CPS Academie en Covid-19
Wij geven onze trainingen in navolging van de actuele maatregelen tot tenminste 1 maart uitsluitend online.
Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met CPS Academie academie@cps.nl of [033] 453 43 03.
Bereid uw leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
Online training
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
Online training
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2
In het vakwerkplan leg je als sectie verantwoording af naar de schoolleiding en de inspecties; wat doe je op welke manier en waarom?
Online training
Deze training biedt u handvatten om uw leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.
Online training
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan u denkt. U krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Online training
Praktische training met concrete handvatten. De focus ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen en het aanleren van strategieën. Met aandacht voor taal in de examens.
Online training
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
Deze training biedt u handvatten om uw leerlingen te helpen examenvragen gericht op lees- en argumentatievaardigheden goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
Online training
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een Mens- en Maatschappijvak.
Online training
Met Flipping the classroom kun je je leerlingen meer maatwerk en differentiatie bieden in en buiten de lessen.
Online training
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Online training
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Online training
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
Deze training biedt u handvatten om uw leerlingen te helpen examenvragen gericht op lees- en argumentatievaardigheden goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
Online training
Bereid uw leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
Online training
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
Deze training biedt u handvatten om uw leerlingen te helpen examenvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
In het toetsbeleidsplan leg je als schoolleiding vaak samen met werk- en projectgroepen toetsing je kaders vast waarbinnen secties en docenten opereren op het gebied van toetsing.
Online training
Nieuwe datum: 13 april 2021
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
Een taalbeleidsplan opstellen, maar…
Deze training biedt u handvatten om uw leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.
Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.
In het toetsbeleidsplan leg je als schoolleiding vaak samen met werk- en projectgroepen toetsing je kaders vast waarbinnen secties en docenten opereren op het gebied van toetsing.
Online training
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Schoolleiders en collega’s verwachten van mij als vaksectieleider dat ik het voortouw neem in de realisering van de doelen van de school.
Gunt u zichzelf de tijd om samen met collega-bestuurders stil te staan, de tijd te nemen voor uw eigen ontwikkeling aan de hand van een relevant thema in uw beroepspraktijk, om geïnspireerd te worden en te reflecteren?
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan u denkt. U krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan u denkt. U krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Bereid uw leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
In het vakwerkplan leg je als sectie verantwoording af naar de schoolleiding en de inspecties; wat doe je op welke manier en waarom?
Online training
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Online training
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
In het toetsbeleidsplan leg je als schoolleiding vaak samen met werk- en projectgroepen toetsing je kaders vast waarbinnen secties en docenten opereren op het gebied van toetsing.
Online training
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
Deze module bouwt voort op modules 1 en 2 , maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie.
Praktische training met concrete handvatten. De focus ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen en het aanleren van strategieën. Met aandacht voor taal in de examens.
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
Deze training biedt u handvatten om uw leerlingen te helpen examenvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
U geeft als leidinggevende in het onderwijs leiding in een complexe omgeving waar ontwikkelingen elkaar in een snel tempo opvolgen. U komt steeds voor nieuwe uitdagingen en dilemma’s te staan.
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
Naar meer variatie en motivatie in de les.
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een Mens- en Maatschappijvak.
Deze training biedt u handvatten om uw leerlingen te helpen examenvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
Online training
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een exact vak.
Leer verschillende tools kennen en gebruiken!
Meer variatie en motivatie in de les!
U gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven u en uw team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij zichzelf te ontwikkelen.
Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!
Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.
Bij deze training krijgt u antwoord op hoe u de examentraining anders kunt vormgeven en hoe u uw leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.
Met aandacht voor de structuur van het CSPE, leerstrategieën, metacognitieve vaardigheden, formatief toetsen en differentiëren in de examenvoorbereiding.
Het rooster maken is de eerste prioriteit. Maar ook tijdens de afname en daarna, in het traject van evaluatie en beoordeling, komen er veel vragen af op de examinatoren.
In deze training verkent u wat precies de taalproblemen zijn die spelen bij de examens.