Spring naar mobiele navigatie

CPS Academie

Invoering van De Nieuwe Leerweg? Kans of verplichting?

Wil je De Nieuwe Leerweg (DNL) beleidsrijk invoeren dan is dit voor elke (vmbo) school die mogelijkheden ziet in DNL een kans om dit goed voorbereid in te voeren. 

Meer over deze tweedaagse training
  1. 24 jun
    Training Executieve functies
    Amersfoort

    Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leert u deze functies bij jonge kinderen te stimuleren. 

  2. 25 jun
    Leidinggeven in de school als leraar
    Amersfoort

    Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer. Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep.


  3. 19 aug
    Summerschool: 7 habits in 7 uur
    Amersfoort

    Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  4. 20 aug
    Summerschool: Timemanagement volgens Covey
    Amersfoort

    Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.

  5. 23 aug
    Summerschool: 7 habits in 7 uur
    Amersfoort

    Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  6. 24 aug
    Summerschool: Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
    Amersfoort

    Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.

     

  7. 24 aug
    Summerschool: Projectmanagement in het onderwijs

    Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd)  in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.

  8. 24 aug
    Summerschool: De rollen van de leraar in de online én hybride les

    Hoe maak je contact met leerlingen vanachter een beeldscherm, hoe zorg je dat ze mee blijven doen, welke werkvormen gebruik je, hoe bouw je je les op en hoe sluit je een digitale les af?

    Online training

  9. 25 aug
    Summerschool: Timemanagement volgens Covey
    Amersfoort

    Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.

  10. 25 aug
    Summerschool: Masterclass coachend leidinggeven
    Amersfoort

    Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.

  11. 26 aug
    Summerschool: Werken aan organisatievertrouwen volgens Covey
    Amersfoort

    Deze training is bedoeld om je rol als leidinggevende, formeel of informeel, te versterken en is gebaseerd op het boek ‘De snelheid van vertrouwen’ van Stephen M.R. Covey.


  12. 26 aug
    Summerschool: Digitale didactiek uitgebreid– online

    Leraren zien zich gesteld voor de uitdagingen om leerlingen bij digitale lessen betrokken te houden, het leren van leren zichtbaar te maken op afstand en in te spelen op verschillen tussen leerlingen. In deze training maak je kennis met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen. 

    Online training

  13. 26 aug
    Summerschool: Activerende werkvormen in de digitale les - online

    Bij het digitaal lesgeven is het activeren van leerlingen een zo mogelijk nog grotere uitdaging dan in de fysieke les.

    Online training

  14. 27 aug
    Summerschool: Ethisch Leiderschap voor schoolleiders
    Amersfoort

    Gunt u zichzelf de tijd om samen met collega-schoolleiders stil te staan, de tijd te nemen voor uw eigen ontwikkeling aan de hand van een relevant thema in uw beroepspraktijk, om geïnspireerd te worden en te reflecteren?

  15. 13 sep
    Korte Leergang Ethisch Leiderschap
    Amersfoort

    Gunt u zichzelf de tijd om samen met collega-bestuurders stil te staan, de tijd te nemen voor uw eigen ontwikkeling aan de hand van een relevant thema in uw beroepspraktijk, om geïnspireerd te worden en te reflecteren?

  16. 14 sep
    Motiveren in de digitale les - online

    Met de komst van een groter aantal digitale lessen is deze uitdaging nog groter geworden, aldus veel docenten. Hoe kun je de belangrijkste pijlers om leerlingen te motiveren vormgeven in je digitale les?

    Online training

  17. 16 sep
    Passende Perspectieven voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
    Amersfoort

    Iedere school is verantwoordelijk om elke leerling die extra ondersteuning nodig heeft een passende plek te geven. Hoe zorgt u dat uw school hierop is voorbereid en wat betekent dit voor de leraar?

  18. 17 sep
    Oracy: leren spreken, leren door te spreken
    Amersfoort

    Praten en luisteren doen we de hele dag. Toch is het niet zo dat iedereen dit ook vanzelfsprekend goed kan. Ruzies, kinderen die niet kunnen uitleggen wat ze niet begrijpen, die niet durven uit te spreken wat ze denken: voorbeelden waaruit blijkt dat effectief kunnen praten en luisteren geen aangeboren vaardigheden zijn. Als kind moet je deze eerst leren door veel te oefenen.

