Filter op:
- Gefilterd op:
- PO
- VO
- Jonge kind
- Pers. effectiviteit
- Coaching
- Mentoraat
- 7 Habits (Covey)
Kennismaking met de 7 habits, de 7 gewoonten, van Stephen Covey voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Ben je nog niet lang mentor? Dan wil je graag de basisvaardigheden leren die een mentor nodig heeft. In deze training krijg je de tips en tools waarmee je als mentor je taak effectief oppakt en deze leuk maakt en houdt.
Deze training is alleen bedoeld voor scholen die bezig zijn met het Leader in Me-proces (LiM). Vergroot je effectiviteit met een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit: de 7 gewoonten van Stephen Covey.
Timemanagement in het onderwijs. Ervaar minder werkdruk, werk effectiever en met meer plezier, energie en focus door toepassing van The 5 choices. Leer beter prioriteiten te stellen, te plannen en te focussen op de belangrijke zaken.
Leer nog beter leiding geven aan de ontwikkelingen in je school met de 7 gewoonten van Covey. Bereik de resultaten die je wilt bereiken door het beste uit jezelf en je team te halen.
Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen gemotiveerd aan het werk willen? Dat ze zelf actief aan de slag gaan om hun leerdoelen te behalen? Met vakdidactisch coachen motiveer je je leerlingen; je versterkt hun zelfsturing met metacognitieve leerstrategieën.
Goed onderwijs vraagt leiderschap. Hoe zorg je als schoolleider of andere leidinggevende op ontspannen en effectieve wijze dat iedereen in je school zo goed mogelijk bijdraagt aan de kwaliteit van je school? Hoe creëer je ruimte voor je medewerkers en teams om gedeeld leiderschap op te pakken?
Coach je leerlingen zodanig dat ze zelf gemotiveerd aan het werk gaan. Met effectief pedagogisch coachen stimuleer je het ontwikkelen van eigenaarschap, emotionele zelfregulatie, executieve functies en zelfregulerende leerstrategieën.
Ben je teamleider of afdelingsleider, coördinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Met deze opleiding krijg je de kennis en vaardigheden waarmee je je ontwikkelt tot professioneel leidinggevende in het onderwijs.
Je wilt al je leerlingen gelijke kansen bieden. Maar hoe oefen je daar zelf invloed op uit? Hoe bereik je leerlingen die nu minder kansen lijken te hebben en zorg je dat ook zij naar vermogen leren en presteren?
Tijdens deze cursus leer je als leercoach hoe je leerlingen of studenten stimuleert om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. Je begeleidt ze bij het ontwikkelen van zelfregulerend leren met o.a. zelregulerende leerstrategieën (executieve functies).
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen gemotiveerd aan het werk willen? Dat ze zelf actief aan de slag gaan om hun leerdoelen te behalen? Met vakdidactisch coachen motiveer je je leerlingen; je versterkt hun zelfsturing met metacognitieve leerstrategieën.
Ben je nog niet lang mentor? Dan wil je graag de basisvaardigheden leren die een mentor nodig heeft. In deze training krijg je de tips en tools waarmee je als mentor je taak effectief oppakt en deze leuk maakt en houdt.
Er zijn zo veel taken en plannen om het onderwijs op jouw school te verbeteren en de vertragingen in het onderwijs in te lopen. Goed projectmanagement helpt je de beste resultaten te halen uit al die plannen die mede door NPO-gelden mogelijk zijn geworden.
Goed leidinggeven aan je team vraagt duidelijk leiderschap, minder managen en meer coachen. Hoe leg je meer eigenaarschap bij je team zonder grip te verliezen? In deze training leer je teamprocessen te beïnvloeden en je team te sturen door los te laten.
Hoewel het een mooie, inspirerende en nuttige taak is, ervaren veel mentoren deze taak toch als pittig. Zeker mentoren die deze taak nog maar net uitvoeren, omdat ze bijvoorbeeld net van de opleiding komen en/of zij-instromer zijn.
Leer je leerlingen effectiever communiceren door ze tijdens de lessen te laten oefenen met de vele aspecten van mondelinge taalvaardigheid. Zo leren ze bijvoorbeeld beter uit te leggen wat ze niet begrijpen, goed naar elkaar te luisteren en voor zichzelf op te komen.
