Spring naar mobiele navigatie

CPS Academie

  1. 24 mrt
    7 habits voor leidinggevenden

    Leer nog beter leiding geven aan de ontwikkelingen in je school met de 7 gewoonten van Covey. Bereik de resultaten die je wilt bereiken door het beste uit jezelf en je team te halen.

  2. 24 mrt
    Activerende werkvormen en ICT in het talenonderwijs

    Je wilt leerlingen actiever betrekken bij de les Nederlands of een moderne vreemde taal. In deze training leer je welke werkvormen en ICT-tools je hoe kunt toepassen bij de verschillende vaardigheden zoals luisteren en schrijven.

  3. 27 mrt
    Examentraining moderne vreemde talen

    Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het MVT-examen leesvaardigheid. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  4. 27 mrt
    Formatief toetsen in de les

    Formatief toetsen helpt om meer zicht te krijgen op de voortgang van je leerlingen. Op basis hiervan kunnen jij en zij betere beslissingen nemen over het vervolg van het leerproces. Met formatief toetsen zorg je voor meer eigenaarschap bij leerlingen, hogere motivatie en betere resultaten.

  5. 28 mrt
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen

    Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zónder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?

    De volgende groep start 7 juni 2023

  6. 28 mrt
    Taalcoördinator module 1: Taalbeleid in de school

    Als taalcoördinator zorg je ervoor dat er schoolbreed aandacht is voor taalbeleid. Want als de taalvaardigheid van leerlingen verbetert, beïnvloedt dat de leer- en examenprestaties bij alle vakken. Leer een taalbeleidsplan maken en collega’s te stimuleren om taalbewust les te geven. 

  7. 29 mrt
    Leerlingen motiveren

    Hoe kun je zelf zorgen voor gemotiveerde leerlingen in je klas? In deze tweedaagse training krijg je niet alleen theoretisch inzicht in motivatie en de invloed van de leeromgeving hierop, maar ook praktische handvatten om je leerlingen te motiveren.

  8. 29 mrt
    Toetsconstructie in een middag - online

    Toetsing is een ambacht. Je hebt allereerst kennis nodig over de eisen aan een toets, over matrijzen en taxonomieën om toetsen goed te kunnen samenstellen en beoordelen. Oefenen hiermee zorgt vervolgens voor de vaardigheden die je nodig hebt voor goede toetsing.

  9. 30 mrt
    Klassenmanagement: de zes rollen in de praktijk

    Zorg met de zes rollen van de leraar voor een betere en effectievere sfeer in de klas en prettiger lesgeven. Leer in anderhalve dag de aandacht beter vast te houden, negatieve patronen te doorbreken en doelmatiger te communiceren met leerlingen.

  10. 30 mrt
    Dyslexiespecialist voortgezet onderwijs - online

    Gedurende vijf middagen doe je veel theoretische en praktische kennis op over dyslexie en de begeleiding van leerlingen met dyslexie. Je leert onder meer leesproblemen en spellingproblemen te signaleren en leerlingen hier beter bij te begeleiden.

  11. 04 apr
    Leergang jongekindspecialist

    Leer jonge kinderen van 2,5 tot 7 jaar nog beter begeleiden door spelend leren. Zodat ze zich optimaal kunnen ontwikkelen in die fase waarin op dat vlak zo veel mogelijk is. Leer alles over ontwikkelingsgerichte ondersteuning en spelgeoriënteerd aanbod.

  12. 05 apr
    Uitval voorkomen in vo/mbo met de 7 gewoonten van Covey

    Je wilt uitval van je leerlingen of studenten voorkomen en ze binnen je school de nodige ondersteuning bieden. Leer de 7 gewoonten in te zetten bij deze leerlingen en zorg op die manier dat ze grip krijgen op zichzelf en houvast voor hun verdere ontwikkeling.

  13. 06 apr
    Examentraining moderne vreemde talen

    Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het MVT-examen leesvaardigheid. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  14. 06 apr
    Leergang de leercoach: leerlingen coachen bij zelfregulerend leren

    Tijdens deze cursus leer je als leercoach hoe je leerlingen of studenten stimuleert om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. Je begeleidt ze bij het ontwikkelen van zelfregulerend leren met o.a. zelregulerende leerstrategieën (executieve functies). 

  15. 17 apr
    Hoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?

    Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?

