CPS Academie
-
15 sepDoelgericht werken met leerlijnenAmersfoort
Heb je de afgelopen periode vaak keuzes moeten maken in je aanbod van taal en rekenen en zou je inzicht willen hebben in de opbouw van de doorlopende leerlijnen taal en rekenen om beredeneerde keuzes te kunnen maken?
Nieuwe datum: 30 november 2022 -
15 sepOmgaan met ouders – Ouderbetrokkenheid voor schoolleidersAmersfoort
In deze training, speciaal voor schoolleiders in het basisonderwjjs, leer je de samenwerking met ouders op een unieke wijze te versterken. Deze training is ook als module in te zetten in het kader van de herregistratie voor schoolleiders.
-
23 sepTeamcoachingAmersfoort
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
-
26 sepTeacher leadership: Leidinggeven in de school als leraarAmersfoort
Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer. Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep.
-
27 sepPedagogisch coachen
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
-
28 sepLeidinggeven aan leren
Hoe is dat bij jou georganiseerd: de professionele ontwikkeling in de school? Heb je een strategisch scholingsplan? Zijn de professionele ontwikkelingen verbonden met de ambities van de school? Is het één van je ambities om vorm te geven aan een lerende organisatie? En hoe doe je dat dan? Zomaar een aantal vragen waar je mee aan de slag gaat in deze training.
-
28 sepLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
29 sep7 habits voor leidinggevendenAmersfoort
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
-
29 sep7 eigenschappen die studenten succesvol maken in hun leerloopbaan
Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.
-
29 sepMasterclasses professioneel handelen vanuit inspiratie
In vier avondbijeenkomsten van ruim anderhalf uur laat je je inspireren om te reflecteren op je eigen professioneel handelen. Aan de hand van erkende en inspirerende literatuur nodigen we je uit om met collega’s in verrijkende dialoog, gedachten en denkbeelden uit te wisselen om daarmee van elkaar te leren. We willen je aanzetten tot denken en tot het doen!
-
30 sepLeergang taal-leesspecialist module 1 jonge kind (groep 1 t/m 3): vernieuwd
In de driedaagse module 1 gaan we dieper in op hoe je bij het jonge kind in de context van spel aandacht kan besteden aan de taalontwikkeling.
-
30 sepEen vaksectie leiden, hoe doe ik dat?
Schoolleiders en collega’s verwachten van mij als vaksectieleider dat ik het voortouw neem bij onderwijskundige ontwikkelingen en in de realisering van de doelen van de school.
-
30 sepLeergang taal-leesspecialist: vernieuwd
In deze intensieve, zevendaagse leergang krijg je alle interventies en tools om een succesvolle leesspecialist te worden.
-
04 oktTimemanagement volgens CoveyAmersfoort
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
-
05 oktOracy: de kunst van leren spreken en luisterenAmersfoort
Praten en luisteren doen we de hele dag. Toch is het niet zo dat iedereen dit ook vanzelfsprekend goed kan. Ruzies, kinderen die niet kunnen uitleggen wat ze niet begrijpen, die niet durven uit te spreken wat ze denken: voorbeelden waaruit blijkt dat effectief kunnen praten en luisteren geen aangeboren vaardigheden zijn. Als kind moet je deze eerst leren door veel te oefenen.
-
05 oktBeoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'Amersfoort
Tijdens deze training scherp je je waarnemingskwaliteiten en beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht je betere lesobservaties en voer je na afloop effectievere gesprekken.
-
05 oktMasterclass coachend leidinggevenAmersfoort
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
-
06 oktBasisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
-
06 oktActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Nieuwe datum: 6 december 2022 -
07 oktBegrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijnAmersfoort
Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.
-
10 oktTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de schoolAmersfoort
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2 -
10 oktOnderwijskundig leiderschapAmersfoort
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
-
13 oktLeergang leescoach en leesspecialist - module 3Amersfoort
Je verwerft extra specialistische kennis en aanvullende vaardigheden om op een professionele en structurele manier inhoud te geven aan je centrale rol als leesspecialist.
-
31 oktPersoonlijk leiderschapAmersfoort
Je geeft als leidinggevende in het onderwijs leiding in een complexe omgeving waar ontwikkelingen elkaar in een snel tempo opvolgen. Je komt steeds voor nieuwe uitdagingen en dilemma’s te staan.
-
02 novBoekgesprekken met kleuters - online
-
09 novProjectmanagement in het onderwijs - online
Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd) in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.
Online training -
14 novWerken aan organisatievertrouwen volgens CoveyAmersfoort
-
16 novDe mentor als coachAmersfoort
-
17 novBeleidsrijk invoeren van burgerschapsonderwijs
We hebben er weer een nieuwe wet bij in het onderwijs! De wet verduidelijking burgerschap voor het po en vo. Wat nu? Deze wet heeft een sterk verplichtend karakter en vertel je wat er allemaal moet. Wij willen je binnen dit thema vooral brengen naar waar je bent en... wilt zijn.
-
18 novLevende Kwaliteitszorg – zorgen voor kwaliteit in schoolAmersfoort
In deze training leer je werken met het CPS model Levende kwaliteitszorg. Je oefent met het voeren van de ontwikkelingsgerichte dialoog en je maakt kennis met de vele toepassingsmogelijkheden van dit model. Ook krijg je inzicht in de stand van zaken van de eigen schoolorganisatie en prioriteer je mogelijke ontwikkel- of verbeterwensen in een praktisch format. Je leert het kwaliteitszorgsysteem van de school beter kennen en maakt een analyse van de kwaliteitscultuur op jouw school.
-
22 novStudiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevendenAmersfoort
Als schoolleider of intern begeleider kun je leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
-
24 novPedagogisch coachen
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
-
30 novDoelgericht werken met leerlijnenAmersfoort
-
30 novLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
02 decKansengelijkheid in het onderwijsAmersfoort
Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.
-
06 decActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
-
18 janLeergang taal-leesspecialist module 2 (groep 4 t/m 8): vernieuwd
In de vierdaagse module 2 ligt de focus op het taal-leesonderwijs in groep 4 t/m 8.
-
25 janMasterclass coachend leidinggevenAmersfoort
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
-
10 mrtTeamcoachingAmersfoort
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
-
24 mrt7 habits voor leidinggevendenAmersfoort
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
-
28 mrtTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de schoolAmersfoort
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2 -
24 meiLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij jou op school)Amersfoort
Je gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
-
Incompany (alleen bij jou op school)7 habits leidinggevenden en hun teams (alleen bij jou op school)
De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven jou en je team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij jezelf te ontwikkelen.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Differentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)
Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen ….
-
Incompany (alleen bij jou op school)Kom maar op met je feedback (alleen bij jou op school)
Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!
-
Incompany (alleen bij jou op school)Kwaliteitszorg en ambities (alleen bij jou op school)
Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.