te ontwikkelen en uw klassenmanagent te verbeteren.

Thema’s die aan de orde kunnen komen, zijn onder meer:

  • Basisprincipes van effectief pedagogisch handelen
  • Communicatiepatronen in de les
  • Werken met interventies
  • Eigen communicatiestijl verbeteren
  • Samenwerking met leerlingen
  • Grenzen stellen
  • Gericht feedback geven
  • Leservaringen delen 

Wat leert u?

De training heeft een sterk interactief karakter. Met veel ruimte voor uitwisselen en ervaringen delen. We spreken met elkaar over alles wat in de klassen gebeurt, vooral de minder effectieve momenten onderzoeken we met elkaar. Waardoor ontstaan patronen die het didactische klimaat in de klas verstoren? Hoe komt het dat u de aandacht niet weet vast te houden. Wat doet routine met onze eigen motivatie en die van leerlingen? Sluit uw aanpak voldoende aan bij de belevingswereld en behoeften van de huidige generatie leerlingen?

Tijdens deze training krijgt u inzicht in eigen handelen in de klas, leert u aan de hand van praktische tips interventies toe te passen die werken en effect hebben. U wordt meer vaardig in de communicatie met pubers en weet situaties om te buigen naar een positieve sfeer in de klas.

Voor wie?

Inspirerende eyeopener voor (beginnende) docenten, teamleiders en mentoren in het primair en voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs, individueel of als team.

Wanneer en waar?

27 mei en 24 juni 2020, van 10.00 - 16.00 uur, locatie: CPS Amersfoort

Praktische informatie

  • Maximale groepsgrootte 16 deelnemers.
  • De eerste bijeenkomst is een afwisseling van korte stukjes ‘theorie’ waarin we vooral veel praten met elkaar. De tweede bijeenkomst heeft minder een theoretisch en meer een praktisch karakter. We gaan dan aan de slag met concrete oefeningen om negatieve patronen te doorbreken en om te buigen naar meer effectieve werkwijzen. Allerlei uitdagende of lastige situaties waar u mee te maken heeft passeren de revue, worden besproken en vooral ook geoefend.
  • Op de tweede cursusdag brengt u het geleerde in de praktijk door oefeningen met een acteur.
  • U ontvangt bij deze training de publicaties 'De vijf rollen van de leraar' en 'De zesde rol van de leraar'. 

Wat vonden anderen van deze training? 

  • 'Bruikbare informatie ontvangen, met bijbehorende praktijkvoorbeelden.Het rollenspel was nuttig, want hiermee kon de besproken theorie toegepast worden.'
  • 'Prima training. De vertaling naar de praktijk moet ik zelf nog grotendeels gaan maken. Dus dat zal in stapjes gaan.'

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Deelnemersprijs € 797,00

Prijs is Inclusief de boekenset De vijf rollen van de leraar en De zesde rol van de leraar

Deel met anderen