Activerende didactiek

Activerend leren is wat anders dan trucjes en spelletjes. Het gaat vooral om de juiste keuzes maken: welke doelen heb je met de les? Welke inhoud hoort daarbij? Welke werkvormen en opdrachten zijn het meest geschikt? En hoe sluit je aan bij de leervoorkeuren van de leerlingen? Activerende didactiek vraagt overzicht over de stof en goede kennis van de groep.
Belangrijke middelen bij activerende didactiek zijn de werkvormen en ICT-tools. Tijdens de verschillende trainingen van CPS leer je er vele kennen en toepassen. Je leert waarvoor ze wel en niet geschikt zijn, hoe je ze inzet en hoe je er bijvoorbeeld ook formatief mee kunt handelen.
Met de juiste kennis, praktische tools en uitwisselen van ervaringen over activerende didactiek kun je grote stappen maken in de effectiviteit van je onderwijs. Je zorgt ervoor dat leerlingen meer betrokken raken bij de lessen, ze beter leren en de lessen leuker vinden. CPS kan helpen om deze manier van lesgeven in de organisatie te borgen. Onder andere met diverse trainingen. Kijk verder onder het kopje trainingen.
Maandag 10 februari 2025 | 15.30 – 16.30 uur | via MS Teams | gratis
Op 10 februari organiseren we het webinar Activerende werkvormen, naar meer variatie en motivatie in de les! In een uur tijd delen we verschillende activerende werkvormen met je en laten we zien hoe je die makkelijk kunt inzetten in je lessen. Het gaat hierbij om werkvormen zonder en met ICT. Maak je lessen activer, leuker en effectiever en schrijf je hieronder in.
over activerende werkvormen
Deze trainingen kunnen ook op school worden uitgevoerd.
over activerende didactiek
Neem dan contact op met Bert, Meike of Roel.