Spring naar mobiele navigatie

CPS Academie

  1. 18 aug
    Summerschool: Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
    Amersfoort

    Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.

  2. 18 aug
    Summerschool: Formatief toetsen in de les
    Amersfoort

    Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.

  3. 19 aug
    Summerschool: Timemanagement volgens Covey
    Amersfoort

    Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.

  4. 15 sep
    Doelgericht werken met leerlijnen
    Amersfoort

    Heb je de afgelopen periode vaak keuzes moeten maken in je aanbod van taal en rekenen en zou je inzicht willen hebben in de opbouw van de doorlopende leerlijnen taal en rekenen om beredeneerde keuzes te kunnen maken?

  5. 15 sep
    Omgaan met ouders – Ouderbetrokkenheid voor schoolleiders
    Amersfoort

    In deze training, speciaal voor schoolleiders in basisonderwjs, leer je de samenwerking met ouders op een unieke wijze te versterken. 

  6. 22 sep
    Opleiding tot coach, module 3: allround coach
    Amersfoort

    Deze module bouwt voort op modules 1 en 2, maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie. 

  7. 23 sep
    Teamcoaching
    Amersfoort

    Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.

  8. 26 sep
    Teacher leadership: Leidinggeven in de school als leraar
    Amersfoort

    Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer. Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep.

  9. 27 sep
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  10. 28 sep
    Leidinggeven aan leren

    Hoe is dat bij jou georganiseerd: de professionele ontwikkeling in de school? Heb je een strategisch scholingsplan? Zijn de professionele ontwikkelingen verbonden met de ambities van de school? Is het één van je ambities om vorm te geven aan een lerende organisatie? En hoe doe je dat dan? Zomaar een aantal vragen waar je mee aan de slag gaat in deze training. 

  11. 28 sep
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

  12. 29 sep
    7 habits voor leidinggevenden
    Amersfoort

    De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.

  13. 29 sep
    7 eigenschappen die studenten succesvol maken in hun leerloopbaan

    Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.

  14. 29 sep
    Masterclasses professioneel handelen vanuit inspiratie

    In vier avondbijeenkomsten van ruim anderhalf uur laat je je inspireren om te reflecteren op je eigen professioneel handelen. Aan de hand van erkende en inspirerende literatuur nodigen we je uit om met collega’s in verrijkende dialoog, gedachten en denkbeelden uit te wisselen om daarmee van elkaar te leren. We willen je aanzetten tot denken en tot het doen!

  15. 30 sep
    Leergang taal-leesspecialist module 1 jonge kind (groep 1 t/m 3): vernieuwd

    In de driedaagse module 1 gaan we dieper in op hoe je bij het jonge kind in de context van spel aandacht kan besteden aan de taalontwikkeling.

  16. 30 sep
    Een vaksectie leiden, hoe doe ik dat?

    Schoolleiders en collega’s verwachten van mij als vaksectieleider dat ik het voortouw neem bij onderwijskundige ontwikkelingen en in de realisering van de doelen van de school.

  17. 30 sep
    Leergang taal-leesspecialist: vernieuwd

    In deze intensieve, zevendaagse leergang krijg je alle interventies en tools om een succesvolle leesspecialist te worden.

  18. 04 okt
    Timemanagement volgens Covey
    Amersfoort

    Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.

  19. 04 okt
    Toetsconstructie in een middag - online

    Toetsing is een ambacht! Het samenstellen van toetsen, het maken van toetsvragen en/of het beoordelen van methodetoetsen vraagt van docenten kennis en vaardigheid over de eisen aan een toets, matrijzen en taxonomieën. Hoe beter de toets immers, hoe beter leerlingen gedetermineerd kunnen worden.

    Online training

  20. 05 okt
    Oracy: de kunst van leren spreken en luisteren
    Amersfoort

    Praten en luisteren doen we de hele dag. Toch is het niet zo dat iedereen dit ook vanzelfsprekend goed kan. Ruzies, kinderen die niet kunnen uitleggen wat ze niet begrijpen, die niet durven uit te spreken wat ze denken: voorbeelden waaruit blijkt dat effectief kunnen praten en luisteren geen aangeboren vaardigheden zijn. Als kind moet je deze eerst leren door veel te oefenen.

  21. 05 okt
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherp je je waarnemingskwaliteiten en beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht je betere lesobservaties en voer je na afloop effectievere gesprekken.

  22. 05 okt
    Masterclass coachend leidinggeven
    Amersfoort

    Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.

  23. 06 okt
    Basisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey

    Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.

  24. 06 okt
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen
    Amersfoort

    Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?

  25. 07 okt
    Begrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijn
    Amersfoort

    Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.

  26. 10 okt
    Taalcoördinator module 1: Taalbeleid in de school
    Amersfoort

    Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.

    vervolg: Taalcoördinator module 2

  27. 10 okt
    Onderwijskundig leiderschap
    Amersfoort

    Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten. 

  28. 13 okt
    Leergang leescoach en leesspecialist - module 3
    Amersfoort

    Je verwerft extra specialistische kennis en aanvullende vaardigheden om op een professionele en structurele manier inhoud te geven aan je centrale rol als leesspecialist.

  29. 31 okt
    Persoonlijk leiderschap
    Amersfoort

    Je geeft als leidinggevende in het onderwijs leiding in een complexe omgeving waar ontwikkelingen elkaar in een snel tempo opvolgen. Je komt steeds voor nieuwe uitdagingen en dilemma’s te staan. 

  30. 02 nov
    Boekgesprekken met kleuters - online

    Praktische tips voor het voeren van boekgesprekken met kleuters en ideeën hoe je ouders kunt meenemen in het voeren van boekgesprekken thuis.

    Online training

  31. 09 nov
    Projectmanagement in het onderwijs - online

    Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd)  in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.

    Online training

  32. 14 nov
    Werken aan organisatievertrouwen volgens Covey
    Amersfoort

    Deze training is bedoeld om je rol als leidinggevende, formeel of informeel, te versterken en is gebaseerd op het boek ‘De snelheid van vertrouwen’ van Stephen M.R. Covey.


  33. 16 nov
    De mentor als coach
    Amersfoort

    Bijna elke docent is mentor. En hoewel dit een bijzondere, inspirerende en nuttige taak is, ervaren veel mentoren ook druk. Ook wordt van mentoren steeds vaker verwacht dat ze de leerlingen coachen. In deze training gaan we in op de coachvaardigheden als mentor.

  34. 17 nov
    Beleidsrijk invoeren van burgerschapsonderwijs

    We hebben er weer een nieuwe wet bij in het onderwijs! De wet verduidelijking burgerschap voor het po en vo. Wat nu? Deze wet heeft een sterk verplichtend karakter en vertel je wat er allemaal moet. Wij willen je binnen dit thema vooral brengen naar waar je bent en... wilt zijn.

  35. 22 nov
    Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
    Amersfoort

    Als schoolleider of intern begeleider kun je leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.

     

  36. 24 nov
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  37. 25 nov
    Vergroot de thuisbetrokkenheid
    Amersfoort

    Een goede samenwerking komt de ontwikkeling van de leerling ten goede. Je krijgt zicht op je eigen paradigma’s en handvatten om de volgende dag in praktijk te brengen. Je krijgt inspiratie om met ouderbetrokkenheid aan de slag te gaan op de eigen school en in de eigen klas.


  38. 30 nov
    Doelgericht werken met leerlijnen
    Amersfoort

    Heb je de afgelopen periode vaak keuzes moeten maken in je aanbod van taal en rekenen en zou je inzicht willen hebben in de opbouw van de doorlopende leerlijnen taal en rekenen om beredeneerde keuzes te kunnen maken?


  39. 30 nov
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

  40. 02 dec
    Kansengelijkheid in het onderwijs
    Amersfoort

    Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.

  41. 06 dec
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen
    Amersfoort

    Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?

  42. 18 jan
    Leergang taal-leesspecialist module 2 (groep 4 t/m 8): vernieuwd

    In de vierdaagse module 2 ligt de focus op het taal-leesonderwijs in groep 4 t/m 8.

  43. 25 jan
    Masterclass coachend leidinggeven
    Amersfoort

    Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.

  44. 24 mei
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

  45. Incompany (alleen bij jou op school)
    Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij jou op school)
    Amersfoort

    Je gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.

  46. Incompany (alleen bij jou op school)
    7 habits leidinggevenden en hun teams (alleen bij jou op school)

    De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven jou en je team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij jezelf te ontwikkelen.

  47. Incompany (alleen bij jou op school)
    Differentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)

    Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen …. 

  48. Incompany (alleen bij jou op school)
    Kom maar op met je feedback (alleen bij jou op school)

    Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!

  49. Incompany (alleen bij jou op school)
    Kwaliteitszorg en ambities (alleen bij jou op school)

    Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.

  50. Incompany (alleen bij jou op school)
    7 habits voor loopbaanbegeleiders (alleen bij jou op school)
    Amersfoort

    In de training 7 habits voor loopbaanbegeleiders verbind je de 7 Habits (Gewoonten) aan je vaardigheden als loopbaanbegeleider. 

  51. Incompany (alleen bij jou op school)
    Examentraining vmbo CSPE

    Met aandacht voor de structuur van het CSPE, leerstrategieën, metacognitieve vaardigheden, formatief toetsen en differentiëren in de examenvoorbereiding.

  52. Incompany (alleen bij jou op school)
    Examinatoren vmbo CSPE

    Het rooster maken is de eerste prioriteit. Maar ook tijdens de afname en daarna, in het traject van evaluatie en beoordeling, komen er veel vragen af op de examinatoren.

Zoek in de website