Spring naar mobiele navigatie

CPS Academie

Invoering van De Nieuwe Leerweg? Kans of verplichting?

Wil je De Nieuwe Leerweg (DNL) beleidsrijk invoeren dan is dit voor elke (vmbo) school die mogelijkheden ziet in DNL een kans om dit goed voorbereid in te voeren. 

Meer over deze tweedaagse training
  1. 27 sep
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

    Volgende startdatum: 23 november 2021

  2. 29 sep
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

    Volgende Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement: start 15 december 2021

  3. 05 okt
    Leergang de leercoach; leerlingen coachen bij zelfregulerend leren
    Amersfoort

    U leert hoe u leerlingen aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. 

  4. 28 okt
    Masterclass coachend leidinggeven
    Amersfoort

    Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.

  5. 02 nov
    Feedback geven: het zweet op de juiste rug!

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.



  6. 09 nov
    Opleiding tot coach, module 2: verdieping
    Amersfoort

    Deze vijfdaagse training is een verdieping van module 2, Opleiding tot coach. 

    Nieuwe data start 19 november 2021

  7. 19 nov
    Opleiding tot coach, module 2: verdieping

    Deze vijfdaagse training is een verdieping van module 1, Opleiding tot coach. 

  8. 23 nov
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  9. 24 nov
    Opleiding tot coach, module 1: basisvaardigheden
    Amersfoort

    In module 1 krijg je inzicht in jouw rol als coach en ontwikkel je een aantal basale coachingsvaardigheden. 

  10. 29 nov
    Leergang de leercoach; leerlingen coachen bij zelfregulerend leren
    Amersfoort

    U leert hoe u leerlingen aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. 

  11. 29 nov
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen
    Amersfoort

    Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?

  12. 03 dec
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.

  13. 13 dec
    Vakdidactisch coachen
    Amersfoort

    Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?

  14. 15 dec
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  15. 20 jan
    Toetsconstructie in een middag - online

    Toetsing is een ambacht! Het samenstellen van toetsen, het maken van toetsvragen en/of het beoordelen van methodetoetsen vraagt van docenten kennis en vaardigheid over de eisen aan een toets, matrijzen en taxonomieën. Hoe beter de toets immers, hoe beter leerlingen gedetermineerd kunnen worden.

    Online training

  16. 11 feb
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  17. 14 feb
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen - online

    Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?

    Online training

  18. 10 mrt
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.

  19. 30 mrt
    Opleiding tot coach, module 1: basisvaardigheden
    Amersfoort

    In module 1 krijg je inzicht in uw rol als coach en ontwikkel je een aantal basale coachingsvaardigheden. 

  20. 01 apr
    Teamcoaching
    Amersfoort

    Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.

  21. 21 apr
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  22. 02 jun
    Feedback geven: het zweet op de juiste rug!

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.



  23. Incompany (alleen bij u op school)
    Examentraining vmbo CSPE (alleen bij u op school)

    Met aandacht voor de structuur van het CSPE, leerstrategieën, metacognitieve vaardigheden, formatief toetsen en differentiëren in de examenvoorbereiding.

  24. Incompany (alleen bij u op school)
    Examinatoren vmbo CSPE (alleen bij u op school)

    Het rooster maken is de eerste prioriteit. Maar ook tijdens de afname en daarna, in het traject van evaluatie en beoordeling, komen er veel vragen af op de examinatoren.

Zoek in de website