Spring naar mobiele navigatie

CPS Academie

Teacher leadership: Leidinggeven op school als leraar

Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer.
Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep. Kortom, je wilt een extra rol oppakken, leidinggeven aan activiteiten binnen jouw school. Om samen met collega’s bij te dragen aan de ambitie van de school.   

Meer over deze training
  1. 09 dec
    Differentiëren is te leren! - online

    Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan je denkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!

    Online training

  2. 13 dec
    Vakdidactisch coachen
    Amersfoort

    Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?

  3. 12 jan
    Masterclass coachend leidinggeven
    Amersfoort

    Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.

  4. 17 jan
    Teacher leadership: leidinggeven op school als leraar
    Amersfoort

    Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer. Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep.


  5. 19 jan
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coördinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  6. 20 jan
    Toetsconstructie in een middag - online

    Toetsing is een ambacht! Het samenstellen van toetsen, het maken van toetsvragen en/of het beoordelen van methodetoetsen vraagt van docenten kennis en vaardigheid over de eisen aan een toets, matrijzen en taxonomieën. Hoe beter de toets immers, hoe beter leerlingen gedetermineerd kunnen worden.

    Online training

  7. 25 jan
    Examentraining mens- en maatschappijvakken
    Amersfoort

    Praktische training met concrete handvatten. De focus ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen en het aanleren van strategieën. Met aandacht voor taal in de examens. 

  8. 28 jan
    Examentraining Moderne Vreemde Talen
    Amersfoort

    Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.

  9. 31 jan
    Activerende werkvormen en ICT in de talenles
    Amersfoort

    Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat? 

  10. 31 jan
    Taalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas
    Amersfoort

    Taal speelt een grote rol bij leren en ontwikkelen. Taal is immers voorwaarde, middel en doel bij leren.

  11. 31 jan
    Vakwerkplan in een middag - online

    In het vakwerkplan leg je als sectie verantwoording af aan de schoolleiding en de inspecties: wat doe je op welke manier en waarom?

    Online training

  12. 01 feb
    Werken aan organisatievertrouwen volgens Covey
    Amersfoort

    Deze training is bedoeld om je rol als leidinggevende, formeel of informeel, te versterken en is gebaseerd op het boek ‘De snelheid van vertrouwen’ van Stephen M.R. Covey.


  13. 01 feb
    Examentraining Moderne Vreemde Talen
    Amersfoort

    Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.

  14. 01 feb
    Leerlingen motiveren
    Amersfoort

    Je krijgt naast theoretisch inzicht in motivatie en de invloed van leeromgeving hierop, praktische handvatten om je leerlingen te motiveren voor het leren op school.

  15. 02 feb
    Formatief toetsen in de les
    Amersfoort

    Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.

  16. 04 feb
    Eigenaarschap vergroten met executieve functies
    Amersfoort

    Door de executieve functies van leerlingen te trainen en te versterken, kunnen zij zichzelf beter aansturen. Hoe doe je dat als docent?

  17. 07 feb
    Toetsbeleidsplan in een middag - online

    In het toetsbeleidsplan leg je als schoolleiding, vaak samen met werk- en projectgroepen toetsing, de kaders vast waarbinnen secties en docenten opereren op het gebied van toetsing.

    Online training

  18. 08 feb
    Examentraining Exacte vakken
    Amersfoort

    Deze training biedt je handvatten om je leerlingen te helpen examenvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden. 

  19. 08 feb
    De Nieuwe Leerweg, beleidsrijk invoeren van nieuw onderwijs
    Amersfoort

    Wil je De Nieuwe Leerweg (DNL) beleidsrijk invoeren, dan is dit voor elke (vmbo-)school die mogelijkheden ziet in DNL een kans om dit goed voorbereid in te voeren.




  20. 10 feb
    Examentraining Moderne Vreemde Talen vervolg
    Amersfoort

    De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.

  21. 10 feb
    Leidinggeven aan leren
    Amersfoort

    Hoe is dat bij jou georganiseerd: de professionele ontwikkeling in de school? Heb je een strategisch scholingsplan? Zijn de professionele ontwikkelingen verbonden met de ambities van de school? Is het één van je ambities om vorm te geven aan een lerende organisatie? En hoe doe je dat dan? Zomaar een aantal vragen waar je mee aan de slag gaat in deze training. 