  16. 20 apr
    Taal, tienerbrein, leren en lesgeven

    Door kennis van het tienerbrein leer je hoe je de ontwikkeling daarvan stimuleert. Pas breinprincipes en breindidactiek toe in je lessen en help je leerlingen bij hun taalontwikkeling en leren in zijn algemeenheid.

  17. 10 mei
    Boekgesprekken met kleuters - online

    Praktische tips voor het voeren van boekgesprekken met kleuters en ideeën hoe je ouders kunt meenemen in het voeren van boekgesprekken thuis.

  18. 11 mei
    Timemanagement volgens Covey in het onderwijs

    Timemanagement in het onderwijs. Ervaar minder werkdruk, werk effectiever en met meer plezier, energie en focus door toepassing van The 5 choices. Leer beter prioriteiten te stellen, te plannen en te focussen op de belangrijke zaken.

  19. 11 mei
    Beter begrijpend lezen bij alle vakken

    Beter begrijpend lezen maakt beter leren mogelijk. Leer hoe je je leerlingen helpt om vakteksten te doorgronden en beter en meer te leren.

  20. 15 mei
    7 habits voor leidinggevenden

    Leer nog beter leiding geven aan de ontwikkelingen in je school met de 7 gewoonten van Covey. Bereik de resultaten die je wilt bereiken door het beste uit jezelf en je team te halen.

  21. 16 mei
    Vakdidactisch coachen

    Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen gemotiveerd aan het werk willen? Dat ze zelf actief aan de slag gaan om hun leerdoelen te behalen? Met vakdidactisch coachen motiveer je je leerlingen; je versterkt hun zelfsturing met metacognitieve leerstrategieën.

  22. 16 mei
    Teacher leadership: Leidinggeven in de school als leraar

    Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer. Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep.

  23. 23 mei
    Activerende werkvormen en ICT in het talenonderwijs

    Je wilt leerlingen actiever betrekken bij de les Nederlands of een moderne vreemde taal. In deze training leer je welke werkvormen en ICT-tools je hoe kunt toepassen bij de verschillende vaardigheden zoals luisteren en schrijven.

  24. 23 mei
    Leerlingen motiveren

    Je krijgt naast theoretisch inzicht in motivatie en de invloed van leeromgeving hierop, praktische handvatten om je leerlingen te motiveren voor het leren op school.

  25. 23 mei
    Onderwijskundig leiderschap

    Goed onderwijs vraagt leiderschap. Hoe zorg je als schoolleider of andere leidinggevende op ontspannen en effectieve wijze dat iedereen in je school zo goed mogelijk bijdraagt aan de kwaliteit van je school? Hoe creëer je ruimte voor je medewerkers en teams om gedeeld leiderschap op te pakken?

  26. 24 mei
    Activerende werkvormen en ICT voor exacte vakken

    Je wilt leerlingen actiever betrekken bij je lessen. In deze training leer je welke werkvormen en ICT-tools je hoe kunt toepassen voor meer variatie en motivatie in de lessen van exacte vakken.

  27. 24 mei
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  28. 24 mei
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coördinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Met deze opleiding krijg je de kennis en vaardigheden waarmee je je ontwikkelt tot professioneel leidinggevende in het onderwijs.

  29. 25 mei
    Executieve functies en zelfsturing bij jonge kinderen

    Executieve functies hebben kinderen nodig om goed te kunnen leren. Ze zorgen er onder meer voor dat kinderen de aandacht vast kunnen houden en prikkels kunnen onderdrukken. In deze training leer je hoe je de executieve vaardigheden bij jonge kinderen stimuleert. 

  30. 30 mei
    Taalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas

    Als taalcoördinator ben je expert op het gebied van taalrijke didactiek. In deze training leer je hoe je, met onder meer taalrijke werkvormen, differentiëren en formatief toetsen, de taalontwikkeling van leerlingen stimuleert en collega’s daarbij coacht.



  31. 01 jun
    Differentiëren is te leren!

    Differentiëren in het onderwijs is makkelijker dan je denkt. In deze training krijg je theorie, werkvormen en ICT-tools en oefen je hiermee. Na afloop kun jij doelmatig differentiëren in je lessen.

  32. 02 jun
    Kansengelijkheid in het onderwijs

    Je wilt al je leerlingen gelijke kansen bieden. Maar hoe oefen je daar zelf invloed op uit? Hoe bereik je leerlingen die nu minder kansen lijken te hebben en zorg je dat ook zij naar vermogen leren en presteren?

