Spring naar mobiele navigatie

CPS Academie

Congres Zelfregulerend leren. Zet jongeren op voorsprong.

Onderzoek (o.a. bron EEF en NPO) toont aan dat ontwikkelde metacognitie en zelfregulatie een groot effect hebben op effectief leren en gericht handelen. Wat zit er achter deze vaktaal? Is zelfregulatie aan te leren door jongeren? Is het praktisch haalbaar voor docenten om zelfregulerend leren te begeleiden in de klas? 

Meer informatie en aanmelden
  1. 02 nov
    Feedback geven: het zweet op de juiste rug!

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.

  2. 03 nov
    Persoonlijk leiderschap
    Amersfoort

    Je geeft als leidinggevende in het onderwijs leiding in een complexe omgeving waar ontwikkelingen elkaar in een snel tempo opvolgen. Je komt steeds voor nieuwe uitdagingen en dilemma’s te staan. 

  3. 04 nov
    Hoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
    Amersfoort

    Een taalbeleidsplan opstellen, maar…

  4. 08 nov
    7 habits voor leidinggevenden
    Amersfoort

    De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.

    Volgende startdatum: 9 maart 2022

  5. 09 nov
    Taalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas
    Amersfoort

    Taal speelt een grote rol bij leren en ontwikkelen. Taal is immers voorwaarde, middel en doel bij leren.

    Volgende startdatum: 31 januari 2021

  6. 11 nov
    Onderwijskundig leiderschap
    Amersfoort

    Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.

    Volgende startdatum: 8 maart 2022

  7. 15 nov
    Werken aan organisatievertrouwen volgens Covey
    Amersfoort

    Deze training is bedoeld om je rol als leidinggevende, formeel of informeel, te versterken en is gebaseerd op het boek ‘De snelheid van vertrouwen’ van Stephen M.R. Covey.


  8. 16 nov
    Basisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey

    Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.

  9. 23 nov
    Beleidsrijk invoeren van burgerschapsonderwijs
    Amersfoort

    We hebben er weer een nieuwe wet bij in het onderwijs! De wet verduidelijking burgerschap voor het po en vo. Wat nu? Deze wet heeft een sterk verplichtend karakter en vertel je wat er allemaal moet. Wij willen je binnen dit thema vooral brengen naar waar je bent en... wilt zijn.

  10. 24 nov
    De Nieuwe Leerweg, beleidsrijk invoeren van nieuw onderwijs

    Wil je De Nieuwe Leerweg (DNL) beleidsrijk invoeren dan is dit voor elke (vmbo-)school die mogelijkheden ziet in DNL een kans om dit goed voorbereid in te voeren.




  11. 24 nov
    Projectmanagement in het onderwijs - online

    Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd)  in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.

    Online training

  12. 03 dec
    Kansengelijkheid in het onderwijs
    Amersfoort

    Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.

  13. 03 dec
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherp je je waarnemingskwaliteiten en je beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht je betere lesobservaties en voer je na afloop effectievere gesprekken.

  14. 15 dec
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coördinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  15. 17 jan
    Leidinggeven in de school als leraar
    Amersfoort

    Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer. Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep.


  16. 31 jan
    Taalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas
    Amersfoort

    Taal speelt een grote rol bij leren en ontwikkelen. Taal is immers voorwaarde, middel en doel bij leren.

  17. 10 feb
    Leidinggeven aan leren
    Amersfoort

    Hoe is dat bij jou georganiseerd, de professionele ontwikkeling in de school? Heb je een strategisch scholingsplan? Zijn de professionele ontwikkelingen verbonden met de ambities van de school?  Is het één van uw ambities om vorm te geven aan een lerende organisatie? En hoe doe je dat dan? Zomaar een aantal vragen waar je mee aan de slag gaat in deze training. 

  18. 15 feb
    Training Timemanagement volgens Covey
    Amersfoort

    Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.

  19. 15 feb
    Taalcoördinator module 1: Taalbeleid in de school
    Amersfoort

    Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.

    vervolg: Taalcoördinator module 2

  20. 17 feb
    De Nieuwe Leerweg, beleidsrijk invoeren van nieuw onderwijs
    Amersfoort

    Wil je De Nieuwe Leerweg (DNL) beleidsrijk invoeren dan is dit voor elke (vmbo) school die mogelijkheden ziet in DNL een kans om dit goed voorbereid in te voeren.




  21. 08 mrt
    Onderwijskundig leiderschap
    Amersfoort

    Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten. 

  22. 09 mrt
    7 habits voor leidinggevenden
    Amersfoort

    De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.

  23. 10 mrt
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.

  24. 14 mrt
    Beleidsrijk invoeren van burgerschapsonderwijs

    We hebben er weer een nieuwe wet bij in het onderwijs! De wet verduidelijking burgerschap voor het po en vo. Wat nu? Deze wet heeft een sterk verplichtend karakter en vertel je wat er allemaal moet. Wij willen je binnen dit thema vooral brengen naar waar je bent en... wilt zijn.

  25. 14 mrt
    Een vaksectie leiden, hoe doe ik dat?

    Schoolleiders en collega’s verwachten van mij als vaksectieleider dat ik het voortouw neem in de realisering van de doelen van de school.

  26. 31 mrt
    Projectmanagement in het onderwijs

    Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd)  in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.

  27. 01 apr
    Teamcoaching
    Amersfoort

    Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.

  28. 05 apr
    Hoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
    Amersfoort

    Een taalbeleidsplan opstellen, maar…

  29. 21 apr
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  30. 02 jun
    Feedback geven: het zweet op de juiste rug!
    Amersfoort

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.



  31. Incompany (alleen bij u op school)
    Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij u op school)
    Amersfoort

    U gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.

  32. Incompany (alleen bij u op school)
    Rekendidactiek - Gevorderd (alleen bij u op school)

    U leert onder andere wat de kenmerken zijn van zwakke en sterke rekenaars en hoe u een gedifferentieerd aanbod aan de leerlingen in de groep kunt organiseren.

  33. Incompany (alleen bij u op school)
    Kom maar op met je feedback (alleen bij u op school)

    Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!

  34. Incompany (alleen bij u op school)
    Kwaliteitszorg en ambities (alleen bij u op school)

    Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.

  35. Incompany (alleen bij u op school)
    Training 7 habits voor leidinggevenden en hun teams (alleen bij u op school)

    De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven u en uw team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij zichzelf te ontwikkelen.

  36. Incompany (alleen bij u op school)
    Rekendidactiek - Basis (alleen bij u op school)
    Amersfoort

    In deze driedaagse training - gebaseerd op het Raamwerk rekenen - leert u hoe u effectief rekenonderwijs aanbiedt volgens de recente inzichten.

Zoek in de website