  19. 17 sep
    Teamcoaching
    Amersfoort

    Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.

  20. 20 sep
    Leidinggeven aan leren
    Amersfoort

    Hoe is dat bij u georganiseerd, de professionele ontwikkeling in uw school? Heeft u een strategisch scholingsplan? Zijn de professionele ontwikkelingen verbonden met de ambities van de school?  Is het één van uw ambities om vorm te geven aan een lerende organisatie? En hoe doe je dat dan? Zomaar een aantal vragen waar u mee aan de slag gaat in deze training. 

  21. 20 sep
    Opleiding tot coach, module 3: allround coach
    Amersfoort

    Deze module bouwt voort op modules 1 en 2 , maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie. 

  22. 21 sep
    Formatief toetsen in de les po
    Amersfoort

    Met deze training maak je een start met formatief toetsen in de eigen les. Je kunt rekenen op praktische handvatten om formatief toetsen in je lessen in te zetten.




  23. 22 sep
    Groepsdynamiek en (online) rituelen

    We zijn het ons misschien niet altijd bewust, maar het onderwijs zit vol met rituelen. Een groot deel van die groepsvormende rituelen kunnen op 1,5 meter of online niet op de gebruikelijke manier of helemaal niet meer plaatsvinden.

    Online training

  24. 24 sep
    Basisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey

    Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.

  25. 27 sep
    Vergroot de thuisbetrokkenheid
    Amersfoort

    Een goede samenwerking komt de ontwikkeling van de leerling ten goede. Je krijgt zicht op je eigen paradigma’s en handvatten om de volgende dag in praktijk te brengen. Je krijgt inspiratie om met ouderbetrokkenheid aan de slag te gaan op de eigen school en in de eigen klas.


  26. 27 sep
    Masterclass professioneel handelen vanuit inspiratie

    In vier avondbijeenkomsten van anderhalf uur laat u zich inspireren om te reflecteren op uw eigen professioneel handelen. Aan de hand van erkende en inspirerende literatuur wordt u uitgenodigd om met collega’s in verrijkende dialoog, gedachten en denkbeelden uit te wisselen om daarmee van elkaar te leren. We willen u aanzetten tot denken en tot het doen!

    Online masterclass



  27. 28 sep
    Persoonlijk leiderschap
    Amersfoort

    U geeft als leidinggevende in het onderwijs leiding in een complexe omgeving waar ontwikkelingen elkaar in een snel tempo opvolgen. U komt steeds voor nieuwe uitdagingen en dilemma’s te staan. 

  28. 28 sep
    Digitale didactiek kort – online

    Leraren zien zich gesteld voor de uitdagingen om leerlingen bij digitale lessen betrokken te houden, het leren van leren zichtbaar te maken op afstand en in te spelen op verschillen tussen leerlingen.

    Online training

  29. 29 sep
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  30. 29 sep
    Meetkunde in groep 1-2 ‘Ervaren en verwonderen’ - online

    We staan stil bij de ontwikkeling van het ruimtelijk voorstellingsvermogen van jonge kinderen en uw rol als leerkracht hierbij.

    Online training

  31. 30 sep
    Vakdidactisch coachen - online

    Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?

    Online training

  32. 30 sep
    Training 7 habits voor leidinggevenden
    Amersfoort

    De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.

  33. 06 okt
    Werken aan organisatievertrouwen volgens Covey
    Amersfoort

    Deze training is bedoeld om je rol als leidinggevende, formeel of informeel, te versterken en is gebaseerd op het boek ‘De snelheid van vertrouwen’ van Stephen M.R. Covey.


  34. 07 okt
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.

  35. 07 okt
    Digitale didactiek uitgebreid – online

    Je maakt kennis gemaakt met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen. In de vervolgbijeenkomst breid je je repertoire uit..

    Online training

  36. 11 okt
    7 habits in 7 uur voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten
    Amersfoort

    Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey) voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  37. 11 okt
    Leidinggeven in de school als leraar
    Amersfoort

    Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer. Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep.