  22. 11 feb
    Examentraining Nederlands havo/vwo
    Amersfoort

    Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen examenvragen gericht op lees- en argumentatievaardigheden goed te begrijpen en beter te beantwoorden.

  23. 11 feb
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  24. 11 feb
    Klassenmanagement: greep op de groep
    Amersfoort

    Deze training geeft je concrete, direct toepasbare inzichten en vaardigheden om negatieve patronen te doorbreken en doelmatig met leerlingen te communiceren.

  25. 14 feb
    7 habits in 7 uur
    Amersfoort

    Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  26. 14 feb
    Examentraining Nederlands vmbo
    Amersfoort

    Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.

  27. 14 feb
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen - online

    Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?

    Online training

  28. 15 feb
    Training Timemanagement volgens Covey
    Amersfoort

    Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.

  29. 15 feb
    Taalcoördinator module 1: Taalbeleid in de school
    Amersfoort

    Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.

    vervolg: Taalcoördinator module 2

  30. 17 feb
    Examentraining mens- en maatschappijvakken - online

    Praktische training met concrete handvatten. De focus ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen en het aanleren van strategieën. Met aandacht voor taal in de examens. 

    Online training

  31. 21 feb
    Examentraining Exacte vakken vervolg
    Amersfoort

    De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een exact vak.

  32. 08 mrt
    Examentraining Nederlands havo/vwo vervolg
    Amersfoort

    De focus van deze training ligt in het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor het vak Nederlands. 

  33. 08 mrt
    Onderwijskundig leiderschap
    Amersfoort

    Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten. 

  34. 09 mrt
    7 habits voor leidinggevenden
    Amersfoort

    De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.

  35. 10 mrt
    Beoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'
    Amersfoort

    Tijdens deze training scherp je je waarnemingskwaliteiten en beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht je betere lesobservaties en voer je na afloop effectievere gesprekken.

  36. 10 mrt
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  37. 10 mrt
    Dyslexiespecialist voortgezet onderwijs - online

    Ben jij binnen de school het aanspreekpunt voor collega’s en leerlingen op het gebied van dyslexie? Dan is deze training wat voor jou. Gedurende vijf middagen doe je veel theoretische en praktische kennis op over dyslexie en de begeleiding van dyslexie.

    Online training

  38. 11 mrt
    Basisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey

    Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.

  39. 14 mrt
    Beleidsrijk invoeren van burgerschapsonderwijs

    We hebben er weer een nieuwe wet bij in het onderwijs! De wet verduidelijking burgerschap voor het po en vo. Wat nu? Deze wet heeft een sterk verplichtend karakter en vertel je wat er allemaal moet. Wij willen je binnen dit thema vooral brengen naar waar je bent en... wilt zijn.

  40. 14 mrt
    Een vaksectie leiden, hoe doe ik dat?

    Schoolleiders en collega’s verwachten van mij als vaksectieleider dat ik het voortouw neem in de realisering van de doelen van de school.

  41. 15 mrt
    Examentraining Nederlands havo/vwo
    Amersfoort

    Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen examenvragen gericht op lees- en argumentatievaardigheden goed te begrijpen en beter te beantwoorden.

  42. 17 mrt
    Examentraining Nederlands vmbo
    Amersfoort

    Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.

  43. 21 mrt
    Examentraining Nederlands vmbo vervolg
    Amersfoort

    Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.

  44. 22 mrt
    Leergang de leercoach; leerlingen coachen bij zelfregulerend leren
    Amersfoort

    Je leert hoe je leerlingen aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. 

  45. 22 mrt
    Examentraining Moderne Vreemde Talen
    Amersfoort

    Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.

  46. 23 mrt
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen
    Amersfoort

    Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?

  47. 28 mrt
    Examentraining mens- en maatschappijvakken vervolg
    Amersfoort

    De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een mens- en maatschappijvak.

  48. 31 mrt
    Projectmanagement in het onderwijs

    Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd) in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.

  49. 01 apr
    Teamcoaching
    Amersfoort

    Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.

  50. 04 apr
    Activerende werkvormen en ICT voor exacte vakken
    Amersfoort

    Naar meer variatie en motivatie in de les.

