CPS Academie
-
16 augSummerschool: Feedback in de lesAmersfoort
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
-
18 augSummerschool: Studiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevendenAmersfoort
Als schoolleider of intern begeleider kunt u leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
-
18 augSummerschool: Formatief toetsen in de lesAmersfoort
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
-
19 augSummerschool: Timemanagement volgens CoveyAmersfoort
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
-
22 sepOpleiding tot coach, module 3: allround coachAmersfoort
Deze module bouwt voort op modules 1 en 2, maar zet meer in op confrontatie met behoud van de relatie.
-
23 sepTeamcoachingAmersfoort
Haal meer resultaat uit teams! Duidelijk leiden, minder managen, meer coachen.
-
28 sepLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
29 sep7 habits voor leidinggevendenAmersfoort
De driedaagse training ‘7 Habits voor leidinggevenden' is een intensieve en praktijkgerichte ervaringstraining die uitgaat van de grondbeginselen van inspirerend leiderschap.
-
29 sepMasterclasses professioneel handelen vanuit inspiratie
In vier avondbijeenkomsten van ruim anderhalf uur laat je je inspireren om te reflecteren op je eigen professioneel handelen. Aan de hand van erkende en inspirerende literatuur nodigen we je uit om met collega’s in verrijkende dialoog, gedachten en denkbeelden uit te wisselen om daarmee van elkaar te leren. We willen je aanzetten tot denken en tot het doen!
-
04 oktTimemanagement volgens CoveyAmersfoort
Zo verlaag je werkdruk in het onderwijs.
-
04 oktToetsconstructie in een middag - online
Toetsing is een ambacht! Het samenstellen van toetsen, het maken van toetsvragen en/of het beoordelen van methodetoetsen vraagt van docenten kennis en vaardigheid over de eisen aan een toets, matrijzen en taxonomieën. Hoe beter de toets immers, hoe beter leerlingen gedetermineerd kunnen worden.
Online training
-
06 oktBasisprincipes Snelheid van vertrouwen volgens Covey
Deze training biedt deelnemers inzicht in de mogelijkheden om vertrouwen te bouwen, en snelheid te maken in het bouwen aan vertrouwen binnen alle geledingen van de school.
-
06 oktActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
-
07 oktBegrijpend luisteren - begrijpend lezen: een doorgaande lijnAmersfoort
Je krijgt tijdens deze studiedag inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van begrijpend luisteren en lezen.
-
10 oktOnderwijskundig leiderschapAmersfoort
Leiderschap wordt vanuit verschillende perspectieven verkend. Theorie en praktijk worden met elkaar verbonden door middel van dialoog en praktijkopdrachten.
-
02 novBoekgesprekken met kleuters - online
-
09 novProjectmanagement in het onderwijs - online
Deze tijd, waarin er in het onderwijs ‘veel meer incidenteel geld’ beschikbaar is voor allerlei projecten om de vertragingen in het onderwijs in te lopen, vraagt om een sterk projectmanagement. Schoolleiders vragen NPO-gelden aan, verwoorden doelen, zetten gelden (activiteiten, extra formatie, leertijd) in, en zullen moeten gaan verantwoorden of de beoogde doelen gerealiseerd zijn.
Online training -
17 novFeedback in de lesAmersfoort
Feedback is essentieel voor het leren van leerlingen. Het geven van feedback zorgt echter niet automatisch voor betere leerprestaties. In veel lessen wordt feedback gegeven, maar niet alle leerlingen doen daar wat mee. Docenten nemen veel verantwoordelijkheid voor het geven van feedback en vinden het lastig om leerlingen elkaar of zichzelf feedback te laten geven.
-
22 novStudiedag Het onderwijs aan het jonge kind voor leidinggevendenAmersfoort
Als schoolleider of intern begeleider kun je leerkrachten van groep 1 en 2 beter begeleiden en monitoren om opbrengstgericht te handelen door de juiste vragen te stellen.
-
28 novExecutieve functiesAmersfoort
Executieve functies zijn voorwaarden voor het leren en bepalen in hoge mate leersucces (groep 1 - 3). In deze training leer je deze functies bij jonge kinderen te stimuleren.
-
30 novLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
06 decActief met woordenschat bij de vreemde talenAmersfoort
Op veel scholen wordt het aantal cijfertoetsen teruggebracht. Voor de vreemde talen stelt je dit voor een probleem: hoe zorg je ervoor dat je leerlingen woordenschat verwerven zónder de beruchte stok achter de deur van de vocabulairetoets of schriftelijke overhoring?
-
24 meiLeergang Basisvaardigheden voor middenmanagementAmersfoort
Ben je teamleider of afdelingsleider, coordinator of leraar met leidinggevende ambitie en wil jij je verder ontwikkelen in een leidinggevende functie? Deze leergang is een ontdekkingsreis voor (toekomstig) leiderschapstalent.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Projectmanagement voor het onderwijs (alleen bij jou op school)Amersfoort
Je gaat als deelnemer naar huis met een concreet plan en een helder geformuleerd project.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Examentraining vmbo CSPE
Met aandacht voor de structuur van het CSPE, leerstrategieën, metacognitieve vaardigheden, formatief toetsen en differentiëren in de examenvoorbereiding.
-
Incompany (alleen bij jou op school)Examinatoren vmbo CSPE
Het rooster maken is de eerste prioriteit. Maar ook tijdens de afname en daarna, in het traject van evaluatie en beoordeling, komen er veel vragen af op de examinatoren.