Bekijk en download het nieuwe voorjaarsaanbod 2022
Download de aanbodbrochures van de CPS Academie.
Hoewel het een mooie, inspirerende en nuttige taak is, ervaren veel mentoren deze taak toch als pittig. Zeker mentoren die deze taak nog maar net uitvoeren, omdat ze bijvoorbeeld net van de opleiding komen en/of zij-instromer zijn.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
Bijna elke docent is mentor. En hoewel dit een bijzondere, inspirerende en nuttige taak is, ervaren veel mentoren ook druk. Ook wordt van mentoren steeds vaker verwacht dat ze de leerlingen coachen. In deze training gaan we in op de coachvaardigheden als mentor.
Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan jedenkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Hoewel het een mooie, inspirerende en nuttige taak is, ervaren veel mentoren deze taak toch als pittig. Zeker mentoren die deze taak nog maar net uitvoeren, omdat ze bijvoorbeeld net van de opleiding komen en/of zij-instromer zijn.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Hoe krijg je zicht op de voortgang van al je leerlingen? Formatief toetsen vormt één van de schakels in dit proces.
Leerlingen leren werken met de 7 gewoonten van persoonlijk leiderschap: hoe doe je dat in de mentorles, bij projecten en schoolactiviteiten?
Ik wil leerlingen actiever betrekken bij mijn talenles, maar... Hoe doe ik dat?
Gamificatie: het toepassen van spelprincipes en speeltechnieken in de les. Gamificatie biedt ook veel mogelijkheden voor differentiatie en kan bijdragen aan de motivatie van leerlingen.
Voor docenten, mentoren, en coaches die de leerlingen/studenten willen begeleiden bij het ontwikkelen van eigenaarschap, zelfregulatie van hun leertaken.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan je denkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Hebben sommige groepen leerlingen bij jou op school lagere resultaten dan andere groepen? Is het af en toe ingewikkeld om leerlingen te bereiken? Scholen krijgen in toenemende mate te maken met problemen van ongelijkheid. Dat leidt ertoe dat sommige groepen leerlingen niet naar vermogen leren en presteren.
Ontdek dat differentiëren makkelijker is dan je denkt. Je krijgt alle bagage om doelmatig aan de slag te gaan!
Leer verschillende tools kennen en gebruiken!
Meer variatie en motivatie in de les!
Je leert onder andere wat de kenmerken zijn van zwakke en sterke rekenaars en hoe je een gedifferentieerd aanbod aan de leerlingen in de groep kunt organiseren.
Naar meer variatie en motivatie in de les.
Bij deze training krijg je antwoord op hoe je de examentraining anders kunt vormgeven en hoe je je leerlingen gemotiveerd houdt tot de examens.
In deze driedaagse training - gebaseerd op het Raamwerk Rekenen - leer je hoe je effectief rekenonderwijs aanbiedt volgens de recente inzichten.