CPS Academie
-
22 sepMeertaligheid als middel om te leren
Nieuw - Je leerlingen hebben verschillende thuistalen. Hoe ga je om met meertaligheid? Op welke manier zet je deze diversiteit in bij het leren van Nederlands en het verwerven van kennis?
-
23 sepBeter schrijven, beter leren bij alle vakken
Je wilt dat je leerlingen de schrijfopdrachten binnen jouw vak beter uitvoeren. Ontdek hoe je dit bereikt door schrijfonderwijs te integreren in jouw vak. Leer je leerlingen met de vijf fases van het schrijfproces structuur aan te brengen in de vakinhoud en hier goede teksten over te schrijven. Zo nemen ze de lesstof actief tot zich én ontwikkelen ze zich tot schrijfvaardige leerlingen.
-
29 sepOpleiding taal-leesspecialist, module groep 1-3
Leer de taalontwikkeling van jonge kinderen doelgericht en planmatig te stimuleren in deze driedaagse module. Door binnen de context van spel en speelse activiteiten meer taal aan te bieden en uit te lokken.
-
29 sepOpleiding taal-leesspecialist groep 1-8
Leer de taalontwikkeling van kinderen doelgericht en planmatig te stimuleren. Leer meer taal aan te bieden en uit te lokken tijdens speelse activiteiten en door taalonderwijs en begrijpend lezen te integreren. Word bovendien een vraagbaak voor je collega’s.
-
03 novExamentraining mens- en maatschappijvakken voor docenten
Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen van een mens- en maatschappijvak. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
20 novBegrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijn
Je wilt het begrijpend leesonderwijs verbeteren. Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten leer je hoe je dit in de praktijk kunt doen zonder een nieuwe methode te hoeven aanschaffen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van leesstrategieën en referentieniveaus.
-
24 novHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?
-
01 decActief met woordenschat bij de moderne vreemde talen
Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zonder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?
-
12 janBeter schrijven, beter leren bij alle vakken
Je wilt dat je leerlingen de schrijfopdrachten binnen jouw vak beter uitvoeren. Ontdek hoe je dit bereikt door schrijfonderwijs te integreren in jouw vak. Leer je leerlingen met de vijf fases van het schrijfproces structuur aan te brengen in de vakinhoud en hier goede teksten over te schrijven. Zo nemen ze de lesstof actief tot zich én ontwikkelen ze zich tot schrijfvaardige leerlingen.
-
20 janOpleiding taal-leesspecialist, module groep 3-8
Leer de taalontwikkeling van kinderen in de midden- en bovenbouw doelgericht en planmatig te stimuleren in deze vierdaagse module. Aan bod komen onder meer thematisch begrijpend en technisch lezen, mondelinge taalvaardigheid, woordenschat en formatief evalueren.
-
22 janActief met woordenschat bij de moderne vreemde talen
Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zonder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?
-
22 janExamentraining mens- en maatschappijvakken voor docenten
Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen van een mens- en maatschappijvak. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.
-
26 janLeesmotivatie en leesvaardigheid: vaker en met meer plezier lezen!
Nieuw - In deze training leer je in een dag hoe je de leesvaardigheid en de leesmotivatie van je leerlingen vergroot. Je krijgt kennis over de doorgaande lijn technisch lezen, effectieve instructievormen en motiverende activiteiten en werkvormen.
-
29 janHaal meer uit literatuuronderwijs met het nieuwe curriculum
Je wilt dat je leerlingen meer en met meer plezier lezen. Want je weet hoe belangrijk dat is binnen de nieuwe kerndoelen, voor de taalontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling van je leerlingen. In deze training leer je hoe je succesvol literatuuronderwijs praktisch toepast in je lessen.
-
19 mrtHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?
-
23 mrtOpleiding taal-leesspecialist, module groep 1-3
Leer de taalontwikkeling van jonge kinderen doelgericht en planmatig te stimuleren in deze driedaagse module. Door binnen de context van spel en speelse activiteiten meer taal aan te bieden en uit te lokken.
-
23 mrtOpleiding taal-leesspecialist groep 1-8
Leer de taalontwikkeling van kinderen doelgericht en planmatig te stimuleren. Leer meer taal aan te bieden en uit te lokken tijdens speelse activiteiten en door taalonderwijs en begrijpend lezen te integreren. Word bovendien een vraagbaak voor je collega’s.