CPS Academie en Covid-19
Wij geven onze trainingen in navolging van de actuele maatregelen tot tenminste 9 februari uitsluitend online.
Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met CPS Academie academie@cps.nl of [033] 453 43 03.
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Online training
Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.
Online training
Leraren zien zich gesteld voor de uitdagingen om leerlingen bij digitale lessen betrokken te houden, het leren van leren zichtbaar te maken op afstand en in te spelen op verschillen tussen leerlingen.
Online training
In de eerste workshop Digitale didactiek heb je kennis gemaakt met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen. In deze vervolgworkshop breidt je je repertoire uit.
Online training
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Je maakt kennis met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen. Tijdens de 2e bijeenkomst breid je je repertoire uit..
Online training
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Online training
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Hoe maak je contact met leerlingen vanachter een beeldscherm, hoe zorg je dat ze mee blijven doen, welke werkvormen gebruik je, hoe bouw je je les op en hoe sluit je een digitale les af?
Online training
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Online training
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
Nieuwe data: start 8 april 2021
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Online training
Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?
Met de komst van een groter aantal digitale lessen is deze uitdaging nog groter geworden, aldus veel docenten. Hoe kun je de belangrijkste pijlers om leerlingen te motiveren vormgeven in je digitale les?
Online training
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
Deze training geeft u concrete, direct toepasbare inzichten en vaardigheden aangereikt om negatieve patronen te doorbreken en doelmatig met leerlingen te communiceren.
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan u denkt. U krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
U leert hoe u leerlingen aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces.
Naar meer variatie en motivatie in de les.
U krijgt naast theoretisch inzicht in motivatie en de invloed van leeromgeving hierop, praktische handvatten om uw leerlingen te motiveren voor het leren op school.
Praktische training met concrete handvatten. De focus ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen en het aanleren van strategieën. Met aandacht voor taal in de examens.
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Je maakt kennis gemaakt met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen. In de vervolgbijeenkomst breid je je repertoire uit..
Online training
Met Flipping the classroom kun je je leerlingen meer maatwerk en differentiatie bieden in en buiten de lessen.
Online training
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Online training
In deze training speciaal voor schoolleiders in basisonderwjs leert u de samenwerking met ouders op een unieke wijze te versterken.
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
Door de executieve functies van leerlingen te trainen en te versterken, kunnen zij zichzelf beter aansturen. Hoe doe je dat als docent?
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
We staan stil bij de ontwikkeling van het ruimtelijk voorstellingsvermogen van jonge kinderen en uw rol als leerkracht hierbij.
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
Bij het digitaal lesgeven is het activeren van leerlingen een zo mogelijk nog grotere uitdaging dan in de fysieke les.
Online training
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
Een taalbeleidsplan opstellen, maar…
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
We zijn het ons misschien niet altijd bewust, maar het onderwijs zit vol met rituelen. Een groot deel van die groepsvormende rituelen kunnen op 1,5 meter of online niet op de gebruikelijke manier of helemaal niet meer plaatsvinden.
Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Ben jij binnen de school het aanspreekpunt voor collega’s en leerlingen op het gebied van dyslexie?
Online training
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Schoolleiders en collega’s verwachten van mij als vaksectieleider dat ik het voortouw neem in de realisering van de doelen van de school.
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Een praktische dag over formatief toetsen waarop u vanuit verschillende invalshoeken aan de slag kunt gaan met formatief toetsen in uw eigen lessen en bij u op school.
Online studiedag
Zie ook de training Formatief toetsen in de les: start 19 april 2021
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.
Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?
Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leert u deze functies bij jonge kinderen te stimuleren.
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
Leraren zien zich gesteld voor de uitdagingen om leerlingen bij digitale lessen betrokken te houden, het leren van leren zichtbaar te maken op afstand en in te spelen op verschillen tussen leerlingen. In deze training maak je kennis met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen.
Online training
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Deze module bouwt voort op modules 1 en 2 , maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie.
U geeft als leidinggevende in het onderwijs leiding in een complexe omgeving waar ontwikkelingen elkaar in een snel tempo opvolgen. U komt steeds voor nieuwe uitdagingen en dilemma’s te staan.
Leer verschillende tools kennen en gebruiken!
Toetsbeleid, constructie en vaststelling, toetsen om te leren.
Wat zijn de kwaliteitsstandaarden voor toetsing en examinering van uw school?
Meer variatie en motivatie in de les!
U gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
U leert onder andere wat de kenmerken zijn van zwakke en sterke rekenaars en hoe u een gedifferentieerd aanbod aan de leerlingen in de groep kunt organiseren.
De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven u en uw team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij zichzelf te ontwikkelen.
Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!
Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.
Hoe zet ik mijn vaksectie in haar kracht?
Bij deze training krijgt u antwoord op hoe u de examentraining anders kunt vormgeven en hoe u uw leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.
U wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen ….
Hoe kom ik tot een eerlijke beoordeling van het praktijkexamen van mijn leerlingen? Dit is een vraag die natuurlijk van belang is bij alle examens. Maar de afname van praktijkexamens stelt specifieke eisen aan de examinatoren.
We zijn het ons misschien niet altijd bewust, maar het onderwijs zit vol met rituelen. Een groot deel van die groepsvormende rituelen kunnen op 1,5 meter of online niet op de gebruikelijke manier of helemaal niet meer plaatsvinden.