Spring naar mobiele navigatie

Over Optimale examentraining: vervolg voor alle vakken (alleen bij jou op school)

Optimale examentraining: vervolg voor alle vakken (alleen bij jou op school)

Incompany (alleen bij jou op school)

De leerlingen optimaal voorbereiden op hun examen, maar…

  • Hoe houd ik ze gemotiveerd tot de examens?
  • Hoe kan ik af van het alleen maar oefenen met examenbundels?
  • Hoe bereid ik mijn leerlingen voor op alle zaken omtrent de inhoud van het examen?
  • Hoe houd ik het leuk en leerzaam?

Maak een optimale examenvoorbereiding voor je examenklassen!

Het examen is het moment waar zowel docenten als leerlingen naartoe werken. Vaak blijkt het dat de examenvoorbereiding een domper is op de afsluiting van een schoolcarrière. Eindeloos oefenen van oude examens en leren, leren en nog eens leren… Dat kan anders! Bij deze training krijg je antwoord op de vraag hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens. In de training wordt aandacht besteed aan de opzet van een effectieve examentraining voor elk vak. De verschillende onderdelen van zo’n training worden uitgelegd en je krijgt tijd om het geleerde uit te werken voor de examentraining voor je klassen. Verder wordt er aandacht besteed aan de thema’s schoolbrede en vakoverstijgende examentraining, formatief toetsen en (activerende) didactiek.

Wat ga je leren?

  • Hoe je een effectieve examentraining opzet
  • Hoe je formatief toetsen in uw examentraining kunt verwerken
  • Hoe een schoolbrede en vakoverstijgende examentraining eruit kan zien
  • Hoe je verschillende werkvormen (met en zonder ict) kunt inzetten in je examentraining

Voor wie?

Docenten vo van alle vakken

Praktische informatie

  • Maximale groepsgrootte 16 deelnemers
  • Vooraf ontvang je voorbereidingsinformatie: je verneemt welke schooleigen documenten je dient te verzamelen en mee te nemen en wat verder nodig is voor de scholing.

Wat vonden anderen van deze training?

  • "Deze training was leerzaam en praktijkgericht."
  • "Ik heb inspiratie gekregen om mijn examenvoorbereiding anders aan te bieden voor mijn leerlingen."
  • "Ik heb mijn leerlingen mooi verder kunnen helpen naar aanleiding van de training."
  • "De effecten van de nieuwe aanpak naar aanleiding van de training zijn duidelijk zichtbaar."

 

Deel met anderen

Heb je vragen?

Zoek in de website