  33. 05 jun
    Gamificatie in de les

    Met gamificatie pas je spelelementen toe in de les, met en zonder ICT. Je leerlingen worden er actiever en daarmee gemotiveerder door. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie.

  34. 07 jun
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen

    Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zónder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?

  35. 13 jun
    Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden

    Als schoolleider of intern begeleider kun je leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.

     

  36. 15 aug
    Summerschool: 7 habits in 7 hours

    Kennismaking met de 7 habits (Stephen Covey). Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  37. 15 aug
    Summerschool Vakdidactisch coachen

    Hoe zorg je ervoor dat je leerlingen gemotiveerd aan het werk willen? Dat ze zelf actief aan de slag gaan om hun leerdoelen te behalen? Met vakdidactisch coachen motiveer je je leerlingen; je versterkt hun zelfsturing met metacognitieve leerstrategieën.

  38. 04 sep
    Teacher leadership: Leidinggeven in de school als leraar

    Je bent leraar in hart en ziel, en toch wil je meer. Je wilt bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan schoolontwikkeling, je wilt projecten leiden, je wilt leidinggeven aan een professionele leergemeenschap (PLG) of expertgroep.

  39. 04 sep
    Projectmanagement in het onderwijs

    Er zijn zo veel taken en plannen om het onderwijs op jouw school te verbeteren en de vertragingen in het onderwijs in te lopen. Goed projectmanagement helpt je de beste resultaten te halen uit al die plannen die mede door NPO-gelden mogelijk zijn geworden.

  40. 06 sep
    Teamcoaching in het onderwijs

    Goed leidinggeven aan je team vraagt duidelijk leiderschap, minder managen en meer coachen. Hoe leg je meer eigenaarschap bij je team zonder grip te verliezen? In deze training leer je teamprocessen te beïnvloeden en je team te sturen door los te laten.

  41. 11 sep
    Feedback in de les

    Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Je geeft het waarschijnlijk al veel, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. In deze training leer je hoe je kunt zorgen voor effectieve feedback en hoe je dat organiseert in de les.

  42. 12 sep
    Taalcoördinator module 1: Taalbeleid in de school

    Als taalcoördinator zorg je ervoor dat er schoolbreed aandacht is voor taalbeleid. Want als de taalvaardigheid van leerlingen verbetert, beïnvloedt dat de leer- en examenprestaties bij alle vakken. Leer een taalbeleidsplan maken en collega’s te stimuleren om taalbewust les te geven. 

  43. 14 sep
    Pedagogisch coachen

    Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.

  44. 18 sep
    7 habits voor leidinggevenden

    Leer nog beter leiding geven aan de ontwikkelingen in je school met de 7 gewoonten van Covey. Bereik de resultaten die je wilt bereiken door het beste uit jezelf en je team te halen.

  45. 20 sep
    Beter leren formuleren door redeneren en argumenteren

    Bereid je leerlingen beter voor op het vernieuwde examen Nederlands door ze te leren redeneren en functioneel te argumenteren. Leer ze op deze manier systematisch en kritisch te denken en uitgebreidere en beter geformuleerde antwoorden te geven.

  46. 20 sep
    Leergang Basisvaardigheden voor middenmanagement

    Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.

  47. 21 sep
    Examentraining Nederlands vmbo

    Bereid als docent je leerlingen zo goed mogelijk voor op het Nederlands examen. Help ze de verschillende onderdelen van het examen  (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  48. 21 sep
    Klassenmanagement: de zes rollen in de praktijk

    Zorg met de zes rollen van de leraar voor een betere en effectievere sfeer in de klas en prettiger lesgeven. Leer in anderhalve dag de aandacht beter vast te houden, negatieve patronen te doorbreken en doelmatiger te communiceren met leerlingen.

  49. 22 sep
    Uitval voorkomen in vo/mbo met de 7 gewoonten van Covey

    Je wilt uitval van je leerlingen of studenten voorkomen en ze binnen je school de nodige ondersteuning bieden. Leer de 7 gewoonten in te zetten bij deze leerlingen en zorg op die manier dat ze grip krijgen op zichzelf en houvast voor hun verdere ontwikkeling.

  50. 27 sep
    Examentraining mens- en maatschappijvakken

    Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen van mens- en maatschappijvakken. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  51. 28 sep
    Zelfregulerend leren met executieve functies

    Door de executieve functies van leerlingen te trainen en te versterken, kunnen zij zichzelf beter aansturen en succesvoller zijn in leren. Hoe stimuleer je die zelfregulerende vaardigheden als docent?

