Filter op:
- Gefilterd op:
- VO
- (V)MBO
- Rekenen
- Ouderbetrokkenheid
- Mentoraat
- Toetsen en examens
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Deze module bouwt voort op modules 1 en 2, maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie.
Deze training biedt je handvatten om je leerlingen te helpen examenvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
Hoewel het een mooie, inspirerende en nuttige taak is, ervaren veel mentoren deze taak toch als pittig. Zeker mentoren die deze taak nog maar net uitvoeren, omdat ze bijvoorbeeld net van de opleiding komen en/of zij-instromer zijn.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.
Toetsing is een ambacht! Het samenstellen van toetsen, het maken van toetsvragen en/of het beoordelen van methodetoetsen vraagt van docenten kennis en vaardigheid over de eisen aan een toets, matrijzen en taxonomieën. Hoe beter de toets immers, hoe beter leerlingen gedetermineerd kunnen worden.
Online training
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Leerlingen leren werken met de 7 gewoonten van persoonlijk leiderschap: hoe doe je dat in de mentorles, bij projecten en schoolactiviteiten?
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
In het toetsbeleidsplan leg je als schoolleiding, vaak samen met werk- en projectgroepen toetsing, de kaders vast waarbinnen secties en docenten opereren op het gebied van toetsing.
Online training
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.
Deze training biedt je handvatten om je leerlingen te helpen examenvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
Online training
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen examenvragen gericht op lees- en argumentatievaardigheden goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een exact vak.
In het vakwerkplan leg je als sectie verantwoording af naar de schoolleiding en de inspecties; wat doe je op welke manier en waarom?
Online training
Praktische training met concrete handvatten. De focus ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen en het aanleren van strategieën. Met aandacht voor taal in de examens.
Online training
Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
De focus van deze training ligt in het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor het vak Nederlands.
Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.
In het toetsbeleidsplan leg je als schoolleiding, vaak samen met werk- en projectgroepen toetsing, de kaders vast waarbinnen secties en docenten opereren op het gebied van toetsing.
Online training
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een mens- en maatschappijvak.
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
Bij deze training krijg je antwoord op hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.
In de training 7 habits voor loopbaanbegeleiders verbind je de 7 Habits (Gewoonten) aan je vaardigheden als loopbaanbegeleider.
Wil je met alle ervaringen van de examens van afgelopen periode nog een laatste check van je PTA?
Met aandacht voor de structuur van het CSPE, leerstrategieën, metacognitieve vaardigheden, formatief toetsen en differentiëren in de examenvoorbereiding.
Het rooster maken is de eerste prioriteit. Maar ook tijdens de afname en daarna, in het traject van evaluatie en beoordeling, komen er veel vragen af op de examinatoren.
In deze training verken je wat precies de taalproblemen zijn die spelen bij de examens.