Boeken en publicaties
Zoeken

Als kleuters leren meten...
De ontwikkeling van meten en meetkunde bij jonge kinderen
- Bestelnummer:
- 32316
- Onderwijssoort:
- Primair onderwijs
- Auteur(s):
- Aafke Bouwman, Marije Bakker, Jarise Kaskens en Anneke Noteboom
- Uitgever/Jaar:
- CPS, 2011
- Materiaal:
- Ringband, 105 pagina's
- ISBN:
- 9789065086402
- Reviews:
- Lees/schrijf review(s)
Als kleuters aan de slag gaan met meten en meetkunde, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? Hoe kunt u als leerkracht inschatten of de ontwikkeling bij deze jonge kinderen naar wens verloopt?
Deze map - bedoeld voor leerkrachten en remedial teachers in het basisonderwijs - geeft informatie over de wijze waarop kleuters zich ontwikkelen op de domeinen meten en meetkunde. Daarnaast leert u hoe u peilinggesprekken kunt houden met deze kinderen.
Speelse activiteiten in plaats van een toets
Bij jonge kinderen wordt de basis voor meten en meetkunde gevormd door het opdoen van concrete en betekenisvolle ervaringen. Daarom is gekozen voor een map met speelse peilingactiviteiten in plaats van voor een toets.
Met deze activiteiten kunt u de ontwikkeling op de domeinen meten en meetkunde van kleuters peilen én stimuleren. Juist het gesprek over de spelletjes levert waardevolle informatie op: hoe denkt en redeneert de leerling? Hoe ver gaat zijn ruimtelijk inzicht?
De map bevat:
- zes peilingspelletjes
- observatieformulieren
- suggesties voor vragen en interventies
- suggesties voor het bieden van extra hulp.
CPS geeft deze map en de map Als kleuters leren tellen in samenwerking met SLO uit.
Sets
We hebben een aantal sets voor u samengesteld, met speciale setprijzen. Klik op de link voor meer informatie en bestellen: