Blogberichten per label
Berichten met ""
-
Taalkrachtig onderwijs: schrijven als middel om het leesbegrip te vergroten!
Taalkrachtig onderwijs gaat ervan uit dat een integrale aanpak van de onderdelen lezen, schrijven, spreken en luisteren elkaar versterken. Wist je dat het inzetten van schrijfopdrachten effectief blijkt en helpend kan zijn om het begrip bij begrijpend lezen te vergroten?
Lees meer over "Taalkrachtig onderwijs: schrijven als middel om het leesbegrip te vergroten!"
-
Efficiënt differentiëren
Hoe zorg je ervoor dat de tijd om jouw les voor te bereiden niet te lang wordt als je wil differentiëren? Alle nieuwe dingen vragen extra tijd in het begin, daar ontkom je niet aan. Kijk dus goed wat voor jou op dit moment haalbaar is. Begin klein en bouw langzaam op. Kijk ook creatief hoe je tijd kunt besparen: wat moet je echt zelf doen, welke taken kun je prima neerleggen bij leerlingen zelf? Ik geef je graag wat suggesties om gedoseerd met differentiëren aan de slag te gaan.
-
Redactiesommen: voor rekenen heb je steeds meer taal nodig
Lukt het jouw leerlingen prima om een rekensom zoals 6 x 7 op te lossen? Maar raken ze al snel in de war als Pleun zes netten met elk zeven mandarijnen koopt en het de vraag is of ze genoeg heeft om uit te delen aan 30 leerlingen? Hoe komt het dat dat blijkbaar zo moeilijk is? En vooral: hoe zorg je dat het makkelijker wordt?
Lees meer over "Redactiesommen: voor rekenen heb je steeds meer taal nodig"