CPS Academie
-
16 augSummerschool - Vakdidactisch coachenAmersfoort
Leren op school wordt vaak ervaren als het uitvoeren van saaie taken. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?
-
13 sepOpleiding tot coach, module 2: verdieping
Deze vijfdaagse module is een verdieping van module 1, Opleiding tot coach.
-
13 sepOpleiding tot coach, module 1: basisvaardighedenAmersfoort
In module 1 krijg je inzicht in je rol als coach en ontwikkel je een aantal basale coachingsvaardigheden.
-
22 sepOpleiding tot coach, module 3: allround coachAmersfoort
Deze module bouwt voort op modules 1 en 2, maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie.
-
23 sepTeamcoachingAmersfoort
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
-
27 sepPedagogisch coachen
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
-
28 sepLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
29 sep7 eigenschappen die studenten succesvol maken in hun leerloopbaan
Je wilt als (studie)loopbaanbegeleider studenten voorbereiden op het nieuwe werken, leren en leven in de samenleving van nu en morgen. Je wilt hen steun bieden, in het ‘leren leren’, hun levens- en loopbaanvaardigheden versterken. Maar hoe doe je dat op een effectieve manier? Hoe kun je studenten beter begrijpen en begeleiden zodat zij klaar zijn voor de arbeidsmarkt van morgen? Waarin zij weerbaar en veerkrachtig zichzelf kunnen aanpassen aan de arbeidsmarkt van vandaag en morgen.
-
03 oktLeergang de leercoach; leerlingen coachen bij zelfregulerend lerenAmersfoort
Je leert hoe je jongeren aanzet om regie te nemen over hun eigen leer- en loopbaanproces.
-
05 oktBeoordelen van lessen met 'De zes rollen van de leraar'Amersfoort
Tijdens deze training scherp je je waarnemingskwaliteiten en beoordelingsvermogen aan. Hierdoor verricht je betere lesobservaties en voer je na afloop effectievere gesprekken.
-
05 oktMasterclass coachend leidinggevenAmersfoort
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
-
06 oktActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
Nieuwe datum: 6 december 2022 -
10 oktTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de schoolAmersfoort
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2 -
09 novOpleiding tot coach, module 1: basisvaardighedenAmersfoort
In module 1 krijg je inzicht in je rol als coach en ontwikkel je een aantal basale coachingsvaardigheden.
-
16 novDe mentor als coachAmersfoort
-
17 novFeedback in de lesAmersfoort
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
-
24 novPedagogisch coachen
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
-
24 novOpleiding tot coach, module 2: verdieping
Deze vijfdaagse module is een verdieping van module 1, Opleiding tot coach.
-
30 novLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
02 decKansengelijkheid in het onderwijsAmersfoort
Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.
-
06 decActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
-
08 decVakdidactisch coachenAmersfoort
Leren op school wordt vaak ervaren als saaie taken die afgemaakt moeten worden. Wat kan een docent organiseren om een lerende effectiever te ondersteunen om met plezier en meer succes te leren?
-
25 janMasterclass coachend leidinggevenAmersfoort
Om meer gepersonaliseerd en flexibel onderwijs te ontwikkelen zijn veel scholen bezig met het ontwikkelen van de docent als coach. Dat vraagt van schoolleiders tegelijkertijd coachend leidinggeven dat gebaseerd is op het geven van vertrouwen, ruimte en verantwoordelijkheid in een lerende cultuur.
-
10 mrtTeamcoachingAmersfoort
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
-
28 mrtTaalcoördinator module 1: Taalbeleid in de schoolAmersfoort
Als scholen merken dat voor veel leerlingen taal een struikelblok wordt voor leren en dat dit te herleiden valt uit tegenvallende leer- en examenprestaties, dan is het van belang dat de school aandacht gaat besteden aan taalbeleid bij alle vakken.
vervolg: Taalcoördinator module 2 -
24 meiLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Differentiëren: verdiepen en verbreden (alleen bij jou op school)
Je wilt differentiëren nog beter in de vingers krijgen ….