Leer als mentor je leerlingen coachen in plaats van sturen. Zorg zo dat ze zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun leren. Begrijp het puberbrein en motiveer leerlingen met de juiste kennis, mindset, coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken.
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Je geeft het waarschijnlijk al veel, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. In deze training leer je hoe je kunt zorgen voor effectieve feedback en hoe je dat organiseert in de les.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Leer nog beter leiding geven aan de ontwikkelingen in je school met de 7 gewoonten van Covey. Bereik de resultaten die je wilt bereiken door het beste uit jezelf en je team te halen.
Word een breed inzetbare leerkracht- en docentcoach. Deze module bouwt voort op modules 1 en 2 en zet meer in op je persoonlijke ontwikkeling tot allround onderwijscoach.
Deze training is alleen bedoeld voor scholen die bezig zijn met het Leader in Me-proces (LiM). Vergroot je effectiviteit met een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit: de 7 gewoonten van Stephen Covey.
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
Als schoolleider of teamleider wil je je leraren en team zo goed mogelijk begeleiden. Dat doe je door eigenaarschap en zelfregulatie te stimuleren en door een lerende cultuur te creëren. Daarin ontwikkelen medewerkers zich op basis van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid en worden schooldoelen behaald.
Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.
Je wilt leerlingen zelfstandiger maken en meer eigenaarschap over hun leren geven. Je leert hiervoor werken met de 7 gewoonten van Covey in de mentorles, bij projecten en schoolactiviteiten.
Je wilt uitval van je leerlingen of studenten voorkomen en ze binnen je school de nodige ondersteuning bieden. Leer de 7 gewoonten in te zetten bij deze leerlingen en zorg op die manier dat ze grip krijgen op zichzelf en houvast voor hun verdere ontwikkeling.
Kennismaking met de 7 habits, de 7 gewoonten, van Stephen Covey voor pedagogisch medewerkers en onderwijsassistenten. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Leer leerkrachten en docenten van jouw school professioneel te coachen. Krijg inzicht in de rol die je kunt hebben in het nog beter functioneren en het welzijn van collega’s. Leer hoe jij hun gewenste gedragsverandering kunt begeleiden.
Leer als docentcoach of leerkrachtcoach nog beter je collega’s in het onderwijs te coachen. Op onbewuste overtuigingen, op specifieke doelgroepen en met de zes rollen van de leraar. Deze module is een verdieping van en vervolg op module 1 van de opleiding tot coach.
Tijdens deze cursus leer je als leercoach hoe je leerlingen of studenten stimuleert om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. Je begeleidt ze bij het ontwikkelen van zelfregulerend leren met o.a. zelregulerende leerstrategieën (executieve functies).
Vergroot je effectiviteit met de 7 habits of 7 gewoonten van Stephen Covey. Ervaar de principes achter dit veel toegepaste concept voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit tijdens deze tweedaagse training.
Objectiever en professioneler lessen en leraren beoordelen aan de hand van de zes rollen van de leraar. Vergroot je waarnemingskwaliteiten en beoordelingsvermogen en voer effectievere gesprekken.
Deze training is alleen bedoeld voor scholen die bezig zijn met het Leader in Me-proces (LiM). Vergroot je effectiviteit met een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit: de 7 gewoonten van Stephen Covey.
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
Je wilt al je leerlingen gelijke kansen bieden. Maar hoe oefen je daar zelf invloed op uit? Hoe bereik je leerlingen die nu minder kansen lijken te hebben en zorg je dat ook zij naar vermogen leren en presteren?
Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?
Kennismaking met de 7 habits of 7 gewoonten van Stephen Covey. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Leer je leerlingen effectiever communiceren door ze tijdens de lessen te laten oefenen met de vele aspecten van mondelinge taalvaardigheid. Zo leren ze bijvoorbeeld beter uit te leggen wat ze niet begrijpen, goed naar elkaar te luisteren en voor zichzelf op te komen.
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven jou en je team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij jezelf te ontwikkelen.