Rekenbeleid en schoolontwikkeling
Hogere leeropbrengst met gecijferdheid en rekenen
Op school maar ook in het dagelijks leven is het voor leerlingen belangrijk om cijfers te begrijpen en om te kunnen rekenen. Uit onderzoek blijkt ook dat het werken aan gecijferdheid en rekenen bij leerlingen leidt tot een hogere leeropbrengst en betere examenresultaten, met name bij de exacte vakken. Het niet goed begrijpen van de betekenis van cijfers en getallen kan bij alle vakken leiden tot minder begrip en lagere toetsresultaten. Daarom is het belangrijk om als school je leerlingen rekenvaardig te maken met een duurzame rekenaanpak.
Duurzaam en praktisch rekenbeleid
Met deze training Rekenbeleid en schoolontwikkeling van vier dagdelen ondersteunen we de stuurgroep rekenen bij het ontwikkelen van duurzaam en praktisch rekenbeleid. Op basis van een gedegen analyse werken we aan de professionele ontwikkeling van docenten. Het einddoel is om rekenbeleid te formuleren dat past bij de school, de lijnen hiervan uit te zetten en het beleid te borgen. Dit alles om de basisvaardigheid rekenen van alle leerlingen te versterken.
Wat leer je?
Na deze training heb je:
- een duidelijke visie op gecijferdheid en rekenen
- inzicht in de huidige stand van zaken door analyse van data, bevragen van collega’s en een rekenscan
- een gezamenlijk opgesteld, duurzaam en praktisch rekenbeleidsplan
- een geprofessionaliseerde stuurgroep die het rekenbeleidsplan kan implementeren en borgen voor duurzaam resultaat
Voor wie?
Stuurgroep rekenen en rekencoördinatoren
Ook interessant
Rekenen en gecijferdheid in het voortgezet onderwijs
Training Rekenvaardigheden in het voortgezet onderwijs
Training Rekendidactiek, bij jou op school
Training Gecijferdheid en rekenen, bij jou op school