Spring naar mobiele navigatie

CPS Academie

Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden

In deze training krijg je inzicht in de werkwijze in groep 1 en 2. We werken met de handvatten van de zes elementen van effectief onderwijs. Actuele onderwerpen waar we op inhaken zijn: ‘Hoe apart zijn groep 1 en 2?’, ‘Hoe leert een jong kind?’ en ‘De betekenis voor een doorgaande lijn groep 1-8 taal/lezen en rekenen’. 

Meer over deze studiedag
  1. 02 nov
    Feedback geven: het zweet op de juiste rug!

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.

  2. 08 nov
    7 habits voor leidinggevenden
    Amersfoort

    De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.

    Volgende startdatum: 9 maart 2022

  3. 08 nov
    Omgaan met ouders – Ouderbetrokkenheid voor schoolleiders
    Amersfoort

    In deze training speciaal voor schoolleiders in basisonderwjs leer je de samenwerking met ouders op een unieke wijze te versterken. 

  4. 09 nov
    Opleiding tot coach, module 2: verdieping
    Amersfoort

    Deze vijfdaagse training is een verdieping van module 2, Opleiding tot coach. 

    Nieuwe data start 19 november 2021

  5. 10 nov
    Boekgesprekken met kleuters - online

    Praktische tips voor het voeren van boekgesprekken met kleuters en ideeën hoe je ouders kunt meenemen in het voeren van boekgesprekken thuis.

    Online training

  6. 11 nov
    Onderwijskundig leiderschap
    Amersfoort

    Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.

    Volgende startdatum: 8 maart 2022

  7. 16 nov
    Basisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey

    Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.

  8. 19 nov
    Opleiding tot coach, module 2: verdieping

    Deze vijfdaagse training is een verdieping van module 1, Opleiding tot coach. 

  9. 22 nov
    Executieve functies
    Amersfoort

    Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leer je deze functies bij jonge kinderen te stimuleren. 

  10. 23 nov
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  11. 24 nov
    Opleiding tot coach, module 1: basisvaardigheden
    Amersfoort

    In module 1 krijg je inzicht in jouw rol als coach en ontwikkel je een aantal basale coachingsvaardigheden. 

  12. 24 nov
    Projectmanagement in het onderwijs - online

    Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd)  in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.

    Online training

  13. 25 nov
    Vergroot de thuisbetrokkenheid
    Amersfoort

    Een goede samenwerking komt de ontwikkeling van de leerling ten goede. Je krijgt zicht op je eigen paradigma’s en handvatten om de volgende dag in praktijk te brengen. Je krijgt inspiratie om met ouderbetrokkenheid aan de slag te gaan op de eigen school en in de eigen klas.


  14. 29 nov
    Leergang de leercoach; leerlingen coachen bij zelfregulerend leren
    Amersfoort

    Je leert hoe je leerlingen aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. 

  15. 30 nov
    Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
    Utrecht

    Als schoolleider of intern begeleider kun je leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.

     

  16. 03 dec
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherp je je waarnemingskwaliteiten en je beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht je betere lesobservaties en voer je na afloop effectievere gesprekken.

  17. 13 dec
    Vakdidactisch coachen
    Amersfoort

    Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?

  18. 15 dec
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  19. 28 jan
    Begrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijn
    Amersfoort

    Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.

  20. 01 feb
    Begrijpend luisteren: basis voor leesvaardigheid
    Amersfoort

    Begrijpend luisteren en modelen. Je hebt er veel over gehoord en bent er misschien al mee aan de slag gegaan. Maar waarom is begrijpend luisteren en modelen zo belangrijk en hoe zorg je ervoor dat het effectief wordt ingezet?

  21. 11 feb
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  22. 15 feb
    Training Timemanagement volgens Covey
    Amersfoort

    Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.

  23. 08 mrt
    Onderwijskundig leiderschap
    Amersfoort

    Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten. 

  24. 09 mrt
    7 habits voor leidinggevenden
    Amersfoort

    De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.

  25. 10 mrt
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.

  26. 22 mrt
    Leergang de leercoach; leerlingen coachen bij zelfregulerend leren
    Amersfoort

    U leert hoe u leerlingen aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. 

  27. 25 mrt
    Oracy: de kunst van leren spreken en luisteren
    Amersfoort

    Praten en luisteren doen we de hele dag. Toch is het niet zo dat iedereen dit ook vanzelfsprekend goed kan. Ruzies, kinderen die niet kunnen uitleggen wat ze niet begrijpen, die niet durven uit te spreken wat ze denken: voorbeelden waaruit blijkt dat effectief kunnen praten en luisteren geen aangeboren vaardigheden zijn. Als kind moet je deze eerst leren door veel te oefenen.

  28. 28 mrt
    Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden

    Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.

     

  29. 30 mrt
    Opleiding tot coach, module 1: basisvaardigheden
    Amersfoort

    In module 1 krijg je inzicht in uw rol als coach en ontwikkel je een aantal basale coachingsvaardigheden. 

  30. 31 mrt
    Projectmanagement in het onderwijs

    Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd)  in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.

  31. 01 apr
    Teamcoaching
    Amersfoort

    Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.

  32. 05 apr
    Opleiding tot coach, module 2: verdieping

    Deze vijfdaagse training is een verdieping van module 1, Opleiding tot coach. 

  33. 08 apr
    7 habits in 7 uur voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten
    Amersfoort

    Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey) voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  34. 13 apr
    Vergroot de thuisbetrokkenheid
    Amersfoort

    Een goede samenwerking komt de ontwikkeling van de leerling ten goede. Je krijgt zicht op je eigen paradigma’s en handvatten om de volgende dag in praktijk te brengen. Je krijgt inspiratie om met ouderbetrokkenheid aan de slag te gaan op de eigen school en in de eigen klas.


  35. 21 apr
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  36. 17 mei
    Executieve functies
    Amersfoort

    Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leert u deze functies bij jonge kinderen te stimuleren. 

  37. 18 mei
    Boekgesprekken met kleuters - online

    Praktische tips voor het voeren van boekgesprekken met kleuters en ideeën hoe je ouders kunt meenemen in het voeren van boekgesprekken thuis.

    Online training

  38. 02 jun
    Feedback geven: het zweet op de juiste rug!
    Amersfoort

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.



  39. 22 sep
    Opleiding tot coach, module 3: allround coach
    Amersfoort

    Deze module bouwt voort op modules 1 en 2 , maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie. 

  40. Incompany (alleen bij u op school)
    Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij u op school)
    Amersfoort

    U gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.

Zoek in de website