Filter op:
- Gefilterd op:
- (V)MBO
- Jonge kind
- Taal
Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zónder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?
Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zónder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?
Als taalcoördinator zorg je ervoor dat er schoolbreed aandacht is voor taalbeleid. Want als de taalvaardigheid van leerlingen verbetert, beïnvloedt dat de leer- en examenprestaties bij alle vakken. Leer een taalbeleidsplan maken en collega’s te stimuleren om taalbewust les te geven.
Bereid als docent je leerlingen zo goed mogelijk voor op het Nederlands examen. Help ze de verschillende onderdelen van het examen (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
Je wilt het begrijpend leesonderwijs verbeteren. Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten leer je hoe je dit in de praktijk kunt doen zonder een nieuwe methode te hoeven aanschaffen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van leesstrategieën en referentieniveaus.
Bereid als docent je leerlingen zo goed mogelijk voor op het Nederlands examen. Help ze de verschillende onderdelen van het examen (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
Bereid als leraar je leerlingen optimaal voor op de verschillende onderdelen van het examen Nederlands. De focus van deze vervolgtraining ligt op examendidactiek en het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor Nederlands.
Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen ….