Whitepaper Dieper leren door beter denken

Gratis whitepaper

Dieper leren door beter denken

Hoe activeer je het denken van de leerlingen? En waarom zou je daar überhaupt bij stil staan als docent? Daar is een eenvoudig antwoord op: omdat het leerproces er kwalitatief beter van wordt. Bijvoorbeeld door het bevorderen van metacognitie, het effectief oproepen van voorkennis of het aanbieden van nieuwe kennis. Cognitieve inspanning tijdens het leren werpt dus zijn vruchten af. Maar hoe creëer je een stimulerende leeromgeving waarin je het denken van de leerlingen activeert?
Whitepaper afb. liggend Dieper leren door beter denken 180x308.png

In dit whitepaper bespreken we de principes van het stimuleren van het denkproces en vind je voorbeelden van lespraktijken waarmee je het denkproces van leerlingen uitdaagt en verbetert. Zo verdiep je het leerproces, direct in de klas, samen met elkaar.  

Inhoudsopgave whitepaper

  1. Denken, luisteren en spreken – inleiding
  2. Voorkennis activeren
  3. Nieuwe kennis overdragen
  4. Inoefenen en herhalen
  5. Spreken en luisteren als kruipolie van het denken
  6. Schoolbrede aanpak

Elk hoofdstuk biedt een toelichting, aandachtspunten en drie voorbeelden om direct toe te passen in je lespraktijk. Wil je het hele whitepaper lezen? Vul dan het onderstaande formulier in.

Aanvraagformulier whitepaper

Dieper leren door beter denken

Vul hieronder je gegevens in en krijg gratis het whitepaper Dieper leren door beter denken.

Zoek in de website