Zoeken in de website

Open/sluit dit paneel

CPS Blogs

 Lees ook onze andere  blogs

De best gelezen CPS blogs in 2016

De best gelezen CPS blogs in 2016

9 januari 2017 - door Paul Kleingeld - 0 reacties

Ook in 2016 heeft u elke week zeker één nieuwe blog op onze website kunnen lezen. We hopen dat de inhoud van onze blogs 'iets' met u gedaan heeft. Gezien de reacties is dat bij een aantal lezers zeker het geval geweest. Dat 'iets' leidt tot complimenten, inspiratie, contact maar ook tot kritiek en meningsverschillen. Hoe dan ook, u bent betrokken en dat waarderen wij zeer. Dus blijf vooral reageren en delen. Zo leren wij van u en leert u van ons!

Wij wensen u veel leesplezier en een geïnspireerd 2017!

Top 5 basisonderwijs

  1. "Volgens hen veronderstellen leraren ten onrechte dat een extra jaar cognitief en sociaal-emotioneel ‘rijpen’, bijdraagt aan het leren en ontwikkelen van deze kinderen."
    Lees de blog Kleuterverlenging, zinvol of niet? - Aafke Bouwman.

  2. "Misschien is dat ook niet zo vreemd, als we ons realiseren dat we door het volgen van de methode vooral met de strategieën bezig zijn en minder met de tekst zelf."|
    Lees de blog Waarom kinderen te weinig leren van de methode begrijpend lezen - Karin van de Mortel en Aafke Bouwman

  3. "Maar wat zeker zo belangrijk is: in een combinatiegroep leren kinderen meer."
    Lees de blog Starten met combinatiegroep 1-3-Do's-en-don'ts-op een rij - Aafke Bouwman en Bianca Lammers.
           
  4. "Want ik zie het zo voor me: voor het weekend moedigt de leerkracht natuurlijk haar groep 7 aan om in het weekend te lezen. Maar staat ze zelf maandagochtend de leerlingen in de deuropening op te wachten met haar favoriete boek onder de arm? En vertelt ze dan waarom juist dit boek haar zo boeit?"

    Lees de blog Hoe kan ik de motivatie om lange teksten te lezen vergroten? - Karin van de Mortel.
          
  5. "Soms spreken we ouders pas voor het eerst wat uitgebreider in oktober of november, bij de rapportgesprekken. Een gemiste kans."
     Lees de blog Waarom je het hele jaar plezier hebt van een startgesprek met ouders - Hens Galjaard.

Top 5 voortgezet onderwijs 

  1. "We merken dat het de drempel verlaagt om bij elkaar te observeren en feedback te geven, en dat docenten die een gerichte vraag of probleem hebben het vaak prettiger vinden dat even met een collega uit te wisselen."
    Lees de blog Hoe werkt de LesobservatieApp? - Ben Stolker (gastblogger/teamcoach).
       
  2. "Daar komt nog iets bij. Lesobservatie en feedbackgesprekken dragen bij aan de motivatie van leraren. Want wat gebeurt er met een leraar die zich elke dag weer uit de naad werkt en nooit te horen krijgt dat hij (of zij) het goed doet?"
    Lees de blog De 4 belangrijkste valkuilen bij lesobservaties en feedbackgesprekken - Joka Slump. 
       
  3. "Als leerlingen ongemotiveerd gedrag laten zien, bent ook u misschien geneigd te reageren met een ‘schop onder hun kont’."
    Lees de blog Hoe motiverend geeft u les? - Greet de Boer.
       
  4. "Leerlingen lopen geregeld punten mis doordat ze de vraag niet goed hebben gelezen of begrepen, of hun antwoord niet goed hebben geformuleerd."
    Lees de blog De examenvoorbereiding van 2017 begint nú! - Eline Kouwets.
        
  5. "Een goede coach kent zijn beperkingen."

    Lees de blog Drie mooie lessen voor coaches van een emotionele Foppe de Haan - Barbara de Boer.

Op de hoogte blijven van onze nieuwste blogs?  Meld u aan voor onze maandelijkse blogupdates.

Deel dit bericht

Reacties

Plaats een reactie

Italic en bold

*Dit is italic*, en _dit ook_.
**Dit is bold**, en __dit ook__.

Links

Dit is een link naar [Procurios](http://www.procurios.nl).

Lijsten

Een lijst met bullets kan worden gemaakt met:
- Min-tekens,
+ Plus-tekens,
* Of een asterisk.

Een genummerde lijst kan worden gemaakt met:
1. Lijst-item nummer 1.
2. Lijst-item nummer 2.

Quote

Onderstaande tekst vormt een quote:
> Dit is de eerste regel.
> Dit is de tweede regel.

Code

Er kan een blok met code worden geplaatst. Door voor de tekst vier spaties te plaatsen, ontstaat een code-block.

(c) 2017 CPS Onderwijsontwikkeling en advies