CPS Academie
-
05 junGamificatie in de les
Met gamificatie pas je spelelementen toe in de les, met en zonder ICT. Je leerlingen worden er actiever en daarmee gemotiveerder door. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie.
-
06 sepMondelinge taalvaardigheid met Oracy
Leer je leerlingen effectiever communiceren door ze tijdens de lessen te laten oefenen met de vele aspecten van mondelinge taalvaardigheid. Zo leren ze bijvoorbeeld beter uit te leggen wat ze niet begrijpen, goed naar elkaar te luisteren en voor zichzelf op te komen.
-
13 sepDoelgericht werken met leerlijnen
Leer goede keuzes te maken in het aanbod en de didactiek voor taal en rekenen. Inzicht in de doorlopende leerlijnen en de passende perspectieven helpt jou en je school hierbij.
-
14 sepOpleiding taal-leesspecialist, module groep 3-8
Leer de taalontwikkeling van kinderen in de midden- en bovenbouw doelgericht en planmatig te stimuleren in deze vierdaagse module. Aan bod komen onder meer thematisch begrijpend en technisch lezen, mondelinge taalvaardigheid, woordenschat en formatief evalueren.
-
26 sepOpleiding taal-leesspecialist, module groep 1-3
Leer de taalontwikkeling van jonge kinderen doelgericht en planmatig te stimuleren in deze driedaagse module. Door binnen de context van spel en speelse activiteiten meer taal aan te bieden en uit te lokken.
-
26 sepOpleiding taal-leesspecialist groep 1-8
Leer de taalontwikkeling van kinderen doelgericht en planmatig te stimuleren. Leer meer taal aan te bieden en uit te lokken tijdens speelse activiteiten en door taalonderwijs en begrijpend lezen te integreren. Word bovendien een vraagbaak voor je collega’s.
-
03 novWerken met fonemisch bewustzijn
-
08 novBegrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijn
Je wilt het begrijpend leesonderwijs verbeteren. Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten leer je hoe je dit in de praktijk kunt doen zonder een nieuwe methode te hoeven aanschaffen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van leesstrategieën en referentieniveaus.
-
14 novEffectieve rekenlessen voor talige sommen
Veel leerlingen hebben moeite met contextsommen. En dat terwijl veel rekenopgaven tegenwoordig verpakt zijn in een verhaaltje. Op welke manier leer je ze de vaardigheden die ze voor deze zogenaamde contextsommen nodig hebben? En hoe ontwerp je een effectieve rekenles hiervoor?
-
23 novTaal, tienerbrein, leren en lesgeven
Door kennis van het tienerbrein leer je hoe je de ontwikkeling daarvan stimuleert. Pas breinprincipes en breindidactiek toe in je lessen en help je leerlingen bij hun taalontwikkeling en leren in zijn algemeenheid.
-
29 novGamificatie in de les
Met gamificatie pas je spelelementen toe in de les, met en zonder ICT. Je leerlingen worden er actiever en daarmee gemotiveerder door. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie.
-
23 janOpleiding taal-leesspecialist, module groep 3-8
Leer de taalontwikkeling van kinderen in de midden- en bovenbouw doelgericht en planmatig te stimuleren in deze vierdaagse module. Aan bod komen onder meer thematisch begrijpend en technisch lezen, mondelinge taalvaardigheid, woordenschat en formatief evalueren.
-
05 mrtMondelinge taalvaardigheid met Oracy
Leer je leerlingen effectiever communiceren door ze tijdens de lessen te laten oefenen met de vele aspecten van mondelinge taalvaardigheid. Zo leren ze bijvoorbeeld beter uit te leggen wat ze niet begrijpen, goed naar elkaar te luisteren en voor zichzelf op te komen.