CPS Academie
-
13 janOpleiding tot schoolcoach, module 2
Leer als docentcoach of leerkrachtcoach nog beter je collega’s in het onderwijs te coachen. Op onbewuste overtuigingen, op specifieke doelgroepen en met de zes rollen van de leraar. Deze module is een verdieping van en vervolg op module 1 van de opleiding tot coach.
-
27 janRegie op curriculumontwikkeling
Nieuw - De nieuwe kerndoelen en examenprogramma’s vragen om aanpassing en ontwikkeling van het curriculum. In deze tweedaagse training leer je dit proces vorm te geven binnen de wettelijke eisen. Je krijgt inzicht in wat het nieuwe curriculum inhoudt, hoe je dit vertaalt naar onderwijs dat past bij jouw school en hoe je je team versterkt in curriculumbewust handelen.
-
29 janEen vaksectie leiden, hoe doe ik dat?
Je wilt dat je vaksectie een team vormt dat effectief samenwerkt aan onderwijskundige ontwikkelingen en de doelen van je school. In deze driedaagse training leer je zodanig leidinggeven dat de leden van je vaksectie eigenaarschap tonen en jullie samen de doelen bereiken. Naast deze drie dagen vindt er ook een individueel online coachgesprek in afstemming met de trainer.
-
02 febPersoonlijk leiderschap
Ascenda geaccrediteerd: 65 punten - Je krijgt in vijf dagen meer inzicht in wie je bent als leidinggevende en wat dit betekent voor het leiderschap in je school. Vanuit zelfreflectie verwerf je kennis en vaardigheden om nog beter leiding te geven aan je eigen ontwikkeling en die van anderen in je organisatie.
-
03 febOpleiding de leercoach: leerlingen coachen bij zelfregulerend leren
Tijdens deze opleiding leer je als leercoach hoe je leerlingen of studenten stimuleert om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. Je begeleidt ze bij het ontwikkelen van zelfregulerend leren met o.a. zelregulerende leerstrategieën (executieve functies).
-
12 febOpleiding Basisvaardigheden middenmanagement in het onderwijs
Ben je teamleider of afdelingsleider, coördinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Met deze opleiding krijg je de kennis en vaardigheden waarmee je je ontwikkelt tot professioneel leidinggevende in het onderwijs.
-
02 mrtOpleiding tot schoolcoach, module 1
Leer leerkrachten en docenten van jouw school professioneel te coachen. Krijg inzicht in de rol die je kunt hebben in het nog beter functioneren en het welzijn van collega’s. Leer hoe jij hun gewenste gedragsverandering kunt begeleiden.
-
10 mrtBeoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
Objectiever en professioneler lessen en leraren beoordelen aan de hand van de zes rollen van de leraar. Vergroot je waarnemingskwaliteiten en beoordelingsvermogen en voer effectievere gesprekken.
-
13 mrtTeamcoaching in het onderwijs
Goed leidinggeven aan je team vraagt duidelijk leiderschap, minder managen en meer coachen. Hoe leg je meer eigenaarschap bij je team zonder grip te verliezen? In deze training leer je teamprocessen te beïnvloeden en je team te sturen door los te laten.
-
19 mrtHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?
-
19 mrtSpel en spelcoaching van het jonge kind
Tijdens deze driedaagse training leer je hoe belangrijk de fase van het jonge kind is voor de ontwikkeling van kinderen en hoe je deze fase van spelend leren het beste benut. Welk spel en welke materialen bied je aan? Hoe coach je ze om meer te leren tijdens hun spel?
-
24 mrt7 habits voor leidinggevenden
Ascenda geaccrediteerd: 35 punten - Leer in drie dagen nog beter leidinggeven aan de ontwikkelingen in je school met de 7 gewoonten van Covey. Bereik de resultaten die je wilt bereiken door het beste uit jezelf en je team te halen.
-
24 mrtLevende kwaliteitszorg – zorgen voor kwaliteit in school
In deze training leer je voor jouw school een praktisch en effectief kwaliteitsbeleidsplan te maken met behulp van het CPS-model Levende kwaliteitszorg. Je oefent met het voeren van de ontwikkelingsgerichte dialoog en leert gebruikmaken van de vele toepassingsmogelijkheden van het model.
