CPS Academie
-
16 augSummerschool: Feedback in de lesAmersfoort
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
-
16 augSummerschool - Vakdidactisch coachenAmersfoort
Leren op school wordt vaak ervaren als het uitvoeren van saaie taken. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?
-
17 augSummerschool: 7 habits in 7 uurAmersfoort
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
-
19 augSummerschool: Timemanagement volgens CoveyAmersfoort
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
-
13 sepOpleiding tot coach, module 2: verdieping
Deze vijfdaagse module is een verdieping van module 1, Opleiding tot coach.
-
13 sepOpleiding tot coach, module 1: basisvaardighedenAmersfoort
In module 1 krijg je inzicht in je rol als coach en ontwikkel je een aantal basale coachingsvaardigheden.
-
21 sep7 habits 4.0: voor TLIM scholenAmersfoort
Alleen voor scholen die bezig zijn met het The Leader in Me proces.
Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit. -
22 sepOpleiding tot coach, module 3: allround coachAmersfoort
Deze module bouwt voort op modules 1 en 2, maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie.
-
23 sepTeamcoachingAmersfoort
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
-
26 sepExamentraining Moderne Vreemde TalenAmersfoort
Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
-
27 sepOntwikkel je vaardigheden als startende mentorAmersfoort
Hoewel het een mooie, inspirerende en nuttige taak is, ervaren veel mentoren deze taak toch als pittig. Zeker mentoren die deze taak nog maar net uitvoeren, omdat ze bijvoorbeeld net van de opleiding komen en/of zij-instromer zijn.
-
27 sepPedagogisch coachen
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
-
28 sepLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
29 sep7 habits voor leidinggevendenAmersfoort
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
-
29 sep7 eigenschappen die studenten succesvol maken in hun leerloopbaan
Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.
-
29 sepMasterclasses professioneel handelen vanuit inspiratie
In vier avondbijeenkomsten van ruim anderhalf uur laat je je inspireren om te reflecteren op je eigen professioneel handelen. Aan de hand van erkende en inspirerende literatuur nodigen we je uit om met collega’s in verrijkende dialoog, gedachten en denkbeelden uit te wisselen om daarmee van elkaar te leren. We willen je aanzetten tot denken en tot het doen!
-
03 oktLeergang de leercoach; leerlingen coachen bij zelfregulerend lerenAmersfoort
Je leert hoe je jongeren aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces.
-
04 oktTimemanagement volgens CoveyAmersfoort
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
-
05 oktTraining 7 habits 4.0Amersfoort
Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
-
05 oktBeoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'Amersfoort
Tijdens deze training scherp je je waarnemingskwaliteiten en beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht je betere lesobservaties en voer je na afloop effectievere gesprekken.
-
05 oktMasterclass coachend leidinggevenAmersfoort
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
-
06 oktBasisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
-
06 oktActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
-
07 oktWerken met de 7 gewoonten (Covey) in de mentorles en vakprojecten voAmersfoort
Leerlingen leren werken met de 7 gewoonten van persoonlijk leiderschap: hoe doe je dat in de mentorles, bij projecten en schoolactiviteiten?
-
07 oktBegrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijnAmersfoort
Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.
-
10 oktTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de schoolAmersfoort
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2 -
10 oktOnderwijskundig leiderschapAmersfoort
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
-
11 oktExamentraining Moderne Vreemde Talen vervolgAmersfoort
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
-
12 okt7 habits 4.0: voor TLIM scholenAmersfoort
Alleen voor scholen die bezig zijn met het The Leader in Me proces.
Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit. -
31 oktExamentraining Nederlands vmboAmersfoort
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.
-
02 novDe inzet van de 7 gewoonten (Covey) om uitval in vo/mbo te voorkomenAmersfoort
Werken met de 7 gewoonten zorgt voor succesvol leren, kiezen en handelen van leerlingen en studenten. Ze krijgen grip op zichzelf en houvast voor hun verdere ontwikkeling; ze ontwikkelen hun persoonlijk leiderschap. In deze training worden specifieke docenten/leerlingbegeleiders getraind in de 7 gewoonten van Covey.
-
02 novBoekgesprekken met kleuters - online
-
03 novExamentraining Nederlands havo/vwoAmersfoort
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen examenvragen gericht op lees- en argumentatievaardigheden goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
-
09 novOpleiding tot coach, module 1: basisvaardighedenAmersfoort
In module 1 krijg je inzicht in je rol als coach en ontwikkel je een aantal basale coachingsvaardigheden.
-
09 novProjectmanagement in het onderwijs - online
Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd) in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.
Online training -
10 nov7 habits in 7 uurAmersfoort
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
-
14 novWerken aan organisatievertrouwen volgens CoveyAmersfoort
-
14 novTaalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klasAmersfoort
-
16 novDe mentor als coachAmersfoort
-
17 novFeedback in de lesAmersfoort
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
-
21 novActiverende werkvormen en ICT in de talenlesAmersfoort
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
-
22 novExamentraining Moderne Vreemde TalenAmersfoort
Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
-
24 novPedagogisch coachen
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
-
24 novOpleiding tot coach, module 2: verdieping
Deze vijfdaagse module is een verdieping van module 1, Opleiding tot coach.
-
28 novHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?Amersfoort
Een taalbeleidsplan opstellen, maar…
-
29 novBeter begrijpend lezen bij alle vakkenAmersfoort
Bevorderen van leesbegrip door verdiepend lezen voortgezet onderwijs
-
30 novLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
02 decExamentraining Nederlands havo/vwo vervolgAmersfoort
De focus van deze training ligt in het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor het vak Nederlands.
-
02 decKansengelijkheid in het onderwijsAmersfoort
Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.
-
06 decActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
-
06 decExamentraining Nederlands vmboAmersfoort
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.
-
08 decVakdidactisch coachenAmersfoort
Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?
-
24 janExamentraining Moderne Vreemde Talen vervolgAmersfoort
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
-
25 janMasterclass coachend leidinggevenAmersfoort
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
-
31 janExamentraining Moderne Vreemde TalenAmersfoort
Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
-
07 mrtExamentraining Moderne Vreemde Talen vervolgAmersfoort
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
-
10 mrtTeamcoachingAmersfoort
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
-
28 mrtTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de schoolAmersfoort
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2 -
20 aprTaal, (puber)brein en lesgevenAmersfoort
Taal is voorwaarde, middel en doel van leren. Op social media wordt veel aandacht besteed aan het effect van Covid en de lockdown op het leren van de leerlingen. Wat is die invloed precies en op welke manier speelt de taalvaardigheid van de leerling bij dat effect ook een rol? Door breinonderzoek is steeds meer bekend over de werking van het (puber)brein op de ontwikkeling van de taalvaardigheid van leerlingen en hun leren.
-
24 meiLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
30 meiTaalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klasAmersfoort
-
Incompany (alleen bij jou op school)ICT bij het vak Nederlands (alleen bij jou op school)
Leer verschillende tools kennen en gebruiken!
-
Incompany (alleen bij jou op school)Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij jou op school)Amersfoort
Je gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
-
Incompany (alleen bij jou op school)7 habits leidinggevenden en hun teams (alleen bij jou op school)
De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven jou en je team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij jezelf te ontwikkelen.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Differentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)
Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen ….
-
Incompany (alleen bij jou op school)Optimale examentraining: vervolg voor alle vakken (alleen bij jou op school)
Bij deze training krijg je antwoord op hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Examentaaltraining (alleen bij jou op school)
In deze training verken je wat precies de taalproblemen zijn die spelen bij de examens.