CPS Academie
-
16 augSummerschool: Feedback in de lesAmersfoort
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
-
18 augSummerschool: Formatief toetsen in de lesAmersfoort
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
-
19 augSummerschool: Timemanagement volgens CoveyAmersfoort
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
-
15 sepDoelgericht werken met leerlijnenAmersfoort
Heb je de afgelopen periode vaak keuzes moeten maken in je aanbod van taal en rekenen en zou je inzicht willen hebben in de opbouw van de doorlopende leerlijnen taal en rekenen om beredeneerde keuzes te kunnen maken?
-
22 sepDifferentiëren is te leren!Amersfoort
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan jedenkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
-
23 sepTeamcoachingAmersfoort
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
-
28 sepLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
29 sep7 habits voor leidinggevendenAmersfoort
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
-
29 sepMasterclasses professioneel handelen vanuit inspiratie
In vier avondbijeenkomsten van ruim anderhalf uur laat je je inspireren om te reflecteren op je eigen professioneel handelen. Aan de hand van erkende en inspirerende literatuur nodigen we je uit om met collega’s in verrijkende dialoog, gedachten en denkbeelden uit te wisselen om daarmee van elkaar te leren. We willen je aanzetten tot denken en tot het doen!
-
04 oktTimemanagement volgens CoveyAmersfoort
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
-
04 oktFormatief toetsen in de lesAmersfoort
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
-
05 oktOracy: de kunst van leren spreken en luisterenAmersfoort
Praten en luisteren doen we de hele dag. Toch is het niet zo dat iedereen dit ook vanzelfsprekend goed kan. Ruzies, kinderen die niet kunnen uitleggen wat ze niet begrijpen, die niet durven uit te spreken wat ze denken: voorbeelden waaruit blijkt dat effectief kunnen praten en luisteren geen aangeboren vaardigheden zijn. Als kind moet je deze eerst leren door veel te oefenen.
-
06 oktBasisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
-
10 oktOnderwijskundig leiderschapAmersfoort
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
-
09 novProjectmanagement in het onderwijs - online
Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd) in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.
Online training -
17 novFeedback in de lesAmersfoort
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
-
21 novActiverende werkvormen en ICT in de talenlesAmersfoort
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
-
23 nov7 habits in 7 uur voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistentenAmersfoort
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey) voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
-
23 novGamificatie in de lesAmersfoort
Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.
-
28 novDifferentiëren is te leren! - OnlineAmersfoort
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan je denkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
-
30 novDoelgericht werken met leerlijnenAmersfoort
-
30 novLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
09 decActiverende werkvormen en ICT voor exacte vakkenAmersfoort
Naar meer variatie en motivatie in de les.
-
15 mrtDifferentiëren is te leren! - OnlineAmersfoort
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan je denkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
-
24 meiLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
Incompany (alleen bij jou op school)ICT bij het vak Nederlands (alleen bij jou op school)
Leer verschillende tools kennen en gebruiken!
-
Incompany (alleen bij jou op school)Activerende en passende werkvormen (alleen bij jou op school)
Meer variatie en motivatie in de les!
-
Incompany (alleen bij jou op school)Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij jou op school)Amersfoort
Je gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Activerende werkvormen en ICT voor M&M vakken (alleen bij jou op school)
Naar meer variatie en motivatie in de les.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Optimale examentraining: vervolg voor alle vakken (alleen bij jou op school)
Bij deze training krijg je antwoord op hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.