Filter op:
- Gefilterd op:
- VO
- Het jonge kind
- Taal
- Rekenen
- Mentoraat
Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
Hoewel het een mooie, inspirerende en nuttige taak is, ervaren veel mentoren deze taak toch als pittig. Zeker mentoren die deze taak nog maar net uitvoeren, omdat ze bijvoorbeeld net van de opleiding komen en/of zij-instromer zijn.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Nieuwe datum: 6 december 2022
Leerlingen leren werken met de 7 gewoonten van persoonlijk leiderschap: hoe doe je dat in de mentorles, bij projecten en schoolactiviteiten?
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen examenvragen gericht op lees- en argumentatievaardigheden goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Een taalbeleidsplan opstellen, maar…
Bevorderen van leesbegrip door verdiepend lezen voortgezet onderwijs
De focus van deze training ligt in het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor het vak Nederlands.
Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen de verschillende onderdelen van het examen Nederlands (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken.
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
Bereid leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen leesvaardigheid.
De focus van deze training ligt op het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2
Deze training biedt handvatten om leerlingen te helpen examenvragen gericht op lees- en argumentatievaardigheden goed te begrijpen en beter te beantwoorden.
Taal is voorwaarde, middel en doel van leren. Op social media wordt veel aandacht besteed aan het effect van Covid en de lockdown op het leren van de leerlingen. Wat is die invloed precies en op welke manier speelt de taalvaardigheid van de leerling bij dat effect ook een rol? Door breinonderzoek is steeds meer bekend over de werking van het (puber)brein op de ontwikkeling van de taalvaardigheid van leerlingen en hun leren.
De focus van deze training ligt in het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor het vak Nederlands.
Leer verschillende tools kennen en gebruiken!
Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen ….
Bij deze training krijg je antwoord op hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.
In deze training verken je wat precies de taalproblemen zijn die spelen bij de examens.