Spring naar mobiele navigatie

CPS Academie

  1. 09 dec
    Activerende werkvormen en ICT voor exacte vakken

    Naar meer variatie en motivatie in de les.

  2. 18 jan
    Leergang taal-leesspecialist module 2 (groep 4 t/m 8): vernieuwd

    In de vierdaagse module 2 ligt de focus op het taal-leesonderwijs in groep 4 t/m 8.

  3. 08 feb
    Werken met fonemisch bewustzijn

    Uit onderzoek is gebleken dat fonemisch bewustzijn een leerwinst van +5 maanden oplevert voor basisschoolleerlingen. Leer in deze training hoe je fonemisch bewustzijn doelgericht, systematisch en planmatig aanbiedt op jouw school.




  4. 08 mrt
    Begrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijn

    Je wilt het begrijpend leesonderwijs verbeteren. Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten leer je hoe je dit in de praktijk kunt doen zonder een nieuwe methode te hoeven aanschaffen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van leesstrategieën en referentieniveaus.

  5. 09 mrt
    Mondelinge taalvaardigheid met Oracy

    Leer je leerlingen effectiever communiceren door ze tijdens de lessen te laten oefenen met de vele aspecten van mondelinge taalvaardigheid. Zo leren ze bijvoorbeeld beter uit te leggen wat ze niet begrijpen, goed naar elkaar te luisteren en voor zichzelf op te komen.

  6. 15 mrt
    Differentiëren is te leren!

    Differentiëren in het onderwijs is makkelijker dan je denkt. In deze training krijg je theorie, werkvormen en ICT-tools en oefen je hiermee. Na afloop kun jij doelmatig differentiëren in je lessen.

  7. 27 mrt
    Formatief toetsen in de les

    Formatief toetsen helpt om meer zicht te krijgen op de voortgang van je leerlingen. Het zorg voor minder toetsdruk, minder nakijkwerk, meer eigenaarschap bij leerlingen, hogere motivatie en betere resultaten.

  8. 28 mrt
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen

    Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?

  9. 28 mrt
    Taalcoördinator module 1: Taalbeleid in de school

    Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.

    vervolg: Taalcoördinator module 2

  10. 30 mrt
    Leergang taal-leesspecialist module 1 jonge kind (groep 1 t/m 3)

    In de driedaagse module 1 gaan we dieper in op hoe je bij het jonge kind in de context van spel aandacht kan besteden aan de taalontwikkeling.

  11. 30 mrt
    Leergang taal-leesspecialist

    In deze intensieve, zevendaagse leergang krijg je alle interventies en tools om een succesvolle leesspecialist te worden.

  12. 03 apr
    Omgaan met ouders - Ouderbetrokkenheid voor schoolleiders

    Leer de samenwerking tussen jouw school en ouders op een unieke wijze te versterken met ouderbetrokkenheid 3.0. Leerlingen functioneren en presteren tenslotte nog beter als hun ouders en de school goed samenwerken.

  13. 14 apr
    Doelgericht werken met leerlijnen

    Heb je de afgelopen periode vaak keuzes moeten maken in je aanbod van taal en rekenen en zou je inzicht willen hebben in de opbouw van de doorlopende leerlijnen taal en rekenen om beredeneerde keuzes te kunnen maken?


  14. 10 mei
    Boekgesprekken met kleuters - online

    Praktische tips voor het voeren van boekgesprekken met kleuters en ideeën hoe je ouders kunt meenemen in het voeren van boekgesprekken thuis.

  15. 23 mei
    Activerende werkvormen en ICT voor exacte vakken

    Naar meer variatie en motivatie in de les.

  16. 05 jun
    Gamificatie in de les

    Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.

  17. 14 sep
    Leergang taal-leesspecialist module 2 (groep 4 t/m 8)

    In de vierdaagse module 2 ligt de focus op het taal-leesonderwijs in groep 4 t/m 8.

  18. 18 sep
    Opleiding tot coach, module 3: allround coach

    Deze module bouwt voort op modules 1 en 2, maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie. 

  19. 30 okt
    Formatief toetsen in de les

    Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.

  20. Incompany (alleen bij jou op school)
    Activerende en passende werkvormen (alleen bij jou op school)

    Meer variatie en motivatie in de les!

  21. Incompany (alleen bij jou op school)
    Activerende werkvormen en ICT voor M&M vakken (alleen bij jou op school)

    Naar meer variatie en motivatie in de les.

  22. Incompany (alleen bij jou op school)
    Differentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)

    Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen …. 

Zoek in de website