  51. 05 apr
    Hoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?
    Amersfoort

    Een taalbeleidsplan opstellen, maar…

  52. 07 apr
    Introductie thematische leesaanpak bij Nederlands en de vreemde talen
    Amersfoort

    Bij veel scholen, docenten en vaksecties staat begrijpend lezen in de spotlights; zowel bij het Nederlands als bij de vreemde talen. Het gevoel dat leerlingen te weinig lezen, niet vaardig genoeg lezen en te weinig kennis halen uit teksten wordt ondersteund door onderzoeken van de Onderwijsraad, PIRLS, PISA en Stichting Lezen.  

  53. 07 apr
    Feedback geven: het zweet op de juiste rug!
    Amersfoort

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.



  54. 08 apr
    Vakdidactisch coachen
    Amersfoort

    Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?

  55. 11 apr
    Flipping the classroom - online

    Met Flipping the classroom kun je je leerlingen meer maatwerk en differentiatie bieden in en buiten de lessen. 

    Online training

  56. 11 apr
    Beter begrijpend lezen bij alle vakken
    Amersfoort

    Bevorderen van leesbegrip door verdiepend lezen voortgezet onderwijs

  57. 12 apr
    Taal, (puber)brein en lesgeven
    Amersfoort

    Taal is voorwaarde, middel en doel van leren. Op social media wordt veel aandacht besteed aan het effect van Covid en de lockdown op het leren van de leerlingen. Wat is die invloed precies en op welke manier speelt de taalvaardigheid van de leerling bij dat effect ook een rol? Door breinonderzoek is steeds meer bekend over de werking van het (puber)brein op de ontwikkeling van de taalvaardigheid van leerlingen en hun leren.

  58. 14 apr
    Gamificatie in de les
    Amersfoort

    Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.

  59. 20 apr
    Toetsbeleidsplan in een middag - online

    In het toetsbeleidsplan leg je als schoolleiding vaak samen met werk- en projectgroepen toetsing je kaders vast waarbinnen secties en docenten opereren op het gebied van toetsing.

    Online training

  60. 21 apr
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement
    Amersfoort

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

     

  61. 17 mei
    Taalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas
    Amersfoort

    Taal speelt een grote rol bij leren en ontwikkelen. Taal is immers voorwaarde, middel en doel bij leren.

  62. 17 mei
    Vakwerkplan in een middag - online

    In het vakwerkplan leg je als sectie verantwoording af naar de schoolleiding en de inspecties; wat doe je op welke manier en waarom?

    Online training

  63. 18 mei
    Differentiëren is te leren!
    Amersfoort

    Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan jedenkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!

  64. 18 mei
    De Nieuwe Leerweg, beleidsrijk invoeren van nieuw onderwijs
    Amersfoort

    Wil je De Nieuwe Leerweg (DNL) beleidsrijk invoeren, dan is dit voor elke (vmbo-)school die mogelijkheden ziet in DNL een kans om dit goed voorbereid in te voeren.




  65. 19 mei
    Een vaksectie leiden, hoe doe ik dat?

    Schoolleiders en collega’s verwachten van mij als vaksectieleider dat ik het voortouw neem in de realisering van de doelen van de school.

  66. 30 mei
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  67. 31 mei
    Motiverend literatuuronderwijs anno nu
    Amersfoort

    Ervaar je weerstand bij het lezen van boeken voor jouw vak? Of heb je het gevoel dat het lezen van boeken en literatuur in jouw lessen meer is gaan lijken op het trekken aan een dood paard? Als je literatuuronderwijs en extensief lezen ervaart als een moeizaam iets, sta je zeker niet alleen.

  68. 02 jun
    Feedback geven: het zweet op de juiste rug!
    Amersfoort

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.



  69. 09 jun
    Kansengelijkheid in het onderwijs
    Amersfoort

    Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.

  70. 15 sep
    Betekenisvol besturen
    Amersfoort

    In drie korte bijeenkomsten met ethisch leiderschap als rode draad, neem je samen met collega-bestuurders, de tijd om stil te staan bij jouw ethische rol als bestuurder. We zetten het thema: “Gelijke of eerlijke kansen?” centraal.

  71. 22 sep
    Differentiëren is te leren!
    Amersfoort

    Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan jedenkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!

  72. 01 nov
    Persoonlijk leiderschap
    Amersfoort

    Je geeft als leidinggevende in het onderwijs leiding in een complexe omgeving waar ontwikkelingen elkaar in een snel tempo opvolgen. Je komt steeds voor nieuwe uitdagingen en dilemma’s te staan. 

