Spring naar mobiele navigatie

Blogberichten per label

Blogberichten per label

Berichten met ""

  1. Taalkrachtig onderwijs: schrijven als middel om het leesbegrip te vergroten!

    23 april 2024 om 08:51 - door Daniëlle Lokhorst - 0 reacties

    Taalkrachtig onderwijs gaat ervan uit dat een integrale aanpak van de onderdelen lezen, schrijven, spreken en luisteren elkaar versterken. Wist je dat het inzetten van schrijfopdrachten effectief blijkt en helpend kan zijn om het begrip bij begrijpend lezen te vergroten?

    Lees meer over "Taalkrachtig onderwijs: schrijven als middel om het leesbegrip te vergroten!"

  2. Efficiënt differentiëren

    16 april 2024 om 15:46 - door CPS - 0 reacties

    Hoe zorg je ervoor dat de tijd om jouw les voor te bereiden niet te lang wordt als je wil differentiëren? Alle nieuwe dingen vragen extra tijd in het begin, daar ontkom je niet aan. Kijk dus goed wat voor jou op dit moment haalbaar is. Begin klein en bouw langzaam op. Kijk ook creatief hoe je tijd kunt besparen: wat moet je echt zelf doen, welke taken kun je prima neerleggen bij leerlingen zelf? Ik geef je graag wat suggesties om gedoseerd met differentiëren aan de slag te gaan. 

    Lees meer over "Efficiënt differentiëren"

  3. Redactiesommen: voor rekenen heb je steeds meer taal nodig

    27 maart 2024 om 14:01 - door Naomi Baggelaar - 0 reacties

    Lukt het jouw leerlingen prima om een rekensom zoals 6 x 7 op te lossen? Maar raken ze al snel in de war als Pleun zes netten met elk zeven mandarijnen koopt en het de vraag is of ze genoeg heeft om uit te delen aan 30 leerlingen? Hoe komt het dat dat blijkbaar zo moeilijk is? En vooral: hoe zorg je dat het makkelijker wordt?

    Lees meer over "Redactiesommen: voor rekenen heb je steeds meer taal nodig"

Zoek in de website