CPS Academie en Covid-19
Wij geven onze trainingen in navolging van de actuele maatregelen tot tenminste 1 maart uitsluitend online.
Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met CPS Academie academie@cps.nl of [033] 453 43 03.
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Online training
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Online training
Met de komst van een groter aantal digitale lessen is deze uitdaging nog groter geworden, aldus veel docenten. Hoe kun je de belangrijkste pijlers om leerlingen te motiveren vormgeven in je digitale les?
Online training
Deze training geeft u concrete, direct toepasbare inzichten en vaardigheden aangereikt om negatieve patronen te doorbreken en doelmatig met leerlingen te communiceren.
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan u denkt. U krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
U leert hoe u leerlingen aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces.
Leraren zien zich gesteld voor de uitdagingen om leerlingen bij digitale lessen betrokken te houden, het leren van leren zichtbaar te maken op afstand en in te spelen op verschillen tussen leerlingen.
Online training
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Online training
U krijgt naast theoretisch inzicht in motivatie en de invloed van leeromgeving hierop, praktische handvatten om uw leerlingen te motiveren voor het leren op school.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Je maakt kennis gemaakt met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen. In de vervolgbijeenkomst breid je je repertoire uit..
Online training
Inzichten en ideeën eigen maken waarmee u formatief toetsen en monitoren van leesbegrip voor uw schoolspecifieke situatie verantwoord vormgeeft.
Online training
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Online training
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Online training
Begrijpend luisteren en modelen. Je hebt er veel over gehoord en bent er misschien al mee aan de slag gegaan. Maar waarom is begrijpend luisteren en modelen zo belangrijk en hoe zorg je ervoor dat het effectief wordt ingezet?
Online training
Door de executieve functies van leerlingen te trainen en te versterken, kunnen zij zichzelf beter aansturen. Hoe doe je dat als docent?
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
We staan stil bij de ontwikkeling van het ruimtelijk voorstellingsvermogen van jonge kinderen en uw rol als leerkracht hierbij.
Online training
Bij het digitaal lesgeven is het activeren van leerlingen een zo mogelijk nog grotere uitdaging dan in de fysieke les.
Online training
Verbreed je horizon met vak- en procesgerichte kennis en bijzondere sociale vaardigheden.
In deze intensieve, tiendaagse leergang krijgt u alle interventies en tools om een succesvolle leesspecialist te worden.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
We zijn het ons misschien niet altijd bewust, maar het onderwijs zit vol met rituelen. Een groot deel van die groepsvormende rituelen kunnen op 1,5 meter of online niet op de gebruikelijke manier of helemaal niet meer plaatsvinden.
Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Hoe krijgt u zicht op de voortgang van al uw leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Je leert welke aspecten bij het leesonderwijs ertoe doen en dat het volgen van leesontwikkeling meer is dan het afnemen van DMT- en AVI-toetsen. Vloeiend lezen, leesinstructie en het organiseren van motiverende leesactiviteiten komen aan de orde.
Hoe maak je contact met leerlingen vanachter een beeldscherm, hoe zorg je dat ze mee blijven doen, welke werkvormen gebruik je, hoe bouw je je les op en hoe sluit je een digitale les af?
Online training
Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.
U verwerft extra specialistische kennis en aanvullende vaardigheden om op een professionele en structurele manier inhoud te geven aan uw centrale rol als leesspecialist.
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan u denkt. U krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Hoe kun je leerlingen motiveren om met aandacht te lezen en tegelijkertijd te werken aan het opbouwen van leesvaardigheid en kennis? In deze meerdaagse training leer je hoe je een leesomgeving kunt ontwikkelen die enerzijds je leerlingen motiveert tot lezen en anderzijds leidt tot groei in leesvaardigheid.
Een praktische dag over formatief toetsen waarop u vanuit verschillende invalshoeken aan de slag kunt gaan met formatief toetsen in uw eigen lessen en bij u op school.
Online studiedag
Zie ook de training Formatief toetsen in de les: start 19 april 2021
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?
Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leert u deze functies bij jonge kinderen te stimuleren.
Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan u denkt. U krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Hoe maak je contact met leerlingen vanachter een beeldscherm, hoe zorg je dat ze mee blijven doen, welke werkvormen gebruik je, hoe bouw je je les op en hoe sluit je een digitale les af?
Online training
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Online training
Leraren zien zich gesteld voor de uitdagingen om leerlingen bij digitale lessen betrokken te houden, het leren van leren zichtbaar te maken op afstand en in te spelen op verschillen tussen leerlingen. In deze training maak je kennis met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen.
Online training
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Bij het digitaal lesgeven is het activeren van leerlingen een zo mogelijk nog grotere uitdaging dan in de fysieke les.
Online training
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2
Met de komst van een groter aantal digitale lessen is deze uitdaging nog groter geworden, aldus veel docenten. Hoe kun je de belangrijkste pijlers om leerlingen te motiveren vormgeven in je digitale les?
Online training
U krijgt naast theoretisch inzicht in motivatie en de invloed van leeromgeving hierop, praktische handvatten om uw leerlingen te motiveren voor het leren op school.
Met module 1 van de Leergang leescoach en leesspecialist heeft u een solide basis gelegd. Module 2 biedt verdere verdieping.
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Deze training geeft u concrete, direct toepasbare inzichten en vaardigheden aangereikt om negatieve patronen te doorbreken en doelmatig met leerlingen te communiceren.
U verwerft extra specialistische kennis en aanvullende vaardigheden om op een professionele en structurele manier inhoud te geven aan uw centrale rol als leesspecialist.
Meer variatie en motivatie in de les!
U gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
U leert onder andere wat de kenmerken zijn van zwakke en sterke rekenaars en hoe u een gedifferentieerd aanbod aan de leerlingen in de groep kunt organiseren.
Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!
Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.
U wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen ….
Met aandacht voor de structuur van het CSPE, leerstrategieën, metacognitieve vaardigheden, formatief toetsen en differentiëren in de examenvoorbereiding.
Het rooster maken is de eerste prioriteit. Maar ook tijdens de afname en daarna, in het traject van evaluatie en beoordeling, komen er veel vragen af op de examinatoren.
In deze driedaagse training - gebaseerd op het Raamwerk rekenen - leert u hoe u effectief rekenonderwijs aanbiedt volgens de recente inzichten.
We zijn het ons misschien niet altijd bewust, maar het onderwijs zit vol met rituelen. Een groot deel van die groepsvormende rituelen kunnen op 1,5 meter of online niet op de gebruikelijke manier of helemaal niet meer plaatsvinden.