Activerende werkvormen en ICT voor M&M vakken (alleen bij jou op school)
Incompany (alleen bij jou op school)Heb je regelmatig het gevoel dat je in de lessen aan een dood paard zit te trekken?
- De leerlingen zitten er wel, maar staan niet ‘aan’.
- In leerlingenenquêtes krijg je terug dat de leerlingen de lessen saai vinden.
- Het activeren en motiveren van leerlingen is een speerpunt bij jou op school.
- Je wilt je gewoon verder ontwikkelen.
Hoe zet ik mijn leerlingen ‘aan’?
In deze training leer je hoe je met kleine ingrepen leerlingen voor de mens- en maatschappijvakken kunt activeren en motiveren, met andere woorden ‘aan’ kunt zetten. In de training wordt gewerkt met en vanuit de publicatie Activerende en passende werkvormen. Naar meer variatie en motivatie in de les.
Onderwerpen die geheel uitgewerkt worden voor toepassing in de praktijk van de mens- en maatschappijvakken:
- Hoe activeer je leerlingen
- Werkvormen kiezen vanuit doelstellingen en lesvoorbereiding (keuze uit 20 werkvormen waarmee de meest voorkomende les- en leerdoelen kunnen worden gerealiseerd)
- Belemmeringen en kansen (waar loop je in de praktijk tegenaan en hoe dit op te lossen)
- Digitale werkvormen en didactiek
- Formatief evalueren met werkvormen
Wat leer je?
Door praktijkopdrachten in de trainingen uit te werken, deze toe te passen in de praktijk en hierop te reflecteren leer je hoe je met kleine ingrepen de lessen gevarieerder kunt maken en de leerlingen actief en gemotiveerd mee laat doen.
Concreet
Je leert:
- Doelgericht werken
- 8 werkvormen en hun toepassingsmogelijkheden kennen
- Instructies effectief vormgeven
- 4 ICT-tools en hun toepassingsmogelijkheden kennen
- Formatief evalueren met werkvormen.
Voor wie?
Docenten van de mens- en maatschappijvakken voortgezet onderwijs, vmbo en mbo
Praktische informatie
Je krijgt bij deze training de publicatie Activerende en passende werkvormen., Naar meer variatie en motivatie in de les.
Wat vonden anderen van deze training?
- "Mijn instructies zijn veel duidelijker."
- "De leerlingen werken taakgerichter."
- "Ik weet nu echt hoe die werkvormen in elkaar zitten."
AAAA