Spring naar mobiele navigatie

Blogberichten per label

Blogberichten per label

Berichten met ""

  1. Hoe zou ik meer kunnen differentiëren in de praktijkles?

    16 november 2023 om 12:51 - door Meike Berben - 0 reacties

    Docenten die een praktijkvak geven werken vaak al gedifferentieerd: leerlingen werken in hun eigen tempo en kiezen (gedeeltelijk) zelf hun opdrachten. Wat praktijkdocenten ook heel goed zouden kunnen doen is differentiëren naar de manier waarop je dingen kunt leren.

    Lees meer over "Hoe zou ik meer kunnen differentiëren in de praktijkles?"

  2. Vijf vragen over formatief handelen met een kort en een langer antwoord

    14 november 2023 om 14:06 - door Roel Vos - 0 reacties

    Onlangs verscheen de herziene druk van het boek Formatief handelen in de les - Toetsen van het leren om te leren. Daarin beschrijven we praktische voorbeelden, stappenplannen en werkvormen om formatief handelen toe te passen. In de nieuwe druk hebben wij de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen verduidelijkt. Als voorproefje krijg je bij vijf vragen alvast een kort en iets langer antwoord.

    Lees meer over "Vijf vragen over formatief handelen met een kort en een langer antwoord"

  3. Het geheim van vakdidactisch coachen: leer leerlingen succesvol leren

    9 november 2023 om 14:14 - door Ariena Verbaan - 0 reacties

    Leraren vragen ons vaak: ‘Hoe kan ik mijn leerlingen/studenten leren leren?’ Of: ‘Hoe stimuleer ik hen om bij het zelfstandig werken uit eigen initiatief te starten?’ In dit blog lichten we toe hoe je door vakdidactisch te coachen jongeren bij de les houdt én hen beter laat leren.

    Lees meer over "Het geheim van vakdidactisch coachen: leer leerlingen succesvol leren"

Zoek in de website