Spring naar mobiele navigatie

Blogberichten per label

Blogberichten per label

Berichten met ""

  1. Redactiesommen: voor rekenen heb je steeds meer taal nodig

    27 maart 2024 om 14:01 - door Naomi Baggelaar - 0 reacties

    Lukt het jouw leerlingen prima om een rekensom zoals 6 x 7 op te lossen? Maar raken ze al snel in de war als Pleun zes netten met elk zeven mandarijnen koopt en het de vraag is of ze genoeg heeft om uit te delen aan 30 leerlingen? Hoe komt het dat dat blijkbaar zo moeilijk is? En vooral: hoe zorg je dat het makkelijker wordt?

    Lees meer over "Redactiesommen: voor rekenen heb je steeds meer taal nodig"

  2. Plezier in lezen? Laat het zien!

    18 maart 2024 om 10:44 - door Daniëlle Lokhorst, Yonina Pullens - 0 reacties

    Het is Boekenweek: het mooiste en grootste jaarlijkse boekenfeest van Nederland. Bedoeld om de liefde voor het boek te vieren! Maar hoe zit dat bij jou? Kom jij in de drukte van het lesgeven, het voorbereiden van je lessen en het ondersteunen van je leerlingen nog aan lezen toe? In de waan van de dag kan lezen voor je plezier gemakkelijk op de achtergrond raken. En dat terwijl het zo ontspannend en leuk kan zijn! Wist je dat jouw enthousiasme over boeken bovendien kan bijdragen aan de leesmotivatie van je leerlingen? Hieronder leggen we uit hoe dat zit. 

    Lees meer over "Plezier in lezen? Laat het zien!"

  3. Geef minder feedback en laat feedback beter gebruiken

    15 maart 2024 om 14:29 - door Roel Vos - 0 reacties

    "Feedback is een van de belangrijkste factoren met invloed op leerprestaties, maar dit effect kan zowel positief als negatief zijn." Deze eerste zin uit het baanbrekende artikel van Hattie en Timperley uit 2007 zet zeker aan tot denken. We zijn nu zeventien jaar verder en in die tijd is de kijk op feedback verrijkt. Als we feedback zien als een proces, dan biedt dit mogelijkheden om leerlingen daarin te activeren. En voor een positief effect op leerprestaties verleggen we de focus van feedback géven naar feedback gebruiken als werkwoord bij feedback.

    Lees meer over "Geef minder feedback en laat feedback beter gebruiken"

Zoek in de website