Sluiten

Zoeken in de website

Blogberichten per auteur

  1. P1050009-klein.JPG

    Hard voor taal: verslag van het 4e Nationaal Congres Taal-Lezen

    Rayan staat op: “Ik wou nog even reageren op wat Lotte net zei….”

    Het 4e Nationaal Congres Taal-Lezen dat door CPS werd georganiseerd op donderdag 11 oktober had als slogan: “Hard voor taal” en werd gestart met een debatbattle. Leerlingen van drie verschillende basisscholen lieten in deze battle voorbeeldig zien dat luisteren en spreken essentiële vaardigheden zijn voor gesprek en debat én tot welk niveau dat kan leiden.

  2. 3 tips voor minder spellingfouten bij Cito-toetsen

    “Op de dictees doen ze het goed, maar bij de Cito-toetsen en in het eigen schrijfwerk bakken ze er veel minder van.”

    Een veel gehoorde verzuchting van leerkrachten over het spellingwerk van hun leerlingen. Vaak wordt verondersteld dat de methode onvoldoende voorbereidt op de LOVS toetsen of dat kinderen te weinig kritisch zijn op eigen werk. Beide aspecten kunnen meespelen, maar hoe krijgt u invloed op de kwaliteit van het spellen van uw leerlingen? De volgende suggesties kunnen daarbij behulpzaam zijn: