Sluiten

Zoeken in de website

Boeken en publicaties

Zoeken

U bent hier:
CPS
Alle boeken
Klassenmanagement in de basisschool

Klassenmanagement in de basisschool

Fundament voor effectief onderwijs

Bestelnummer:
32297
Onderwijssoort:
Primair onderwijs
Auteur(s):
Elise Schouten en Mariët Förrer
Uitgever/Jaar:
Amersfoort: CPS, 2009
Materiaal:
Boek: paperback, 104 p.
ISBN:
9789065086099
Plaats in winkelmand € 29,95

Hoe richt ik mijn lokaal in? Op welke manier stel ik regels en routines vast? Hoe zorg ik ervoor dat ik de zwakke lezers extra instructie en oefening kan geven?

Goed klassenmanagement is de basis voor effectief onderwijs

Leerkrachten die de gang van zaken in de klas goed organiseren, creëren een werksfeer waarin (ook de zwakke) kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Goed klassenmanagement zorgt er bovendien voor dat leerkrachten ontspannen voor de klas staan en grip houden op de gang van zaken.

Onderwerpen die in Klassenmanagement in de basisschool aan de orde komen:

  • het wat en waarom van klassenmanagement
  • pedagogisch vakmanschap
  • didactische vaardigheden
  • orde houden
  • regels en routines
  • timemanagement
  • zelfstandig werken
  • leren plannen
  • differiënteren (omgaan met verschillen)
  • extra tijd voor zwakke leerlingen
  • et cetera.

De publicatie is een gedegen bron voor pabo-studenten en voor leerkrachten die hun klassenmanagement verder willen ontwikkelen.

Twee eerdere, veelgebruikte publicaties van CPS vormen de basis van deze uitgave:

  • Klassenmanagement in de onderbouw (Yvonne Leenders, 1994)
  • Verder met klassenmanagement (Mariët Förrer en André Janssen, 1996)

Deze boeken zijn herschreven, samengevoegd en geactualiseerd op basis van recente ontwikkelingen en onderzoeksresultaten (van onder andere Marzano). Dit boek is het resultaat van die exercitie.  

Er zijn nog geen reviews geplaatst voor dit product
Plaats een reactie
Plaats een review
Kalender (dd-mm-jjjj)