CPS Academie
-
18 augSummerschool: Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevendenAmersfoort
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
-
15 sepDoelgericht werken met leerlijnenAmersfoort
Heb je de afgelopen periode vaak keuzes moeten maken in je aanbod van taal en rekenen en zou je inzicht willen hebben in de opbouw van de doorlopende leerlijnen taal en rekenen om beredeneerde keuzes te kunnen maken?
-
27 sepPedagogisch coachen
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
-
29 sep7 gewoonten in de studieloopbaanbegeleiding
Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.
-
30 sepLeergang taal-leesspecialist module 1 jonge kind (groep 1 t/m 3): vernieuwd
In de driedaagse module 1 gaan we dieper in op hoe je bij het jonge kind in de context van spel aandacht kan besteden aan de taalontwikkeling.
-
30 sepLeergang taal-leesspecialist: vernieuwd
In deze intensieve, zevendaagse leergang krijg je alle interventies en tools om een succesvolle leesspecialist te worden.
-
05 oktOracy: de kunst van leren spreken en luisterenAmersfoort
Praten en luisteren doen we de hele dag. Toch is het niet zo dat iedereen dit ook vanzelfsprekend goed kan. Ruzies, kinderen die niet kunnen uitleggen wat ze niet begrijpen, die niet durven uit te spreken wat ze denken: voorbeelden waaruit blijkt dat effectief kunnen praten en luisteren geen aangeboren vaardigheden zijn. Als kind moet je deze eerst leren door veel te oefenen.
-
06 oktActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
-
07 oktBegrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijnAmersfoort
Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.
-
10 oktTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de schoolAmersfoort
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2 -
13 oktLeergang leescoach en leesspecialist - module 3Amersfoort
Je verwerft extra specialistische kennis en aanvullende vaardigheden om op een professionele en structurele manier inhoud te geven aan je centrale rol als leesspecialist.
-
02 novBoekgesprekken met kleuters - online
-
16 novDe mentor als coachAmersfoort
-
22 novStudiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevendenAmersfoort
Als schoolleider of intern begeleider kun je leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
-
23 nov7 habits in 7 uur voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistentenAmersfoort
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey) voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
-
24 novPedagogisch coachen
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
-
28 novExecutieve functiesAmersfoort
Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leer je deze functies bij jonge kinderen te stimuleren.
-
30 novDoelgericht werken met leerlijnenAmersfoort
-
02 decKansengelijkheid in het onderwijsAmersfoort
Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.
-
06 decActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
-
18 janLeergang taal-leesspecialist module 2 taal-leesspecialist groep 4 t/m 8: vernieuwd
In de vierdaagse module 2 ligt de focus op het taal-leesonderwijs in groep 4 t/m 8.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Differentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)
Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen ….
-
Incompany (alleen bij jou op school)7 habits voor loopbaanbegeleiders (alleen bij jou op school)Amersfoort
In de training 7 habits voor loopbaanbegeleiders verbind je de 7 Habits (Gewoonten) aan je vaardigheden als loopbaanbegeleider.