CPS Academie

Filter op:

  1. 22 jan
    Actief met woordenschat bij de moderne vreemde talen

    Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zonder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?

  2. 11 mrt
    De mentor als coach

    Leer als mentor je leerlingen coachen in plaats van sturen. Zorg zo dat ze zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun leren. Begrijp het puberbrein en motiveer leerlingen met de juiste kennis, mindset, coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken.

  3. 26 mrt
    Toetsconstructie

    Heb je wel eens het gevoel dat een leerling of zijn cijfer niet laat zien wat hij kan? Hoe ontwerp je een goede toets die echt zichtbaar maakt wat de leerling heeft geleerd? Daarvoor heb je kennis nodig van toetsconstructie-eisen, matrijzen en het gebruik van taxonomieën.

  4. 09 apr
    Kritisch leren denken bij Nederlands

    Kritisch denken is nodig om stof echt te begrijpen en goed te verwoorden, om inhoudelijk en taalkundig correcte antwoorden te kunnen geven. Dat is belangrijk bij de nieuwe vraagtypen van het eindexamen Nederlands. Leer je leerlingen daarom systematisch en kritisch informatie te doorgronden en functioneel te argumenteren.

  5. 21 mei
    Pedagogisch coachen

    Coach je leerlingen zodanig dat ze zelf gemotiveerd aan het werk gaan. Met effectief pedagogisch coachen stimuleer je het ontwikkelen van eigenaarschap, emotionele zelfregulatie, executieve functies en zelfregulerende leerstrategieën.

Zoek in de website