  52. 02 okt
    Actief met woordenschat bij de vreemde talen

    Hoe zorg je bij leerlingen voor de gewenste woordenschat zónder de vele vocabulairetoetsen en schriftelijke overhoringen van voorheen? Op welke manier zet je breindidactiek, activerende werkvormen en digitale tools hierbij in?

  53. 02 okt
    Leergang de leercoach: leerlingen coachen bij zelfregulerend leren

    Tijdens deze cursus leer je als leercoach hoe je leerlingen of studenten stimuleert om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces. Je begeleidt ze bij het ontwikkelen van zelfregulerend leren met o.a. zelregulerende leerstrategieën (executieve functies). 

  54. 05 okt
    Examentraining moderne vreemde talen

    Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het MVT-examen leesvaardigheid. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  55. 05 okt
    Dyslexiespecialist voortgezet onderwijs - online

    Gedurende vijf middagen doe je veel theoretische en praktische kennis op over dyslexie en de begeleiding van leerlingen met dyslexie. Je leert onder meer leesproblemen en spellingproblemen te signaleren en leerlingen hier beter bij te begeleiden.

  56. 06 okt
    Onderwijskundig leiderschap

    Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten. 

  57. 09 okt
    Examentraining Nederlands havo/vwo

    Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het Nederlands examen leesvaardigheid. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  58. 12 okt
    Differentiëren is te leren!

    Differentiëren in het onderwijs is makkelijker dan je denkt. In deze training krijg je theorie, werkvormen en ICT-tools en oefen je hiermee. Na afloop kun jij doelmatig differentiëren in je lessen.

  59. 30 okt
    Formatief toetsen in de les

    Formatief toetsen helpt om meer zicht te krijgen op de voortgang van je leerlingen. Op basis hiervan kunnen jij en zij betere beslissingen nemen over het vervolg van het leerproces. Met formatief toetsen zorg je voor meer eigenaarschap bij leerlingen, hogere motivatie en betere resultaten.

  60. 01 nov
    Kansengelijkheid in het onderwijs

    Je wilt al je leerlingen gelijke kansen bieden. Maar hoe oefen je daar zelf invloed op uit? Hoe bereik je leerlingen die nu minder kansen lijken te hebben en zorg je dat ook zij naar vermogen leren en presteren?

  61. 02 nov
    Vakdidactisch coachen

    Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?

  62. 06 nov
    Examentraining Nederlands havo/vwo vervolg

    Bereid als leraar je leerlingen optimaal voor op de verschillende onderdelen van het examen Nederlands. De focus van deze vervolgtraining ligt op examendidactiek en het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor Nederlands.

  63. 07 nov
    Activerende werkvormen en ICT in het talenonderwijs

    Je wilt leerlingen actiever betrekken bij de les Nederlands of een moderne vreemde taal. In deze training leer je welke werkvormen en ICT-tools je hoe kunt toepassen bij de verschillende vaardigheden zoals luisteren en schrijven.

  64. 08 nov
    Begrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijn

    Je wilt het begrijpend leesonderwijs verbeteren. Op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten leer je hoe je dit in de praktijk kunt doen zonder een nieuwe methode te hoeven aanschaffen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van leesstrategieën en referentieniveaus.

  65. 10 nov
    Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevenden

    Als schoolleider of intern begeleider kun je leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.

     

  66. 13 nov
    7 habits in 7 hours

    Kennismaking met de 7 habits of 7 gewoonten van Stephen Covey. Ervaar de principes achter een van de meest toegepaste concepten voor persoonlijk leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

  67. 14 nov
    Taalcoördinator module 2: Taalbeleid in de klas

    Taal speelt een grote rol bij leren en ontwikkelen. Taal is immers voorwaarde, middel en doel bij leren.

  68. 16 nov
    Hoe schrijf ik een kort en krachtig taalbeleidsplan?

    Je wilt een taalbeleidsplan opstellen, maar kunt daarbij wel wat hulp gebruiken. Wat moet erin? Hoe krijg je je collega's mee? Hoe zorg je dat het plan ook uitgevoerd wordt en niet in de la belandt?

  69. 20 nov
    Beter begrijpend lezen bij alle vakken

    Beter begrijpend lezen maakt beter leren mogelijk. Leer hoe je je leerlingen helpt om vakteksten te doorgronden en beter en meer te leren.