  73. Incompany (alleen bij u op school)
    ICT bij het vak Nederlands (alleen bij jou op school)

    Leer verschillende tools kennen en gebruiken!

  74. Incompany (alleen bij u op school)
    Toetskwaliteit met beleid (waaronder PTA)

    Toetsbeleid, constructie en vaststelling, toetsen om te leren.
    Wat zijn de kwaliteitsstandaarden voor toetsing en examinering van jouw school?

  75. Incompany (alleen bij u op school)
    Activerende en passende werkvormen (alleen bij jou op school)

    Meer variatie en motivatie in de les!

  76. Incompany (alleen bij u op school)
    Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij jou op school)
    Amersfoort

    Je gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.

  77. Incompany (alleen bij u op school)
    Rekendidactiek - Gevorderd (alleen bij jou op school)

    Je leert onder andere wat de kenmerken zijn van zwakke en sterke rekenaars en hoe je een gedifferentieerd aanbod aan de leerlingen in de groep kunt organiseren.

  78. Incompany (alleen bij u op school)
    7 habits leidinggevenden en hun teams (alleen bij jou op school)

    De 7 Gewoonten van Stephen Covey geven jou en je team een gemeenschappelijke en verbindende taal en concrete vaardigheden om dit persoonlijk leiderschap verder bij jezelf te ontwikkelen.

  79. Incompany (alleen bij u op school)
    Differentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)

    Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen …. 

  80. Incompany (alleen bij u op school)
    Kom maar op met je feedback (alleen bij jou op school)

    Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!

  81. Incompany (alleen bij u op school)
    Kwaliteitszorg en ambities (alleen bij jou op school)

    Kwaliteitszorg is een belangrijk instrument om ambities van de school en het bestuur waar te maken.

  82. Incompany (alleen bij u op school)
    Leergang vaksectie in haar kracht (alleen bij jou op school)
    Amersfoort

    Hoe zet ik mijn vaksectie in haar kracht?

  83. Incompany (alleen bij u op school)
    Optimale examentraining: vervolg voor alle vakken (alleen bij jou op school)

    Bij deze training krijg je antwoord op hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.

  84. Incompany (alleen bij u op school)
    Examinatoren praktijkexamens vmbo (alleen bij jou op school)
    Amersfoort

    Hoe kom ik tot een eerlijke beoordeling van het praktijkexamen van mijn leerlingen? Dit is een vraag die natuurlijk van belang is bij alle examens. Maar de afname van praktijkexamens stelt specifieke eisen aan de examinatoren.

  85. Incompany (alleen bij u op school)
    Quickscan Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA)
    Amersfoort

    Wil je met alle ervaringen van de examens van afgelopen periode nog een laatste check van je PTA?

  86. Incompany (alleen bij u op school)
    Examentraining vmbo CSPE (alleen bij jou op school)

    Met aandacht voor de structuur van het CSPE, leerstrategieën, metacognitieve vaardigheden, formatief toetsen en differentiëren in de examenvoorbereiding.

  87. Incompany (alleen bij u op school)
    Examinatoren vmbo CSPE (alleen bij jou op school)

    Het rooster maken is de eerste prioriteit. Maar ook tijdens de afname en daarna, in het traject van evaluatie en beoordeling, komen er veel vragen af op de examinatoren.

  88. Incompany (alleen bij u op school)
    Rekendidactiek - Basis (alleen bij jou op school)
    Amersfoort

    In deze driedaagse training - gebaseerd op het Raamwerk Rekenen - leer je hoe je effectief rekenonderwijs aanbiedt volgens de recente inzichten.

  89. Incompany (alleen bij u op school)
    Groepsdynamiek en (online) rituelen (alleen bij jou op school)

    We zijn het ons misschien niet altijd bewust, maar het onderwijs zit vol met rituelen. Een groot deel van die groepsvormende rituelen kunnen op 1,5 meter of online niet op de gebruikelijke manier of helemaal niet plaatsvinden.

  90. Incompany (alleen bij u op school)
    Examentaaltraining (alleen bij jou op school)

    In deze training verken je wat precies de taalproblemen zijn die spelen bij de examens. 

  91. Incompany (alleen bij u op school)
    Digitale didactiek (alleen bij jou op school)

    Je hebt kennis gemaakt met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen. In de vervolgbijeenkomst breid je je repertoire uit.


Zoek in de website