Spring naar mobiele navigatie

Over Feedback geven: het zweet op de juiste rug!

Feedback geven: het zweet op de juiste rug!

Feedback in de les

  • Wat is feedback precies en wanneer is feedback effectief?  
  • Hoe past feedback geven binnen de cyclus van formatief toetsen? 
  • Hoe zorg je ervoor dat feedback geven niet teveel tijd kost en te organiseren is met 30 leerlingen en veel klassen?  
  • Welke werkvormen dragen bij aan het geven, ontvangen en verwerken van feedback? 
  • Hoe zorg je ervoor dat leerlingen iets met de feedback doen? Kortom: dat het zweet op de juiste rug staat? 

Feedback geven: het zweet op de juiste rug!

Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.

Wat leer je?

  • Je leert wat effectieve feedback is 
  • Je leert hoe je effectieve feedback in je lessen kunt organiseren, met behulp van concrete werkvormen en ICT-middelen 
  • Je leert hoe je ervoor kunt zorgen dat leerlingen aan het werk gaan met de gegeven feedback 

Voor wie?

Docenten vo, mbo en hbo. 

Wanneer en waar?

De training bestaat uit 2 bijeenkomsten welke plaatsvinden in Amersfoort én 1 tussentijds online feedbackmoment

  • 2 juni 2022 - 9.30 tot 15.30 uur
  • 20 juni 2022* - 30 minuten tussen 09.30 en 16.30 uur, inschrijven hiervoor kan tijdens de 1e trainingsdag bij de trainer
  • 4 juli 2022 - 10.00 tot 13.00 uur

* mocht je op 20 juni 2022 geen beschikbaarheid hebben dan zal de trainer een ander moment met je afstemmen. 

Praktische informatie

  • Je ontvangt het boek ‘Formatief toetsen in de les’.
  • Je schrijft je in voor een tussentijds online feedbackmoment met de CPS-trainer. 

Aanmelden

Inschrijving gesloten.

Prijzen

Deelnemersprijs 'Feedback geven: het zweet op de juiste rug!' is inclusief het boek 'Formatief toetsen in de les'. 

Deel met anderen

Heb je vragen?

Zoek in de website