Sluiten

Zoeken in de website

RTTI: invoering en vervolgvragen

Docentplus en CPS gaan samenwerking aan

RTTI geeft inzicht in de wereld achter de cijfers van leerlingen en hoe leerlingen tot leren komen. Op een  transparante manier brengt dit feedbacksysteem op vier cognitieve niveaus de ontwikkeling van de leerling in kaart, met of zonder cijfers. Het legt de basis voor formatieve evaluatie en onderwijs op maat. 

Docentplus, de ontwikkelaar van dit systeem, heeft drie adviseurs van CPS gecertificeerd om scholen te ondersteunen bij vervolgvragen zoals:

  • Hoe kan onze vakgroep nog beter differentiëren met behulp van RTTI?
  • Hoe voer ik effectieve leerlinggesprekken aan de hand van de informatie uit RTTI-online?
  • Hoe helpt RTTI ons om meer ontwikkelingsgericht te gaan werken?
  • Hoe breid ik mijn repertoire uit van goede T2 en I vragen?
  • Hoe stem ik mijn PTA en PTO goed af op het programma van toetsing en doorstroom (PTD)?
  • Hoe realiseren wij met behulp van RTTI integraal toetsbeleid?

Invoering RTTI op school

Een school waar kwaliteitsgericht wordt gewerkt, is in alle acties gericht op het optimaal benutten van het leerpotentieel van iedere leerling. RTTI en OMZA als taal over leren en gedrag, de kwaliteitscyclus en de webapplicatie RTTI-online ondersteunen dit proces.

Voor de implementatie van RTTI bij u op school biedt de samenwerking van Docentplus en CPS een breed aanbod voor docenten, vakgroepen, teams en schoolleiders. In onderstaande pdf download vindt u per implementatiefase een link naar hieraan gekoppelde advies- en professionaliseringstrajecten. Adviseurs van Docentplus en CPS gaan graag met u in gesprek om tot een passend aanbod te komen.

Download advies- en professionaliseringstrajecten

    

Onze RTTI adviseurs

Twee adviseurs van CPS zijn intensief in RTTI getraind en gecertificeerd om u ook op dit onderwerp te kunnen begeleiden. Voor de basis e-learning en diverse verdiepingsmodules kunt u terecht bij Docentplus

Meike Berben Joke Koopman

Uw vraag