  38. 12 okt
    Onderwijskundig leiderschap
    Amersfoort

    Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten. 

  39. 12 okt
    Activerende werkvormen in de digitale les - online

    Bij het digitaal lesgeven is het activeren van leerlingen een zo mogelijk nog grotere uitdaging dan in de fysieke les.

    Online training

  40. 13 okt
    Training Timemanagement volgens Covey
    Amersfoort

    Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.

  41. 14 okt
    Dyslexiebeleving PO
    Amersfoort

    Mix van algemene informatie, theoretische kennis, actieve opdrachten, en handvatten voor aanpassingen in de klas.




  42. 15 okt
    Training 7 habits in 7 uur
    Amersfoort

    Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  43. 28 okt
    Masterclass coachend leidinggeven
    Amersfoort

    Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.

  44. 05 nov
    Training Klassenmanagement: greep op de groep
    Amersfoort

    Deze training geeft u concrete, direct toepasbare inzichten en vaardigheden aangereikt om negatieve patronen te doorbreken en doelmatig met leerlingen te communiceren.

  45. 08 nov
    Omgaan met ouders – Ouderbetrokkenheid voor schoolleiders
    Amersfoort

    In deze training speciaal voor schoolleiders in basisonderwjs leert u de samenwerking met ouders op een unieke wijze te versterken. 

  46. 10 nov
    Boekgesprekken met kleuters - online

    Praktische tips voor het voeren van boekgesprekken met kleuters en ideeën hoe je ouders kunt meenemen in het voeren van boekgesprekken thuis.

    Online training

  47. 17 nov
    Training 7 habits in 7 uur
    Amersfoort

    Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  48. 18 nov
    Gamificatie in de les
    Amersfoort

    Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.

  49. 23 nov
    Beleidsrijk invoeren van burgerschapsonderwijs
    Amersfoort

    We hebben er weer een nieuwe wet bij in het onderwijs! De wet verduidelijking burgerschap voor het po en vo. Wat nu? Deze wet heeft een sterk verplichtend karakter en vertelt u wat er allemaal moet. Wij willen u binnen dit thema vooral brengen naar waar u bent en... wil zijn.

    CPS biedt u in deze training een kapstok waaraan u kunt ophangen wat u belangrijk vindt, wat u al heeft en wat u doet. Tegelijk worden daardoor de “lege haakjes” zichtbaar. We ondersteunen u vervolgens bij het opstellen van een concreet Plan van Aanpak Burgerschap, dat u zo kunt opnemen in uw schooljaarplan.

  50. 30 nov
    Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
    Amersfoort

    Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.

     

  51. 03 dec
    Kansengelijkheid in het onderwijs
    Amersfoort

    Hebben sommige groepen leerlingen bij u op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.

  52. 06 dec
    Vakdidactisch coachen
    Amersfoort

    Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?

  53. 16 dec
    Passende Perspectieven voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften
    Amersfoort

    Iedere school is verantwoordelijk om elke leerling die extra ondersteuning nodig heeft een passende plek te geven. Hoe zorgt u dat uw school hierop is voorbereid en wat betekent dit voor de leraar?

  54. Incompany (alleen bij u op school)
    Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij u op school)
    Amersfoort

    U gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.

  55. Incompany (alleen bij u op school)
    7 habits voor leidinggevenden en hun teams (alleen bij u op school)

    De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven u en uw team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij zichzelf te ontwikkelen.

  56. Incompany (alleen bij u op school)
    Kom maar op met je feedback (alleen bij u op school)

    Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!

  57. Incompany (alleen bij u op school)
    Kwaliteitszorg en ambities (alleen bij u op school)

    Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.

  58. Incompany (alleen bij u op school)
    Groepsdynamiek en (online) rituelen (alleen bij u op school)

    We zijn het ons misschien niet altijd bewust, maar het onderwijs zit vol met rituelen. Een groot deel van die groepsvormende rituelen kunnen op 1,5 meter of online niet op de gebruikelijke manier of helemaal niet meer plaatsvinden.

Zoek in de website