Sluiten

Zoeken in de website

Over De 5 rollen van de leraar in de digitale les - online

De 5 rollen van de leraar in de digitale les - online

Les op afstand of hybride

2020 heeft tot veel verandering geleid in het onderwijs: docenten geven op afstand les of hybride. De 5 rollen van de leraar zijn ook in een (deels) digitale les goed van toepassing, maar de invulling ziet er wel anders uit dan in een volledig fysieke les. Hoe maak je contact met leerlingen vanachter een beeldscherm, hoe zorg je dat ze mee blijven doen, welke werkvormen gebruik je, hoe bouw je je les op en hoe sluit je een digitale les af? Zowel op pedagogisch als op didactisch vlak leidt het digitaal lesgeven tot andere keuzes.

Activeren, differentiëren, formatief toetsen, motiveren en ICT-tools in de les

In 2 bijeenkomsten doorlopen we de 5 rollen van de leraar. Per rol krijg je tips en trucs om deze rol in de digitale les vorm te geven: zowel in de hybride als in de volledig online les. Door middel van opdrachten ga je na wat u al wél en niet toepast en krijg je uitwerktijd om de tips en trucs in je digitale lessen te verwerken. Tussen de 2 bijeenkomsten pas je het geleerde toe en in bijeenkomst 2 reflecteer je samen met de trainer en de medecursisten op deze toepassing. Thema’s als activeren, differentiëren, formatief toetsen, motiveren en ICT-tools in de les komen aan de orde. 

Je leert:

  • Hoe je in de rol van gastheer contact maakt met je leerlingen in de digitale les
  • Presentator: hoe je structuur aanbrengt in de digitale les
  • Didacticus: welke werkvormen je kunt gebruiken met en zonder gebruik van ICT-tools
  • Pedagoog: hoe u de leerlingen kunt blijven betrekken bij uw lessen, hoe u contact kunt houden met de leerlingen en hoe uw klassenmanagement eruit ziet in de digitale les
  • Afsluiter: hoe je je digitale les afsluit 

Voor wie?

Docenten vo en mbo

Wanneer en waar?

cpsonlinetrainin

Aanmelden

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil me aanmelden

Prijzen

Ticket Prijs
Deelnameprijs € 315,00

Deel met anderen