Zoeken in de website

Boeken en publicaties

Zoeken

Zeven eigenschappen die jou succesvol maken!

Zeven eigenschappen die jou succesvol maken!

Bestelnummer:
32394
Onderwijssoort:
Voortgezet onderwijs en Beroepsonderwijs
Auteur(s):
Sean Covey
Uitgever/Jaar:
Business contact, 2014
Materiaal:
Boek: paperback, 270 pag.
ISBN:
978-90-470-0326-7
Plaats in winkelmand € 19,95

Dit boek, geschreven door Sean Covey, de zoon van Stephen R. Covey, is in de eerste plaats bedoeld voor jongeren zelf, maar ook voor ouders/verzorgers en leraren en leerlingbegeleiders. Er zijn in Nederland scholen die het zelfhulpboek in hun onderwijsprogramma hebben opgenomen.

Zeven eigenschappen die jou succesvol maken! is een zelfhulpboek gericht op tieners waarin het maken van keuzes, het nemen van beslissingen, zelfstandig zijn en andere zaken en problemen waarmee jongeren te maken hebben, aan bod komen.

De auteur baseerde zich op de principes uit het boek De zeven eigenschappen van effectief leiderschap van zijn vader Stephen R. Covey. Deze principes worden voor jongeren toegankelijk gemaakt en toegepast. De zeven eigenschappen zijn: (1) wees proactief (vooruitziend), (2) begin met het eind in gedachte, (3) belangrijke zaken eerst, (4) denk win-win, (5) eerst begrijpen, dan begrepen worden, (6) synergie (versterkende samenwerking), (7) houd de zaag scherp (vernieuw jezelf regelmatig).

Stapsgewijs wordt uitgelegd hoe jongeren hun zelfbeeld kunnen verbeteren, vriendschappen kunnen opbouwen, groepsdruk weerstaan, vastgestelde doelen bereiken, op kunnen schieten met hun ouders etcetera. Met illustraties en cartoons, herkenbare voorbeelden, verhalen van tieners, citaten, concrete tips en opdrachten.

Bij dit boek is ook een werkboek voor tieners verschenen: Werkboek Zeven eigenschappen die jou succesvol maken!

Wilt u meer weten over hoe u met de 7 gewoonten op school aan de slag kunt? Lees meer over Covey en het voortgezet onderwijs.

Er zijn nog geen reviews geplaatst voor dit product
Plaats een reactie
Plaats een review
Kalender (dd-mm-jjjj) 
(c) 2017 CPS Onderwijsontwikkeling en advies