Rekenen
Spelen is leren
Je kan met jonge kinderen bijvoorbeeld de ruimtelijke omgeving onderzoeken om ze de omringende wereld beter te leren begrijpen. Dit doe je door nieuwsgierigheid te prikkelen, te laten ervaren, verwonderen en onderzoeken. Door alle zintuigen te benutten. Denk hierbij aan keuze van materialen voor meten en wegen, bouw- en constructiematerialen, aftelversjes of voorleesverhalen waarin rekenkundige begrippen centraal staan. Op die manier werk je met jonge kinderen aan hun rekenvaardigheid (getallen en verhoudingen, meten en meetkunde, verbanden) en kan je alle domeinen van rekenen/wiskunde doorlopen.
Inspiratie en inzicht
Vraag je je wel eens af hoe je tegemoet komt aan de verschillende behoeften op het gebied van rekenen in je groep? Wil je meer inspiratie en inzicht hoe je via spel en in de hoeken kunt werken aan de rekenontwikkeling van jonge kinderen? Neem dan contact op met een van onze adviseurs of bekijk het academieaanbod.
Lees meer over:
-
Visievorming
Bekijk thema -
Breinontwikkeling
Bekijk thema -
Spel
Bekijk thema -
Taal
Bekijk thema -
Zelfsturing
Bekijk thema -
Interactievaardigheden
Bekijk thema
-
Thematisch werken
Bekijk thema -
Groepsmanagement
Bekijk thema
In de academie
Deze trainingen kunnen ook op school worden uitgevoerd.
-
29 meiOnderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
-
31 meiLeiderschapsevent: De filosofie van de schoolleider
-
04 junExecutieve functies en zelfsturing bij jonge kinderen
-
18 sepEffectieve rekenlessen voor talige sommen
-
04 novExecutieve functies en zelfsturing bij jonge kinderen
-
21 novOnderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
Heeft u een vraag of wilt u advies?
Neem contact op met Jeroen, Lilian of Miriam