Meertalige sterke rekenaars signaleren en begeleiden
Taal nodig voor rekenen
Vermoed je dat sommige meertalige leerlingen beter kunnen rekenen dan hun resultaten laten zien? Dat zou goed kunnen, want mede door de vele redactiesommen wordt in de reken-wiskundelessen een groot beroep gedaan op de beheersing van de Nederlandse taal. Leerlingen die een andere moedertaal spreken, kunnen hierdoor problemen ervaren in het reken-wiskundeonderwijs. Mogelijk signaleer je hen tot nu toe daardoor onterecht niet als sterke rekenaars.
Interventies voor meertalige sterke rekenaars
Aandacht voor meertalige (potentieel) sterke rekenaars begint bij een andere manier van signaleren. In deze training krijg je handvatten om deze leerlingen beter in beeld te krijgen. Er komen verschillende interventies aan bod die je in kunt zetten om de meertalige (potentieel) sterke rekenaars bij jou op school beter te herkennen en begeleiden.
Wat leer je?
- Je kunt de meertalige (potentiële) rekenaars beter signaleren.
- Je kent drie interventies voor het begeleiden van meertalige (potentiële) sterke rekenaars.
- Je hebt praktische handvatten om je reken-wiskundelessen beter af te stemmen op de onderwijsbehoeften van de meertalige (potentiële) sterke rekenaars.
Deze training beslaat één dagdeel en is daardoor ook heel geschikt voor een studieochtend of -middag.
Voor wie?
Leerkrachten in de midden- en bovenbouw, rekencoördinatoren, ib’ers.
Aanvragen
Wil jij leren om meertalige sterke rekenaars te signaleren en beter te begeleiden? Neem dan direct contact met ons op.
Ook interessant
CPS over sterke rekenaars
Training Sterke rekenaars begeleiden bij CPS in Amersfoort
Training Effectieve rekenlessen voor redactiesommen bij CPS in Amersfoort
Training Sterke rekenaars signaleren en begeleiden bij jou op school
Training Jonge sterke rekenaars signaleren en begeleiden bij jou op school
Blog Sterke rekenaars maken soms toch veel fouten