CPS Academie en Covid-19
Wij geven onze trainingen in navolging van de actuele maatregelen tot tenminste 9 februari uitsluitend online.
Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met CPS Academie academie@cps.nl of [033] 453 43 03.
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Online training
Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.
Online training
In de training Coachend Mentoraat en LOB verbindt u de 7 gewoonten aan uw vaardigheden als mentor of loopbaanbegeleider.
Nieuwe data start 22 maart
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Online training
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
Nieuwe data: start 8 april 2021
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan u denkt. U krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
In de training Coachend Mentoraat en LOB verbindt u de 7 gewoonten aan uw vaardigheden als mentor of loopbaanbegeleider.
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Begrijpend luisteren en modelen. Je hebt er veel over gehoord en bent er misschien al mee aan de slag gegaan. Maar waarom is begrijpend luisteren en modelen zo belangrijk en hoe zorg je ervoor dat het effectief wordt ingezet?
In deze training speciaal voor schoolleiders in basisonderwjs leert u de samenwerking met ouders op een unieke wijze te versterken.
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
We staan stil bij de ontwikkeling van het ruimtelijk voorstellingsvermogen van jonge kinderen en uw rol als leerkracht hierbij.
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator, of leraar met leidinggevende ambitie, en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze Leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Schoolleiders en collega’s verwachten van mij als vaksectieleider dat ik het voortouw neem in de realisering van de doelen van de school.
Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Tijdens deze training scherpt u uw waarnemingskwaliteiten en uw beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht u betere lesobservaties en voert u na afloop effectievere gesprekken.
Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leert u deze functies bij jonge kinderen te stimuleren.
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
U geeft als leidinggevende in het onderwijs leiding in een complexe omgeving waar ontwikkelingen elkaar in een snel tempo opvolgen. U komt steeds voor nieuwe uitdagingen en dilemma’s te staan.
Meer variatie en motivatie in de les!
U gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven u en uw team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij zichzelf te ontwikkelen.
Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!
Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.
In de training 7 habits voor loopbaanbegeleiders verbindt u de 7 Habits (Gewoonten) aan uw vaardigheden als loopbaanbegeleider.