  70. 21 nov
    Examentraining moderne vreemde talen

    Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het MVT-examen leesvaardigheid. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  71. 23 nov
    Executieve functies en zelfsturing bij jonge kinderen

    Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leer je deze functies bij jonge kinderen te stimuleren. 

  72. 23 nov
    Taal, tienerbrein, leren en lesgeven

    Door kennis van het tienerbrein leer je hoe je de ontwikkeling daarvan stimuleert. Pas breinprincipes en breindidactiek toe in je lessen en help je leerlingen bij hun taalontwikkeling en leren in zijn algemeenheid.

  73. 27 nov
    Examentraining Nederlands vmbo

    Bereid als docent je leerlingen zo goed mogelijk voor op het Nederlands examen. Help ze de verschillende onderdelen van het examen  (leesvaardigheid, schrijfvaardigheid, samenvatten) goed aan te pakken tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  74. 28 nov
    Examentraining moderne vreemde talen vervolg

    Bereid als leraar je leerlingen optimaal voor op het MVT-examen leesvaardigheid. De focus van deze vervolgtraining ligt op examendidactiek en het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor een moderne vreemde taal.

  75. 29 nov
    Gamificatie in de les

    Met gamificatie pas je spelelementen toe in de les, met en zonder ICT. Je leerlingen worden er actiever en daarmee gemotiveerder door. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie.

  76. 06 dec
    Examentraining Nederlands vmbo vervolg

    Bereid als leraar je leerlingen optimaal voor op de verschillende onderdelen van het examen Nederlands. De focus van deze vervolgtraining ligt op examendidactiek en het ontwerpen van uitdagende examentrainingen voor Nederlands.

  77. 12 dec
    Examentraining mens- en maatschappijvakken - online

    Bereid als leraar je leerlingen zo goed mogelijk voor op het examen van mens- en maatschappijvakken. Help ze de verschillende soorten toetsvragen goed te begrijpen en beter te beantwoorden tijdens motiverende lessen met aansprekende werkvormen.

  78. Incompany (alleen bij jou op school)
    ICT bij het vak Nederlands (alleen bij jou op school)

    Leer verschillende tools kennen en gebruiken!

  79. Incompany (alleen bij jou op school)
    Toetskwaliteit met beleid (waaronder PTA) (alleen bij jou op school)

    Toetsbeleid, constructie en vaststelling, toetsen om te leren.
    Wat zijn de kwaliteitsstandaarden voor toetsing en examinering van jouw school?

  80. Incompany (alleen bij jou op school)
    Activerende en passende werkvormen (alleen bij jou op school)

    Meer variatie en motivatie in de les!

  81. Incompany (alleen bij jou op school)
    Basisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey (alleen bij jou op school)

    Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.

  82. Incompany (alleen bij jou op school)
    Activerende werkvormen en ICT voor M&M vakken (alleen bij jou op school)

    Naar meer variatie en motivatie in de les.

  83. Incompany (alleen bij jou op school)
    Differentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)

    Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen …. 

  84. Incompany (alleen bij jou op school)
    Flipping the classroom (alleen bij jou op school)

    Met Flipping the classroom kun je je leerlingen meer maatwerk en differentiatie bieden in en buiten de lessen. 

  85. Incompany (alleen bij jou op school)
    Kom maar op met je feedback (alleen bij jou op school)

    Leren omgaan met feedback opent de deuren naar de professionele dialoog!

  86. Incompany (alleen bij jou op school)
    Optimale examentraining: vervolg voor alle vakken (alleen bij jou op school)

    Bij deze training krijg je antwoord op hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.

  87. Incompany (alleen bij jou op school)
    Examinatoren praktijkexamens vmbo (alleen bij jou op school)

    Hoe kom ik tot een eerlijke beoordeling van het praktijkexamen van mijn leerlingen? Dit is een vraag die natuurlijk van belang is bij alle examens. Maar de afname van praktijkexamens stelt specifieke eisen aan de examinatoren.

  88. Incompany (alleen bij jou op school)
    Examentaaltraining (alleen bij jou op school)

    In deze training verken je wat precies de taalproblemen zijn die spelen bij de examens. 

  89. Incompany (alleen bij jou op school)
    Digitale didactiek (alleen bij jou op school)

    Je hebt kennis gemaakt met tools om je lessen te organiseren, beperkt formatief te toetsen en filmpjes op te nemen. In de vervolgbijeenkomst breid je je repertoire uit.


Zoek in de website