-
31 mrtOnderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
Als schoolleider of intern begeleider wil je jonge kinderen op jouw school zo goed mogelijk onderwijs bieden. In deze training krijg je handvatten voor een effectieve visie hierop. Ook leer je leerkrachten van groep 1 en 2 beter te begeleiden en monitoren. Door ze bijvoorbeeld de juiste vragen te stellen stimuleer je ze doelbewuster te handelen.
-
31 mrtOuderbetrokkenheid versterken - voor schoolleiders po
Ascenda geaccrediteerd: 35 punten - Leer in twee dagen de samenwerking tussen jouw school en ouders op een unieke wijze te versterken met ouderbetrokkenheid 3.0. Leerlingen functioneren en presteren tenslotte nog beter als hun ouders en de school goed samenwerken.
-
01 aprTimemanagement volgens Covey in het onderwijs
Timemanagement in het onderwijs. Ervaar minder werkdruk, werk effectiever en met meer plezier, energie en focus door toepassing van The 5 choices. Leer beter prioriteiten te stellen, te plannen en te focussen op de belangrijke zaken.
-
13 meiLeidinggeven aan leren in het onderwijs
Ascenda geaccrediteerd: 50 punten - Je wilt van je school een professionele leergemeenschap maken, een lerende organisatie. Leraren en hun teams wil je stimuleren om te leren en zich verder professioneel te ontwikkelen. In deze training van vier bijeenkomsten leer je hoe. Onder meer door een goed strategisch scholingsplan op te stellen.
-
19 meiHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?
-
21 meiPedagogisch coachen
Coach je leerlingen zodanig dat ze zelf gemotiveerd aan het werk gaan. Met effectief pedagogisch coachen stimuleer je het ontwikkelen van eigenaarschap, emotionele zelfregulatie, executieve functies en zelfregulerende leerstrategieën.
-
22 meiOnderwijskundig leiderschap
Ascenda geaccrediteerd: 60 punten - Leer in vier dagen als schoolleider of andere leidinggevende iedereen in je school zo goed mogelijk te laten bijdragen aan de kwaliteit van je school. Creëer ruimte voor je medewerkers en teams om gedeeld leiderschap op te pakken.
-
15 sepProjectmanagement in het onderwijs
Er zijn zo veel taken en plannen om het onderwijs op jouw school te verbeteren en de vertragingen in het onderwijs in te lopen. Goed projectmanagement helpt je de beste resultaten te halen.
-
15 sepSpel en spelcoaching van het jonge kind
Tijdens deze driedaagse training leer je hoe belangrijk de fase van het jonge kind is voor de ontwikkeling van kinderen en hoe je deze fase van spelend leren het beste benut. Welk spel en welke materialen bied je aan? Hoe coach je ze om meer te leren tijdens hun spel?
-
17 sepEen vaksectie leiden, hoe doe ik dat?
Je wilt dat je vaksectie een team vormt dat effectief samenwerkt aan onderwijskundige ontwikkelingen en de doelen van je school. In deze driedaagse training leer je zodanig leidinggeven dat de leden van je vaksectie eigenaarschap tonen en jullie samen de doelen bereiken. Naast deze drie dagen vindt er ook een individueel online coachgesprek in afstemming met de trainer.
-
23 sepMasterclasses professioneel handelen vanuit inspiratie
Neem de tijd om samen met andere onderwijsprofessionals te reflecteren op je professioneel handelen. Vier avonden om aan de hand van inspirerende literatuur na te denken, uit te wisselen en je handelen effectiever te maken.
-
17 novOnderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden
Als schoolleider of intern begeleider wil je jonge kinderen op jouw school zo goed mogelijk onderwijs bieden. In deze training krijg je handvatten voor een effectieve visie hierop. Ook leer je leerkrachten van groep 1 en 2 beter te begeleiden en monitoren. Door ze bijvoorbeeld de juiste vragen te stellen stimuleer je ze doelbewuster te handelen.
-
24 novHoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?