Spring naar mobiele navigatie

Over Kom maar op met je feedback: werken aan een sterk team! (alleen bij jou op school)

Kom maar op met je feedback: werken aan een sterk team! (alleen bij jou op school)

Incompany

Durf jij je collega’s feedback te geven?

Erger je je regelmatig aan collega’s of leidinggevenden die zich niet aan afspraken houden, maar durf je er niets van te zeggen? Of heb je eens iemand aangesproken en is dat de sfeer niet ten goede gekomen? Feedback aan collega’s is in het onderwijs niet vanzelfsprekend. In onze sector zijn mensen namelijk vooral relatiegericht: ze zijn liever aardig dan eerlijk tegen elkaar. Maar hoe zorg je dan dat je als organisatie blijft leren terwijl onderlinge relaties goed blijven?

Onderlinge feedback in het onderwijs

In deze training leer je op een goede manier feedback te geven en te ontvangen aan en van collega’s en leidinggevenden binnen je school. Je oefent met praktijksituaties en leert werkelijk in gesprek te gaan. Goede feedback zorgt voor groei: niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk. Als collega’s en leidinggevenden op een professionele manier feedback geven en ontvangen, zorgt dat voor een betere samenwerking, een sterkere organisatie en gelukkigere medewerkers.

Wat leer je?

Tijdens deze training over feedback aan collega’s en leidinggevenden komt aan bod:

  • wat is feedback?
  • waarom is feedback zo belangrijker en tegenwoordig nog meer dan vroeger?
  • voorwaarden voor het goed omgaan met feedback
  • oefenen met zelf ingebrachte voorbeelden 
  • ontwerpen en presenteren van je persoonlijk feedback-actieplan

Voor wie?

Leraren, onderwijsassistenten en leidinggevenden in basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo

Praktische informatie

Bereid je voor door hoofdstuk 1 te lezen van het boek Kom maar op met je feedback en casuïstiek mee te nemen: denk na over een paar praktijksituaties met collega’s of leidinggevenden en werk die kort uit. Laat de onderstaande vragen je daarbij helpen.

  • Waarover heb je zelf feedback gegeven? Hoe heb je dat gedaan en hoe is die ontvangen? Heb je je doel ermee bereikt?
  • Waarover heb je zelf feedback ontvangen? Op welke manier kreeg je die, hoe voelde dat en wat heb je ermee gedaan?
  • Over welke situaties/onderwerpen zou je graag feedback willen geven en waarom heb je dat nog niet gedaan?

Meer weten?

Training over feedback aan leerlingen
Training levende kwaliteitszorg - zorgen voor kwaliteit in de school
Opleiding tot schoolcoach

Zoek in de website