Boeken en publicaties
Zoeken
Taal/Lezen voortgezet onderwijs
Taal voortgezet onderwijs
Hoe zorgt u ervoor dat leerlingen meer taalvaardig worden? Taal speelt een rol bij vrijwel alle vakken. Niet goed begrijpend kunnen lezen kan leerlingen bijvoorbeeld parten spelen bij het maken van opdrachten voor andere vakken.
CPS Uitgeverij biedt publicaties die gericht zijn op het verbeteren van de taalvaardigheid. Wordt er door (vak)docenten genoeg aandacht besteedt aan (vak)taal? Wat maakt dat leerlingen plezier krijgen in lezen? Hoe zorgt u ervoor dat leerlingen begrijpelijk leren schrijven?
-
Meer informatie
Focus op het schrijfproces
Leerlingen begeleiden in schrijfvaardigheid
Schrijfvaardigheid goed neerzetten binnen het schrijfonderwijs en de ontwikkeling van de leerlingen monitoren, is voor veel leraren een grote uitdaging. Focus op het schrijfproces biedt hiervoor een heldere en praktische aanpak met het vijffasenmodel
-
Meer informatie
Beter lezen, beter leren
Vakteksten begrijpen in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs
Dit laagdrempelige boek laat zien hoe alle (vak)docenten de leesvaardigheid van hun leerlingen kunnen verbeteren. Aan de hand van praktische tips, werkvormen en toepassingen in de les beschrijven de auteurs hoe docenten op een eenvoudige, weinig tijdrovende manier een leesvriendelijke leeromgeving scheppen.
-
Meer informatie
Leeskilometers maken op school
Aanpak Vrij lezen. Het bevorderen van leesmotivatie van leerlingen.
Is lezen iets wat moet? Of iets wat mag? Plezier in lezen is het beste startpunt voor leerlingen om veel leeskilometers te gaan maken en zo hun leesvaardigheid bijna moeiteloos te verbeteren. In de aanpak Vrij lezen staat leesplezier centraal.
-
Meer informatie
Set: Leeskilometers maken op school en Beter lezen, beter leren
Nu te bestellen voor een voordelige setprijs: van €65 voor €54,50!
-
Meer informatie
Set: Leeskilometers maken op school, Beter lezen, beter leren en Woordenschatonderwijs
Nu als set te bestellen van € 97,50 voor € 83,95!
-
Meer informatie
Teksten in de maak
Leerlingen begeleiden bij het schrijven
Hoe zorgen leraren ervoor dat leerlingen leren om juist en begrijpelijk schriftelijk te formuleren? Hoe verbeteren ze hun schrijfonderwijs?
-
Meer informatie
Met de referentieniveaus naar schoolsucces
Hoe voert u het referentiekader taal en rekenen in uw schoolorganisatie in? Hoe bereidt u de leerlingen voor op de taal- en rekentoetsen? En welke vaardigheden vraagt dit van uw leraren?
-
Meer informatie
Woordenschatonderwijs
Meer dan woorden leren
In dit boek staat een aanpak van effectieve woordenschatontwikkeling beschreven die gebaseerd is op drie pijlers. Daarbij is woordbewustzijn en -eigenaarschap bij de leerling het uiteindelijke doel, want dat maakt een leven lang woorden leren mogelijk. Bestel nu de geactualiseerde versie (2019).
-
Meer informatie
Verdiepend lezen
Leerlingen begeleiden bij het begrijpend lezen van complexe teksten
Alle leerlingen zouden complexe teksten moeten lezen. Als leerlingen complexe teksten begrijpend kunnen lezen, verbetert hun leesvaardigheid. De auteurs beschrijven hoe leraren hun instructie zo vormgeven dat leerlingen – op alle niveaus en bij alle vakken – verdiepend lezen.